S6 C5 słabe osiągi

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Malisz
Posty: 7
Rejestracja: 2015-09-22, 15:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

S6 C5 słabe osiągi

Post autor: Malisz »

Cześć!
Mam wrażenie, że moje S6 ma zbyt słabe osiągi. Silnik na LPG jedzie tak samo jak na PB. 260 tys oryginalnego przebiegu, żadnych wycieków, nierównej pracy silnika. Od wymiany do wymiany oleju nic nie ubywa. Nie chcę wyścigówki, natomiast mam wrażenie, że jak na 340KM jest co najmniej słabo..nagrywając film 100-200km/h wyszło mi ponad 20 sekund, a większość filmików na YT pokazuje 0-200 w okolicy 23s. Dlatego zacząłem myśleć, że może coś jest nie tak. Porobiłem logi dynamiczne:

W grupach gdzie jest dużo danych patrzcie tylko na ostatnie zapisy, nie wiem czemu wrzuca mi też stare do jednego pliku.

Grupa 090: http://vaglogi.pl/log-090_ALg8J.html
Grupa 093: http://vaglogi.pl/log-093_x4jvC.html
Grupa 092: http://vaglogi.pl/log-092_7y1Ns.html
Grupa 091: http://vaglogi.pl/log-091_1D4JMo.html
Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_GH0gGt.html
Grupa 020: http://vaglogi.pl/log-020_D69Fm.html
Grupa 021: http://vaglogi.pl/log-021_h5p655.html
Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_vm8K2rn.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_U16vhsB.html

Myślałem, że może przepływomierz, ale pokazuje nawet 265g/s, więc jest ok. Rozrząd -4 i -1, czyli w granicy tolerancji. Zamiast katalizatorów są tłumiki w obudowie katów. Błędów brak, oprócz SAI i sporadycznie druga sonda lambda. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Piotr
_________________
harm
Posty: 39
Rejestracja: 2017-04-25, 08:19
Lokalizacja: łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: harm »

zrob pomiar kompresji na wszystkich cylindrach na poczatek
Malisz
Posty: 7
Rejestracja: 2015-09-22, 15:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Malisz »

a jakiś inny trop, gdzie mogę sprawdzić coś samodzielnie? Najwcześniej do mechanika zawiozę pod koniec czerwca.
harm
Posty: 39
Rejestracja: 2017-04-25, 08:19
Lokalizacja: łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: harm »

za 60 czy 70 pln kupisz sobie zegar z koncówkami do pomiaru kompresji,
dostep do swiec jest nienajgorszy, przy pomocy jednego kolegi bedziesz mial obraz w jakim stanie jest silnik
Malisz
Posty: 7
Rejestracja: 2015-09-22, 15:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Malisz »

ok :) w takim razie po weekendzie zamówię. Ktoś podrzucił mi pomysł, żeby odpiąć przepływomierz mimo, że pokazuje nawet 265g/s. Po odpięciu samochód kompletnie nie miał dołu, natomiast na wysokich obrotach jechał tak samo lub bardzo podobnie jak na wpiętej przepływce.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

bo siedzi na zaprogramowanej mapie awaryjnej ktora daje wszystko tak zeby sie nic nie zepsulo :-))
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

A skąd wniosek że słabo jedzie? Nagle zaczął czy co? Demonem szybkości to to auto nie jest wiec skąd takie odczucie?
Malisz
Posty: 7
Rejestracja: 2015-09-22, 15:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Malisz »

Tak jak napisałem na początku, patrząc na filmy na YT raczej wszystkie S6 C5 mają czasy 0-200 w okolicy 25s, natomiast u mnie z lekkiej górki wyszedł czas 100-200 w okolicy 20 sekund, co wydaje mi się długim czasem, porównując do kilku/kilkunastu innych filmów.
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Jeśli filmiki na yt mają być jakimkolwiek wyznacznikiem to można zasugerować się tym filmem
https://www.youtube.com/watch?v=arb3uz3OORM
Automat robi 6,5 do paki, tutaj robi 100-200 jakieś 24sekundy - 6,5s to robi 100-200 jakieś 17,5 sekundy. Więc jeśli Twoje robi w granicach 20sek to chyba w miarę normalny wynik, biorąc pod uwagę jak dużo czynników wpływa na miarodajny wynik i też sam fakt, że dwóch takich samych s6 c5 nie znajdziesz
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Malisz
Posty: 7
Rejestracja: 2015-09-22, 15:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Malisz »

Może faktycznie szukam dziury w całym. W tym filmie S6 przyspiesza ok 0,8s szybciej do 100 od mojego. Zmienię świece, bo nie wiem kiedy były zmieniane, przy okazji sprawdzę kompresję. Może też zmienię cewki na te z FSI. Znalazłem też urwany wężyk od podciśnienia, więc go zmienię i chyba na tym zakończę poszukiwania, bo to trochę szukanie na siłę :) Dziwi mnie tylko fakt tego opóźnionego zapłonu na jednej z głowic, na drugiej są same 0.
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Ewidentnie szukasz dziury w całym :mrgreen:
Nie wiesz kiedy robione były świece, cewki pewnie też nie, dodatkowo masz nieszczelność a wg Twoich obserwacji jest w przybliżeniu 1sek straty podpierając się YT no gościu :mrgreen:
Zrób to wszystko weź od jakiegoś ziomka RL i sprawdź dokładnie 100-200 i będzie najbardziej miarodajny wynik ;-)
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

https://www.olx.pl/oferta/wypozyczalnia ... 3x92l.html
Brałem od niego na zawody, polecam
Malisz
Posty: 7
Rejestracja: 2015-09-22, 15:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Malisz »

RRyb pisze:Ewidentnie szukasz dziury w całym :mrgreen:
Nie wiesz kiedy robione były świece, cewki pewnie też nie, dodatkowo masz nieszczelność a wg Twoich obserwacji jest w przybliżeniu 1sek straty podpierając się YT no gościu :mrgreen:
Zrób to wszystko weź od jakiegoś ziomka RL i sprawdź dokładnie 100-200 i będzie najbardziej miarodajny wynik ;-)
Masz rację ;) A jeszcze jedna sprawa, jest jakiś polecamy magik w Warszawie i okolicach dla S6? Dziś byłem u 4 mechaników i żaden nie ma sprzętu/nie podejmie się pomiaru kompresji, ani nie ma przedłużki do zmiany świec. Pewnie dałbym radę sam, ale nie mam obecnie za bardzo czasu.
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Pisz do gościa na tym forum o nicku FOSS lepiej trafić nie możesz. Tylko zanim zapytasz o termin to weź coś na uspokojenie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
RoberToo
Posty: 257
Rejestracja: 2015-01-10, 13:08
Lokalizacja: KBK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RoberToo »

Albo powiedz ze mu kupiłeś kebaba i już do niego jedziesz 😂
ODPOWIEDZ