Co mogę sprawdzić? Od czego zacząć?
S4 b5, temperatura płynu chłodzącego
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
S4 b5, temperatura płynu chłodzącego
Cześć. Ostatnio przy jeździe 80-140km/h (nawet z włączonym tempomatem przez długi czas) przy temperaturach na zewnątrz nie wyższych niż 15 stopni i wyłączonej klimatyzacji, zauważyłem, że wskazówka temperatury płynu chłodzącego wychodzi ponad 90 stopni. Jest mniej więcej na 95 stopni wskazówka przy takiej jeździe. Wystarczy przyspieszyć i temperatura spada, jak zwolnię to też leci w dół i zostaje równo na 90. Ktoś miał podobny przypadek? Butowanie do wyższych prędkości temperatura równo 90. Stoję w korku temperatura też 90. Jedynie przy stałej jeździe się wychyla 
Co mogę sprawdzić? Od czego zacząć?
Co mogę sprawdzić? Od czego zacząć?
Zacznij od sprawdzenia czy działa dobrze termostat i czujniki G2 (w desce) i g62. Rozgrzej silnik, VAG i 08bloki pomiarowe, grupa 007 i sprawdzasz co masz w coolant temp. Zapisz sobie wynik. Przechodzisz do 17instruments, bloki pomiarowe, grupa 003 i odczyt. Zapisz wartość.
Na zimnym silniku wartości na obu odczytach powinny być zbliżone +/- 3 stopni Celsjusza
A z odczytu temperatury paliwa, powietrza i cieczy chłodzącej +/- 5
Na rozgrzanym temperatura z silnika i instruments powinna być zbliżona na +/- 3 stopnie. Jeśli nie to awaria czujnika g62. Jeśli odczyty masz ok a auto się nie dogrzewa to uszkodzony termostat.
Generalnie zegar z temp cieczy robi nas czasem za Maćka i lubi się sama rypnąć o te 5 stopni. ;)
Mam nadziej, że pomogłem.
Na zimnym silniku wartości na obu odczytach powinny być zbliżone +/- 3 stopni Celsjusza
A z odczytu temperatury paliwa, powietrza i cieczy chłodzącej +/- 5
Na rozgrzanym temperatura z silnika i instruments powinna być zbliżona na +/- 3 stopnie. Jeśli nie to awaria czujnika g62. Jeśli odczyty masz ok a auto się nie dogrzewa to uszkodzony termostat.
Generalnie zegar z temp cieczy robi nas czasem za Maćka i lubi się sama rypnąć o te 5 stopni. ;)
Mam nadziej, że pomogłem.
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
Dzięki lllbAZ, na pewno zrobię jak mówisz i napiszę co wyszło. Ktoś jeszcze jakieś sugestie co warto sprawdzić?
[ Dodano: 2018-11-13, 17:34 ]
Sprawa wygląda tak. Na zimnym silniku:
- temp paliwa 13
- temp płynu 13
- temp powietrza 12
Na nagrzanym silniku:
- temp płynu w bloku 08 wynosi 98-99 stopni
- temp płynu w bloku 17, kanał 003 wynosi 99 stopni
Czy to nie za wysoka temperatura? Nie pałowałem auta, zwykła przejażdżka 15 km, temperatura oleju około 90 stopni miała
Wnioskuję, że czujnik działa dobrze. Co mogę dalej sprawdzać?
[ Dodano: 2018-11-13, 17:34 ]
Sprawa wygląda tak. Na zimnym silniku:
- temp paliwa 13
- temp płynu 13
- temp powietrza 12
Na nagrzanym silniku:
- temp płynu w bloku 08 wynosi 98-99 stopni
- temp płynu w bloku 17, kanał 003 wynosi 99 stopni
Czy to nie za wysoka temperatura? Nie pałowałem auta, zwykła przejażdżka 15 km, temperatura oleju około 90 stopni miała
Wnioskuję, że czujnik działa dobrze. Co mogę dalej sprawdzać?
Hmm... ciekawa sprawa. Właściwie nie jest to dużo, ale u mnie temp w 4.2 zawsze oscyluje bliżej tych 90. Jak jedziesz po mieście, to temperatura cieczy chłodzącej może przekraczać spokojnie 90 stopni. Jeśli przy autostradowych prędkościach nie ma problemu, to nie ma się czym bać. Dobrze sprawdzić czy działa duży obieg. Po rozgrzaniu silnika sprawdź dół chłodnicy. To będziesz miał namiar , czy termostat działa w odpowiedni sposób. Może być lekko zapowietrzony układ. Kiedy wymieniałeś ostatnio płyn?
