A6 C5 2.7 problem z Quattro. Skrzynia czy dyfer?

Moderatorzy: buba, Mod-Team

adamekk
Posty: 14
Rejestracja: 2016-12-15, 20:39
Lokalizacja: ok. Wroc
Kontakt:

A6 C5 2.7 problem z Quattro. Skrzynia czy dyfer?

Post autor: adamekk »

Witajcie.
Mam A6 C5 2.7 manual 6 biegów.
Ostatnio miałem okazje sie przejechać trochę "szybciej" po autostradzie i auto dziwnie się zachowuje przy większych prędkościach, od 120 w góre tak jakby tył chciał mnie wyprzedzić, albo jakby większa moc napędu pochodziła z tylnej osi.
tak do 100-120 km/h nie ma tego uczucia, ale ogólnie auto jest mało stabilne. Mam wersję S'line, zawias fabryczny.
dodam jeszcze że przy parkowaniu/manewrowaniu mam wrażenie jakbym jechał "terenówką ze zblokowanymi mostami", tak jakby koła o coś chaczyły. Ciężko to wytłumaczyć ale może będziecie wiedzieli o co chodzi.'
Gdzie szukać przyczyny. Torsen? jeśli tak to co wtedy,naprawiał ktoś? można wymienić, czy raczej cała skrzynia? a może dyfer ?
Siedzi tu skrzynia 6 biegowa wiec zapewne z diesla. Nie wiem jakie jest oznaczenie skrzyni ani dyfra, bo jeszcze nie miałem okazji jak tam zaglądnąć.
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

A jak strzelisz ze sprzęgła przy starcie to tylne koła wyraźnie dłużej uślizgują się niż przednie, czy nie?
Po tym co napisałeś to wygląda tak jakby tylny dyfer Ci się zblokował, ale generalnie dziwny temat.
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

ALBO KTOŚ WSADZIŁ DYFER O INNYM PRZEŁOŻENIU ? ALBO SKRZYNIE
LizakB5
Posty: 14
Rejestracja: 2016-10-14, 17:10
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LizakB5 »

ja zaś w s4 mam takie odczucie ale tylko jak jadę ze stałą prędkością(np. tempomat) powyżej 120km/h, zaczęło się to może z pół roku temu i w sumie sam nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny... a co do manewrowania przy niskich prędkościach mam podobne wrażenie, coś na wzór szpery :D nie wiem czy tak ma być czy coś kończy swój żywot
adamekk
Posty: 14
Rejestracja: 2016-12-15, 20:39
Lokalizacja: ok. Wroc
Kontakt:

Post autor: adamekk »

nie strzelałem ze sprzęgła, więc nie wiem czy tył/przód się inaczej zachowuje.
jeździłem innym Quattro i nie miałem takiego odczucia jak u mnie a już na pewno nie było tego efektu "zblokowanych" kół przy manewrowaniu.
GAVI's
Posty: 128
Rejestracja: 2017-07-03, 11:53
Lokalizacja: OLSZTYN
Płeć:
Kontakt:

Post autor: GAVI's »

Średnica kół /opon 4szt te same? I rozmiar i firma stopień zużycia?
LizakB5
Posty: 14
Rejestracja: 2016-10-14, 17:10
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LizakB5 »

GAVI's pisze:Średnica kół /opon 4szt te same? I rozmiar i firma stopień zużycia?
w moim przypadku wszystkie koła i opony takie same
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

adamekk pisze:dodam jeszcze że przy parkowaniu/manewrowaniu mam wrażenie jakbym jechał "terenówką ze zblokowanymi mostami", tak jakby koła o coś chaczyły.
Któryś dyfer masz zblokowany. Obstawiam, że tylny. Pojeźdź na parking i poproś jakiegoś znajomego, żeby spojrzał które koła "podskakują" Ci na pełnym skręcie w lewo i w prawo (przy absolutnie minimalnych prędkościach).
Jeśli będzie to tylne lewe, bądź tylne prawe w zależności od tego w którą stronę będziesz skręcał to potwierdzi się to, że dyfer z tyłu. Jak to sprawdzisz to pisz.
adamekk
Posty: 14
Rejestracja: 2016-12-15, 20:39
Lokalizacja: ok. Wroc
Kontakt:

Post autor: adamekk »

GAVI's, kola takie same, letnie i zimowe wiec to wykluczam.

WojtasTaba, dobrze prawisz, bo takie wrażenie jakby dyfer sie blokował, ale tylko przy skręconych kołach, tylko nie wiem czy będę w stanie dostrzec ten efekt
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Dojrzysz bez najmniejszego problemu.
adamekk
Posty: 14
Rejestracja: 2016-12-15, 20:39
Lokalizacja: ok. Wroc
Kontakt:

Post autor: adamekk »

no więc tak, sprawdziłem autko i koła z tyłu tocząc się przeskakują, nie jest to płynne toczenie tak jakby właśnie coś je "chaczyło", z przodu nie ma tego efektu.

i teraz pytanie, może jest tu zły tylny dyfer, tzn. źle dobrany, lub poprostu uszkodzony.
co w takim razie z torsenem w skrzyni? czy już mógł oberwać?naprawiał ktoś torsen i polecacie kogoś czy trzeba szukać innej skrzyni?
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

No to masz spięty w 100 % dyfer z tyłu. Może jakiś hardcorowy seba go zaspawał. Albo coś ewentualnie rozgruchotało się w środku i zblokowało satelity, ale z takim przypadkiem się nie spotkałem.
Weź auto na podnośnik. Zakręć ręką któreś tylne koło. Jeśli przeciwne zakręci się w tym samym kierunku o podobnej długości obwodu koła to ściągaj dyfer i otwórz dekiel, żeby zobaczyć co w środku się dzieje.
adamekk
Posty: 14
Rejestracja: 2016-12-15, 20:39
Lokalizacja: ok. Wroc
Kontakt:

Post autor: adamekk »

a jest opcja ze został źle dobrany dyfer pod skrzynie? dawałoby taki efekt?
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Nie dawało by takiego efektu.

A może wygrałeś na loterii szczęścia i kupiłeś auto z założonym LSD z tyłu i z oleju zrobił się beton :->
ODPOWIEDZ