3 dziwne objawy po rozgrzaniu sie silnika 2.7bt
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
z dizla nie bo ma łopaty w drugą stronę i będize dmuchał zamiast ssać, a jak wiemy to nie dobrze
Powiem tak: wywal wisko i wsadź spala i wuala...
W srebrnej 2 razy wiatrak wymieniałem bo łopaty odpadały i wsadizłem chinola elektryka. W allroadzie u ojca to samo... kupiliśmy bez łopaty, zmiana na nowy + nowe wisko i za kilka miesięcy brak 2 łopat. Tu wszedł SPAL (przeciąg w porównaniu do chinola, ale głośny).
Najlepiej podepnij pod jakiś uniwersalny regulator obrotów z czujnikem temperatury albo jakiś prosty regulator z potencjometrem ustawiony na 40% odpalany z pierwszego progu czujnika i z klimy, a drugi próg z czujnika już bezpiośrednio przez przekaźnik na 100%.



Powiem tak: wywal wisko i wsadź spala i wuala...
W srebrnej 2 razy wiatrak wymieniałem bo łopaty odpadały i wsadizłem chinola elektryka. W allroadzie u ojca to samo... kupiliśmy bez łopaty, zmiana na nowy + nowe wisko i za kilka miesięcy brak 2 łopat. Tu wszedł SPAL (przeciąg w porównaniu do chinola, ale głośny).
Najlepiej podepnij pod jakiś uniwersalny regulator obrotów z czujnikem temperatury albo jakiś prosty regulator z potencjometrem ustawiony na 40% odpalany z pierwszego progu czujnika i z klimy, a drugi próg z czujnika już bezpiośrednio przez przekaźnik na 100%.



- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
+1luk448 pisze:RRyb, no zawsze lepiej jak dobrze ssie
do swojej esy założyłem taki: (lekkie podrezanie pasa i wszedł na wcisk

https://allegro.pl/oferta/cienki-wentyl ... 7462150005
do allroada poszedł taki: (bez rezania, wszedł z luzem 2cm między osłoną a pasem)
https://allegro.pl/oferta/wentylator-ch ... 7224481347
nie wiem jak w B6 ale allroad miał fabrycznie inne wisko (większe) i inny wiatrak niż S4 B5
no i oczywiście montujesz osłoną do silnika - wiatrakiem do chłodnicy
Tylko żebym dobrze zrozumiał mechanike działania wisko. Płyn który znajduje się w sprzęgle wraz ze wzrostem temperatury "zapina" wiatrak. Ale jak działa fakt, że ze wzrostem obrotów wisko wieje bardziej? U mnie działa to aż tak, że przy wyższych obrotach jak puszczę gaz do zmiany biegu to aż te obroty podbija o jakieś 0,3rpm. Powinno tak być?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
no kierwa przecie silnik je napędza to jak ma nie wiać szybciej?RRyb pisze:Tylko żebym dobrze zrozumiał mechanike działania wisko. Płyn który znajduje się w sprzęgle wraz ze wzrostem temperatury "zapina" wiatrak. Ale jak działa fakt, że ze wzrostem obrotów wisko wieje bardziej? U mnie działa to aż tak, że przy wyższych obrotach jak puszczę gaz do zmiany biegu to aż te obroty podbija o jakieś 0,3rpm. Powinno tak być?
wisko Ci obroty podbija? no że tak powiem ni chuja

Kur*a już po prostu myślałem że zgłupiałem. Głupi ja. Ale człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umrze
. To może tam coś jest nie tak i za mocno napędza? Bo naprawdę dziwi mnie, że aż obroty podbija.
Powiedz jeszcze jak te wentylatory się spisują w ciepłe dni jak klima chodzi?

Powiedz jeszcze jak te wentylatory się spisują w ciepłe dni jak klima chodzi?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
lepiej jak wisko, wczesniej zdarzało się, że w korku w upał klima już nie dawała rady a temp na wskazówce przekraczała 110... na elektrykach nic yakiego już nigdy się nie przytrafiło. tylko ja podłączałem najprościej jak się dało - 1 prędkość wiatraków. Także zawsze max ciąg jak tylko klima była włączona, no i z temperatury pierwszy stopień też od razu max.RRyb pisze:Kur*a już po prostu myślałem że zgłupiałem. Głupi ja. Ale człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umrze. To może tam coś jest nie tak i za mocno napędza? Bo naprawdę dziwi mnie, że aż obroty podbija.
Powiedz jeszcze jak te wentylatory się spisują w ciepłe dni jak klima chodzi?
w słabszych autach czuć też włączenie się wiatraków elektrycznych.
Jasne, jak elektryka stoi to będzie mniejsza strata. Jednak jeżeli mówimy o działających wiatrakach elektryzcnych, to nie ma szans, by były mniej mocożerne niż wiskoza.
Temperatura się troche potrafiła wychylić, ale do 110 to nie bardzo.
Zobaczymy w to lato :)
Jasne, jak elektryka stoi to będzie mniejsza strata. Jednak jeżeli mówimy o działających wiatrakach elektryzcnych, to nie ma szans, by były mniej mocożerne niż wiskoza.
hm. Jesteś pewien, ze sprawne to wisko było? Bo moje było popsute, ale nigdy aż tak nie miałem :opawelosinski83 pisze: w korku w upał klima już nie dawała rady a temp na wskazówce przekraczała 110..
Temperatura się troche potrafiła wychylić, ale do 110 to nie bardzo.
Zobaczymy w to lato :)
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
brakowało 2 łopatvegetagt pisze:w słabszych autach czuć też włączenie się wiatraków elektrycznych.
Jasne, jak elektryka stoi to będzie mniejsza strata. Jednak jeżeli mówimy o działających wiatrakach elektryzcnych, to nie ma szans, by były mniej mocożerne niż wiskoza.
hm. Jesteś pewien, ze sprawne to wisko było? Bo moje było popsute, ale nigdy aż tak nie miałem :opawelosinski83 pisze: w korku w upał klima już nie dawała rady a temp na wskazówce przekraczała 110..
Temperatura się troche potrafiła wychylić, ale do 110 to nie bardzo.
Zobaczymy w to lato :)