[ Dodano: 2018-11-13, 18:24 ]
Znalazłem wujek coś takiego.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3291845.html (jeśli złamałem teraz regulamin to proszę o pokutę)
[ Dodano: 2018-11-13, 18:26 ]
Ogólnie rzecz biorąc może być wiele powodów. ;p. Czasem zabrudzenie rdzenia chłodnicy potrafi nabroić. ;).
[ Dodano: 2018-11-13, 18:24 ]
Znalazłem wujek coś takiego.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3291845.html (jeśli złamałem teraz regulamin to proszę o pokutę)
[ Dodano: 2018-11-13, 18:26 ]
Ogólnie rzecz biorąc może być wiele powodów. ;p. Czasem zabrudzenie rdzenia chłodnicy potrafi nabroić. ;).
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
Ktoś jeszcze z 2.7t może potwierdzić, że przy spokojnej jeździe realna temp. płynu wynosi 98-99 stopni?
Poziom płynu jest taki sam od prawie 2000 km, testerem była sprawdzana profilaktycznie uszczelka pod głowicą, ale nic tester nie wykazał (robiony test kilka razy nawet
).
Kiedy włącza się drugi wentylator obok wisko? bo jeździłem latem gdy były upały, jeżdżę teraz przy normalnych temperaturach i drugi wentylator sam z siebie nie włączył mi się nigdy... Dopiero po włączeniu klimy startuje (razem z małym, zewnętrznym wentylatorem). Może powinien on startować podczas jazdy gdy jest wysoka temp? Nigdzie nie mogę znaleźć info kiedy się on ma włączać?
Poziom płynu jest taki sam od prawie 2000 km, testerem była sprawdzana profilaktycznie uszczelka pod głowicą, ale nic tester nie wykazał (robiony test kilka razy nawet
Kiedy włącza się drugi wentylator obok wisko? bo jeździłem latem gdy były upały, jeżdżę teraz przy normalnych temperaturach i drugi wentylator sam z siebie nie włączył mi się nigdy... Dopiero po włączeniu klimy startuje (razem z małym, zewnętrznym wentylatorem). Może powinien on startować podczas jazdy gdy jest wysoka temp? Nigdzie nie mogę znaleźć info kiedy się on ma włączać?
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
Płynu nie wymieniałem, dół chłodnicy nagrzewa się normalnie. Ktoś odpowie w jakiej temperaturze ma płyn przy normalnej, spokojnej jeździe - temp na vagu jaką pokazuje? I kiedy włącza się ten drugi wentylator?
Zerkałem czy chłodnica nie jest zapchana brudem, lekko przykurzona ale nie ma w niej tony syfu...
Zerkałem czy chłodnica nie jest zapchana brudem, lekko przykurzona ale nie ma w niej tony syfu...
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
Dzisiaj sprawdzę jak wkręca się wisko. Zaczynam podejrzewać elektryczny wentylator obok wisko, bo temp na vagu przecież 98-99, a wyczytałem że od 97 stopni najpóźniej powinien się włączyć i wspomagać wisko. A tak się nie dzieje..
[ Dodano: 2018-11-17, 17:16 ]
Wisko wydawało się sprawne, ale dla pewności zmieniłem na nowe. Dodatkowo wymieniłem czujnik termiczny wentylatora przy chłodnicy z prawej strony, wtyczka była zaśniedziała - wszystko wyczyszczone.
Aktualnie temp na dworze 4 stopnie.
- odpaliłem auto gdy na vagu temp. płynu była 72 stopnie, silnik pracował na wolnych obrotach z 10 minut i temp była 98-99
- gaz na 3000 obrotów i wisko zrzuciło temp na 96-97, potem znowu urosła temp do 99 stopni
- włączyłem klimę, włączyły się dwa wentylatory elektryczne i temp. wynosiła 97 stopni.
Czy ktoś mi odpowie na jedno, zajebiście ważne pytanie, ile na vagu ma stopni temp płynu gdy auto chodzi na wolnych? Czy 98-99 to norma? Tym bardziej, że na zewnątrz temp powietrza to 4 stopnie.
