Audi S4 B7 Limo 2.7T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Heniek22
Posty: 47
Rejestracja: 2017-02-28, 21:57
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Audi S4 B7 Limo 2.7T

Post autor: Heniek22 »

Cześć . wrzucam temacik z moim S4 B7. Temat zakładam głównie dlatego że auto jest w totalnym rozpierdzielu bez kół i w sumie może będę potrzebował pomocy bardziej doświadczonych.

Auto zakupiłem zdekompletowane z rozwalonym motorem i bez napędu. Trochę zaniedbane i stało długo w krzakach. Aktualnie zabieram się za niego i będę na pewno potrzebować nie raz pomocy lub będę miał pytania. Powoli dokupuje jakieś graty i coś tam próbuję odratować bo szkoda tego auta.



W skrócie



Model: S4 B7 Limo w kolorze czarnym

Silnik:

2.7 BiTurbo AGB z S4 B5 po MTM ściągany z DE



Napęd:

Skrzynia biegów + dyfer z 3.0 V6 ASN



Zawieszenie:

Zawieszenie Gwintowane BC Racing z trzema różnymi regulacjami wysokości oraz wielostopniową regulacją siły tłumienia amortyzatora. Najwyższym dostępny model BC Racing.



Nadwozie:

Czarna S4 Limo. Zderzak tył i progi zmienione na DTM i tyle.



Układ hamulcowy:

Przednie tarcze z audi RS6 C7 395mm nawiercane "kwiatki" + Zacisk z RS6 C6 po lifcie 6cio tłoczkowy

Tylne tarcze z audi RS6 C6 360mm nawiercane "kwiatki" + Zacisk z audi TT RS 4 tłoczkowy



Koła:

Brak - Ze względu na ogromny hamulec ten temat wałkuję na bieżąco. 19" na przód weszło na żylety. Czekam na nowy model JR35 i mam już umówioną przymiarkę z dostawcą. Trochę boli mnie 19" ponieważ u mnie nie ma miejsca na naleśnik z naciągiem bo nie po to montuje BC Racinga.



Wnętrze:

Recaro
Przednie stołki z S5 full elektryka podgrzewane.



To tak w skrócie. Plany jakieś cały czas są. Ze względu na robotę nie mam czasu być w garażu co dzień ale jakoś staram się znaleźć na to czas.

Foto wrzucę niebawem z progresu nad autem.
Ostatnio zmieniony 2020-01-02, 19:39 przez Heniek22, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Dawaj foty ,bo ciekawy tamat ,gdyby body rs4 bylo to juz w ogóle kosa

Co.do hebli trochę dziwne ,mam te tarcze z zaciskami.8pot i na.zyletki to wchodzi ale w 18" ,dziewiętnastka wchodzi na.miekko ;)
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Awatar użytkownika
Trewor
Posty: 57
Rejestracja: 2013-10-12, 00:47
Lokalizacja: Rumia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Trewor »

16vg60 pisze:Co.do hebli trochę dziwne ,mam te tarcze z zaciskami.8pot i na.zyletki to wchodzi ale w 18" ,dziewiętnastka wchodzi na.miekko ;)
Że tak powiem - rozmiar rozmiarowi nierówny ;) Poza podstawową średnicą koła trzeba pamiętać o wewnętrznej średnicy bębna - tam bywa różnie. Te wszystkie współczesne Rotiformy i inne "modne" koła często mają mocny "schodek" w bębnie, co je dyskwalifikuje do bardzo dużych hamulców. Temat przerabiany ;)


A co do bohatera tematu - opis modów bardzo smaczny... Bardzo chcę zobaczyć zdjęcia!
Zawieszenia sportowe
http://www.venom24.pl/
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Zgadza sie, tez nie.jeden bbk mialem i wiem ze jedna fela wejdzie ,a druga nie.ze wzgledu na ksztal wew.

W golfie 2 przy zr/l 18 i tarczy 345mm , z kilku felg 17" tylko oz superturismo mi siadlo i to tez po kombinacjach z adapterem pod zacisk i jego odsadzeniem ;-)

Przy 390 i 19" jest duzo wiecej miejsca i faktycznie musi byc wybitnie spier... felga zeby wadzilo :-)
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Dużo zależy od kształtu zacisku, jedne są bardzo płaskie, inne wystają kilka cm ponad obwodem tarczy
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Całe auto jest w totalnych powidłach, a Ty masz problem z dobraniem kół :D Zajmij się ogarnięciem auta, a jak skończysz, zostaną Ci pieniądze i będzie na to czas, to wtedy pomyśl o dobraniu kół :P Taka tylko moja rada, bo z moich obserwacji wynika, że jak ktoś zakłada "majtki na spodnie" to projekt nie kończy najlepiej.
Czekamy fotki bez względu na obecny stan!
Heniek22
Posty: 47
Rejestracja: 2017-02-28, 21:57
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Heniek22 »

