napinacze fazatory

Moderatorzy: buba, Mod-Team

AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

buba a co myślisz o lekkim hałasie podczas gaszenia auta kiedy wytraca obroty przez chwile słychać ze coś halasuje nie ważne czy ciepły czy zimny
s4 b5 avant
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

temat napinaczy przerabiałem i przeczytałem pół internetu na ten temat w skróci wygląda tak że granica dla której Audi podaje normy to max 4 stopnie ( to wg producenta cały czas dobrze ustawiony rozrząd ) amplituda to od -10 do +15 i tyle silnik nie będzie walił błędem ale ecu będzie próbować nadrobić korektami następna sprawa to jak słychać przez sekundę to nawet nie ma co sobie głowy zaprzątać, dodam że napinacze w 4.2 są inne z taką blokadą żeby nie puszczały ciśnienia reszta działa na podobnej zasadzie myślę że ten temat wyczerpuje cały temat nastawników i jak ktoś ma czas żeby to przelecieć to wszystko co tylko chce wiedzieć to tam będzie http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm jak mowa o 4.2 to w moim przypadku o S6 C5 bądź A8 D2
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Poka mnie normę dobrze ustawionego rozrządu w S4 B6 (BBK)... Szukałem dłuuuuuuuuuuugo i nie znalazłem nigdize :-(

Z własnego doświadczenia: -12 nie powoduje check engine w BBK ;-)
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

dlatego napisałem o 4.2 w c5 wb6 jest inaczej napewno
tasior87
Posty: 243
Rejestracja: 2015-04-09, 21:22
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tasior87 »

To może teraz ja odgrzeje kotleta.
Mam jak mi się wydaje problem z s4 b5. Podczas wkręcania silnika na obroty mniej więcej od 2 tyś słychać jakby głośną pracę łańcuszka w głowicy po stronie kierowcy- głośna czyli bez obijania o dekiel czy głowice, zero stuków.
Auto na zimnym i ciepłym pali bez stuków, jeździ jak jeździło przed slyszalnymi objawami, rozrząd ustawiony na -1,+1, w grupie 90 na jałowym parametry od 0 do -1, podczas przyspieszania prawdopodobnie widziałem 19 i 21.
Ktoś spotkał się z takimi objawami?
Co może być przyczyną rozciągnięty łańcuszek? Wytarte ślizgi?
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ.
embe
Posty: 17
Rejestracja: 2019-02-03, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: embe »

Chodzi o słyszalny szum pracy łańcuszka?
S3 AMK, S4 AZB, A6 BVJ, A6 BES
tasior87
Posty: 243
Rejestracja: 2015-04-09, 21:22
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tasior87 »

Dokładnie tak.
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ.
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

U mnie jest podobnie. Lekko słychać w pewnych okolicznościach szum. Od zawsze tak mam na dwóch silnikach różnych. Olałem to
tasior87
Posty: 243
Rejestracja: 2015-04-09, 21:22
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tasior87 »

A sprawdzałeś może ślizgi napinaczy czy też same łańcuchy?
Kolega embe niby rozwiązał problem bo miał uszkodzony jakiś karbowany wąż łączący obie głowice z jakąś pompą dodatkowego powietrza.
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

tasior87 pisze:A sprawdzałeś może ślizgi napinaczy czy też same łańcuchy?
Kolega embe niby rozwiązał problem bo miał uszkodzony jakiś karbowany wąż łączący obie głowice z jakąś pompą dodatkowego powietrza.

to może niech napisze co dokładnie było nie halo...
embe
Posty: 17
Rejestracja: 2019-02-03, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: embe »

W moim bolidzie winne były dwie rzeczy: wąż 'odkurzacza', oraz broki wałków rozrządu - głównie broki.

Tutaj >>> ZDJĘCIE węża. Widoczny z tyłu silnika, na górze. Numer części 078 131 831 L/R (lub inne literki). Wąż ze starości kruszył się, był mocno nieszczelny - była to przyczyna głośnej pracy 'odkurzacza' na zimno tuż po odpaleniu. Walił też 'checkiem' i błędem o niewystarczającej ilości dodatkowego powietrza...ale to był dodatkowy, a nie główny problem.

Kwestią bezpośrednio związaną z poruszanym tutaj problemem, były w moim przypadku broki wałków rozrządu. Problem wystąpił dwukrotnie. Za pierwszym razem nieszczelna była prawa głowica. Olej lał się na kolektor, dymiło się solidnie i z biegiem czasu coraz bardziej słyszałem szum wałka. Najpierw podświadomie czułem, że coś mi nie pasuje z dźwiękiem, ale dymu nie było i dźwięk był na tyle subtelny, że nie byłem w stanie ustalić co się dzieje. Z czasem szumiało mocniej, dymu było więcej i wymieniłem brok na FEBI. Pojeździło miesiąc, może dwa. Brok się wysuwał, chyba nie trzymał wymiaru. Kupiłem w związku z tym oryginał i jest spokój. Z prawą głowicą. Sytuacja powtórzyła się po lewej stronie po kilku miesiącach. Od momentu wymiany broków jest cicho i więcej odgłosów szumu łańcucha nie słyszałem.
daw2
Posty: 154
Rejestracja: 2014-01-07, 17:11
Lokalizacja: lubaczów
Kontakt:

Post autor: daw2 »

Miałem taki szum z łańcuchów jak silnik był mocno rozgrzany. Słyszałem to w kabinie. Po wymianie łańcuchów i ślizgów już tego nie słyszę.
tasior87
Posty: 243
Rejestracja: 2015-04-09, 21:22
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tasior87 »

Wąż o którym pisał embe mam cały. Broki wymieniłem bo faktycznie puszczały.
Pozostaje mi kompletowanie gratow do łańcuszków.
Szum wynikał ze zużycia czy rozciągnięcia?
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ.
embe
Posty: 17
Rejestracja: 2019-02-03, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: embe »

U mnie zarówno napinacze, jak i ślizgi były całe i ładne. Wymieniałem łańcuchy (wraz z napinaczami) bo zauważyłem po zdjęciu pokryw zaworów jakby przestawiony rozrząd - po wyjęciu i porównaniu starego łańcucha z nowym, widać było lekkie rozciągnięcie. Samochód miał w tym momencie oryginalnego przebiegu około 290 tysięcy.
S3 AMK, S4 AZB, A6 BVJ, A6 BES
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Re: napinacze fazatory

Post autor: modek »

:-D :-D :-D dalej jeździ, ten sam motor, tak samo napierdala przy rozruchu, -1/+1 nadal uważam że wiem co to fazatory vel napinacze :mrgreen: po wielu latach dowiedziałem się z forum 1.8t, że gostek wyebał wszystkie zawory, ponieważ uznał że ograniczają przepływ. mam tę samą gnidę i nadal działa. to jest qrwa niesamowite, czekam aż zgnije do końca, ma 24 lata i nadal zapi...la jak wściekły
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
ODPOWIEDZ