Jutro może sprawdze czy dalej wskazówka wychodzi poza 90 stopni jadąc stała prędkością około 100km/h.
[ Dodano: 2018-11-17, 17:16 ]
Wisko wydawało się sprawne, ale dla pewności zmieniłem na nowe. Dodatkowo wymieniłem czujnik termiczny wentylatora przy chłodnicy z prawej strony, wtyczka była zaśniedziała - wszystko wyczyszczone.
Aktualnie temp na dworze 4 stopnie.
- odpaliłem auto gdy na vagu temp. płynu była 72 stopnie, silnik pracował na wolnych obrotach z 10 minut i temp była 98-99
- gaz na 3000 obrotów i wisko zrzuciło temp na 96-97, potem znowu urosła temp do 99 stopni
- włączyłem klimę, włączyły się dwa wentylatory elektryczne i temp. wynosiła 97 stopni.
Czy ktoś mi odpowie na jedno, zajebiście ważne pytanie, ile na vagu ma stopni temp płynu gdy auto chodzi na wolnych? Czy 98-99 to norma? Tym bardziej, że na zewnątrz temp powietrza to 4 stopnie.
Jutro może sprawdze czy dalej wskazówka wychodzi poza 90 stopni jadąc stała prędkością około 100km/h.
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
Dobra, no to mnie uspokoiliście. Sprawdzę jak podczas jazdy, czy jest poprawa i wrócę z tematem
[ Dodano: 2018-11-25, 17:57 ]
Zmieniłem wisko, choć stare wydawało się ok... Niestety temperatura podczas jazdy dalej ponad 90 na zegarach, realnie na vagu pokazuje wtedy 102-105 stopni (sprawdzałem jadąc z podłączonym kompem). Nie ważne czy 110, czy 160km/h temperatura 102-105 stopni (nawet na włączonej klimie).
Zasyfiona chłodnica w środku? pompa wody dała ciała? ma raptem 3000km zrobione... Na postoju i poniżej 80km/h temp. wraca do normy.
Brak ubytków płynu.
EDIT, FINAŁ HISTORII:
Problemem był zacinający się termostat Gates (wytrzymał pół roku i 3 tys km). Kupiłem oryginał z ASO i auto przestało się przegrzewać.
Przy jeździe w mieście rura na dole chłodnicy była ciepła, po wyjechaniu na trasę temp. rosła i rura na dole zimna. Także nie polecam nikomu Gatesa.
[ Dodano: 2018-11-25, 17:57 ]
Zmieniłem wisko, choć stare wydawało się ok... Niestety temperatura podczas jazdy dalej ponad 90 na zegarach, realnie na vagu pokazuje wtedy 102-105 stopni (sprawdzałem jadąc z podłączonym kompem). Nie ważne czy 110, czy 160km/h temperatura 102-105 stopni (nawet na włączonej klimie).
Zasyfiona chłodnica w środku? pompa wody dała ciała? ma raptem 3000km zrobione... Na postoju i poniżej 80km/h temp. wraca do normy.
Brak ubytków płynu.
EDIT, FINAŁ HISTORII:
Problemem był zacinający się termostat Gates (wytrzymał pół roku i 3 tys km). Kupiłem oryginał z ASO i auto przestało się przegrzewać.
Przy jeździe w mieście rura na dole chłodnicy była ciepła, po wyjechaniu na trasę temp. rosła i rura na dole zimna. Także nie polecam nikomu Gatesa.
Odgrzeje kotleta
U mnie w 17instruments pokazuje 82-83st w momencie kiedy płyn ma ponad 90st. Jaki nr ma ten czujnik G2 i gdzie on się znajduje? Czujnik płynu wymieniony niedawno na nowy ASO a termostat ma 15kkm i jakieś pół roku. Jak silnik złapie 90st to trzyma ale bardzo długo się nagrzewa
U mnie w 17instruments pokazuje 82-83st w momencie kiedy płyn ma ponad 90st. Jaki nr ma ten czujnik G2 i gdzie on się znajduje? Czujnik płynu wymieniony niedawno na nowy ASO a termostat ma 15kkm i jakieś pół roku. Jak silnik złapie 90st to trzyma ale bardzo długo się nagrzewa
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)