A6 C5 2.7 problem z Quattro. Skrzynia czy dyfer?
A6 C5 2.7 problem z Quattro. Skrzynia czy dyfer?
Witajcie.
Mam A6 C5 2.7 manual 6 biegów.
Ostatnio miałem okazje sie przejechać trochę "szybciej" po autostradzie i auto dziwnie się zachowuje przy większych prędkościach, od 120 w góre tak jakby tył chciał mnie wyprzedzić, albo jakby większa moc napędu pochodziła z tylnej osi.
tak do 100-120 km/h nie ma tego uczucia, ale ogólnie auto jest mało stabilne. Mam wersję S'line, zawias fabryczny.
dodam jeszcze że przy parkowaniu/manewrowaniu mam wrażenie jakbym jechał "terenówką ze zblokowanymi mostami", tak jakby koła o coś chaczyły. Ciężko to wytłumaczyć ale może będziecie wiedzieli o co chodzi.'
Gdzie szukać przyczyny. Torsen? jeśli tak to co wtedy,naprawiał ktoś? można wymienić, czy raczej cała skrzynia? a może dyfer ?
Siedzi tu skrzynia 6 biegowa wiec zapewne z diesla. Nie wiem jakie jest oznaczenie skrzyni ani dyfra, bo jeszcze nie miałem okazji jak tam zaglądnąć.
Mam A6 C5 2.7 manual 6 biegów.
Ostatnio miałem okazje sie przejechać trochę "szybciej" po autostradzie i auto dziwnie się zachowuje przy większych prędkościach, od 120 w góre tak jakby tył chciał mnie wyprzedzić, albo jakby większa moc napędu pochodziła z tylnej osi.
tak do 100-120 km/h nie ma tego uczucia, ale ogólnie auto jest mało stabilne. Mam wersję S'line, zawias fabryczny.
dodam jeszcze że przy parkowaniu/manewrowaniu mam wrażenie jakbym jechał "terenówką ze zblokowanymi mostami", tak jakby koła o coś chaczyły. Ciężko to wytłumaczyć ale może będziecie wiedzieli o co chodzi.'
Gdzie szukać przyczyny. Torsen? jeśli tak to co wtedy,naprawiał ktoś? można wymienić, czy raczej cała skrzynia? a może dyfer ?
Siedzi tu skrzynia 6 biegowa wiec zapewne z diesla. Nie wiem jakie jest oznaczenie skrzyni ani dyfra, bo jeszcze nie miałem okazji jak tam zaglądnąć.
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
ja zaś w s4 mam takie odczucie ale tylko jak jadę ze stałą prędkością(np. tempomat) powyżej 120km/h, zaczęło się to może z pół roku temu i w sumie sam nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny... a co do manewrowania przy niskich prędkościach mam podobne wrażenie, coś na wzór szpery :D nie wiem czy tak ma być czy coś kończy swój żywot
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
Któryś dyfer masz zblokowany. Obstawiam, że tylny. Pojeźdź na parking i poproś jakiegoś znajomego, żeby spojrzał które koła "podskakują" Ci na pełnym skręcie w lewo i w prawo (przy absolutnie minimalnych prędkościach).adamekk pisze:dodam jeszcze że przy parkowaniu/manewrowaniu mam wrażenie jakbym jechał "terenówką ze zblokowanymi mostami", tak jakby koła o coś chaczyły.
Jeśli będzie to tylne lewe, bądź tylne prawe w zależności od tego w którą stronę będziesz skręcał to potwierdzi się to, że dyfer z tyłu. Jak to sprawdzisz to pisz.
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
no więc tak, sprawdziłem autko i koła z tyłu tocząc się przeskakują, nie jest to płynne toczenie tak jakby właśnie coś je "chaczyło", z przodu nie ma tego efektu.
i teraz pytanie, może jest tu zły tylny dyfer, tzn. źle dobrany, lub poprostu uszkodzony.
co w takim razie z torsenem w skrzyni? czy już mógł oberwać?naprawiał ktoś torsen i polecacie kogoś czy trzeba szukać innej skrzyni?
i teraz pytanie, może jest tu zły tylny dyfer, tzn. źle dobrany, lub poprostu uszkodzony.
co w takim razie z torsenem w skrzyni? czy już mógł oberwać?naprawiał ktoś torsen i polecacie kogoś czy trzeba szukać innej skrzyni?
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
No to masz spięty w 100 % dyfer z tyłu. Może jakiś hardcorowy seba go zaspawał. Albo coś ewentualnie rozgruchotało się w środku i zblokowało satelity, ale z takim przypadkiem się nie spotkałem.
Weź auto na podnośnik. Zakręć ręką któreś tylne koło. Jeśli przeciwne zakręci się w tym samym kierunku o podobnej długości obwodu koła to ściągaj dyfer i otwórz dekiel, żeby zobaczyć co w środku się dzieje.
Weź auto na podnośnik. Zakręć ręką któreś tylne koło. Jeśli przeciwne zakręci się w tym samym kierunku o podobnej długości obwodu koła to ściągaj dyfer i otwórz dekiel, żeby zobaczyć co w środku się dzieje.
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt: