Ubytki płynu chłodzącego

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Ubytki płynu chłodzącego

Post autor: lllbAZ »

Witam.
Ostatnio zaczęła zastanawiać mnie kwestia uciekającego płynu chłodzącego w eSce.
Dzieje się tak chyba od samego początku, ale nie wiem, czy może mieć na to wpływ fakt, iż lany przeze mnie płyn był rozcieńczany z wodą destylowaną i ubytki biorą się z tego, że odparowuje właśnie ta woda. Jeśli chodzi o płyn w zbiorniczku, to nie śmierdzi spalinami, ani pod korkiem wlewu oleju nie ma masła. Jest coś natomiast, co mnie nieco martwi. W zbiorniku wyrównawczym tworzy się podciśnienie, tak jakby płyn był zasysany ze zbiornika do układu i po odkręceniu korka słychać syk i poziom nagle nieznacznie się podnosi. Głupieje, czy to jest normalne?

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję i pozdrawiam.
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

mieszanie nic nie ma do rzeczy, ciezko ogladac wycieki w tym aucie bo nie ma miejsca na lukanie "zaciekow" ale od tego nalezy zaczać, plyn jak odparowuje to jednak zostawia po sobie slad, jak masz gaz to zacznij od trojnikow, potem chlodnica i sciagac ssaka, z tylu bloku tez jest krociec wodny..
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

Tak po cichu wierzę w to, że to może być sprawa związana z LPG. Silnik jest po wymianie wszystkich uszczelnień może 40 tyś km temu. Nie był jakoś nadmiernie upalany. :roll:

[ Dodano: 2018-10-18, 23:03 ]
Może dobrze byłoby odpowietrzyć jeszcze układ, ta się zastanawiam. Choć wiele osób wspomina o swoich problemach z uciekającym płynem zaraz po założeniu LPG.

[ Dodano: 2018-10-18, 23:06 ]
Z tyłu bloku, wiem, jest ten pieprzony, kruchy, twardy przewód idący do zbiorniczka wyrównawczego.. :evil: kiedyś mi pękł w łapkach i go posztukowałem zbrojonym przewodem giętkim, ale w tamtych miejscach nie ma wycieków, bo ostatnio patrzyłem. Nic, naszła mnie teraz taka refleksja, a jutro posznupię przy aucie.

[ Dodano: 2018-10-20, 21:57 ]
Ok. Spocona chłodnica wody. Szrot w sensie.

Temat do zamknięcia.
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

brawo ty
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

Nie wiem do czego pijesz, drogi towarzyszu. 😊
Zlokalizowanie wycieku było n tyle utrudnione, że zajrzenie gdziekolwiek w konkretne miejsce pod maską jest mocno ograniczone. Z początku nie było widać tego wycieku, bo nawet nie zostawały ślady na osłonie silnika.
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

do niczego, ciesze sie ze znalazles problem a nie ze zaczales od sciagania glowic :D
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

Bez przesady. 😇 :mrgreen:

[ Dodano: 2018-11-09, 20:55 ]
Wrócę do tematu. Podczas wymiany chłodnicy, po zdjęciu zderzaka trzeba odcinać chłodnice klimy, czy nie ma takiej potrzeby, żeby wyjąc chłodnice cieczy chłodzącej? Z tego co wiem, jest trzymana tylko przez 2 śruby.
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

nie trzeba odcinac tylko odkrecic, ale...jest tu ziarno prawdy bo te sruby maly kiedy ida :D i czasem faktycznie trzeba je wycinac ;-)))
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

Haha. :mrgreen: miało być „odginać”. Pieprzona autokorekta. Jak tak na to patrzę w eSie, wyglada to strasznie. Chłodnica jedna, druga, dodatkowy wentylator z przodu. Ja pierdziele. :D
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

schodzi super, zdejmij sobie lampy, potem zderzak, chlodnica klimy na przewodach odsuwa sie na strone pasazera, wentylator sie ladnie demontuje i demontujesz pas :-))) potem chlodnice, wydaje sie trudne ale w 2-3 h spokojnie sie ogarnie, filmikow jest duzo jak podejsc do tematu
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

A lampy nie schodzą z całym zderzakiem? Tak coś kojarzę.
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Mania
Posty: 89
Rejestracja: 2014-06-16, 23:32
Lokalizacja: Łęczna
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mania »

Zderzak jest mocowany po bokach do błotników po 3 śruby na stronę (dostępne spod maski) i dwie długie śruby od przodu, przy czym, żeby się do nich dostać musisz wyjąć kratki obok halogenów
Pozdrawiam, Gosia ;)
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

To to wiem. Chodzi mi o samą chłodniceę wody. Przed nią jest jeszcze chłodnica klimy, wiatrak i poprzeczka. Czy nie ma problemu z demontażem. ...

[ Dodano: 2018-11-11, 21:06 ]
https://images92.fotosik.pl/72/fedf31f3660af371med.jpg
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

no nie ma, bo i tak musisz wyjac pas zeby wyjac chlodnice, nie ma miejsca zebys wyjal ja bez sciagania pasa..
prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: prnit »

ja tylko napisze że mi tez płyn uciekał w Rs6, szukaliśmy wszędzie okazało się że to zbiorniczek...kupiłem nowy...5 miesięcy i znowu to samo..nie wiem gdzie oni te zbiorniki produkują ale kupiłem teraz taki x3 cena i mam nadzieje ze będzie dobrze, takze sprawdz zbiorniczek też...
S8 D4
ODPOWIEDZ