Przymierzaliśmy dwa kmpl 18 ani jeden nie pasował. brakowało połowę otworu centralnego poniżej foto na ATS DTC na którego byłem napalony ale nie ma bata.
Co do 19 wszystkie weszły ale miejsca między bębnem felgi a zaciskiem było na zaledwie pół małego palca. W Cieszynie jest dystrybutor JR'a na PL i poszedł mi na rękę i przymierzymy niebawem kilka kompletów żeby wiedzieć czego szukać.

Obrazek

Wpadły też fotele które zdemontowałem z rozbitej S5 co ciekawe nie mają znaczka S a kolega w zwykłej A5 ma ten znaczek :roll:

Obrazek

I tak na szybko kończę model IC. w B7 jest problem żeby to pomieścić i żeby kratki się zmieścił. Co prawda DTM jest pojemniejszy z dołu Ale chce max wydajność dlatego pracuje na centralnym IC. Wstępny model opiera się na najcieńszym rdzeniu który mieści się pod belką. U mnie docelowo chce najgrubszy. Będzie zintegrowany z belką tak jak niektóre Wagnera. Co z tego wyjdzie zobaczymy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

WojtasTaba, Ja ubieram Majtki na gołą dupę :mrgreen: ... Auto kupiłem bez kół stoi na koziołkach od razu zrobiłem heble bo miałem w dobrej cenie więc żeby to postawić na kole musze wybrać docelowe bo nie mam nic innego. Auto nie miało totalnie środka napędu itp. więc traktuje go jako golasa i robie docelowo tak jak ma być więc nie sądzę że robię od dupy strony. Co innego jakby był jeżdżący :)
uki
Posty: 48
Rejestracja: 2011-07-13, 22:08
Lokalizacja: WG
Płeć:
Kontakt:

Post autor: uki »

Ja wcisnąłem ATS DTM 17"x7,5 ET40 na tarczę 345mm i zacisk porsche 6 pot ale na dystansie 22mm.
Heniek22
Posty: 47
Rejestracja: 2017-02-28, 21:57
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Heniek22 »

Ale nie miałeś tych zacisków i tarczy 400mm. Zobaczymy za tydzień mają wjechać 4 koła 9,5j ale pewnie nie wejdą bo za szerokie.

Aktualnie tył pojechał do Bestperformance na dorobienie adapterów.
michałswd
Posty: 48
Rejestracja: 2013-05-30, 10:16
Lokalizacja: Rybnik
Płeć:
Kontakt:

Post autor: michałswd »

Mozesz do zderzaka dtm wsadzic wiekszy gril s line/s4 / rs4 wytniesz tylko nieco plastiku z dolu u mnie tak wyszło, pod zderzakiem s lipe ( przy okazji lakierowania warto zrobic takiego moda )

Obrazek
Heniek22
Posty: 47
Rejestracja: 2017-02-28, 21:57
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Heniek22 »

michałswd, Za bardzo mi się podoba ori DTM żeby go pociąć :) W każdym razie dalej takiego szukam jak coś proszę o cynk :)

Dokupiłem stabilizator RS4 z końcówki rocznika podobno od któregoś nr są jeszcze możniejsze.

Obrazek

trafiła się też idealna RNS-E odblokowana i z mapkami 2018

Obrazek

Kupiłem też kmpl cewke TFSi .... Co do ECU kombinowałem mocno z ori V6 z ASN czyli ME. 7.1.1 Ale nie ma to faktycznie sensu skoro Allroad 2,7 BiT ma ME 7.1.1 więc taki ster dokupię.
Obrazek

Wpadła tez kmpl wiązka do Bixów skrętnych
Obrazek

Oraz zestaw PDC przód tył.
Obrazek

wpadł też zestaw nypli. Przydadzą się do chłodnicy oleju bo przy całej papraninie chce ja zrobić od razu i może jeszcze przydadzą się do czegoś wyjdzie w praniu.
Obrazek

Sprzęgło w tym tyg idzie w kevlar lub ceramikę i powoli jeżeli czas puści wezmę się za silnik.

[ Dodano: 2018-05-16, 12:20 ]
Na szybko bo czasu brak dostałem wczoraj model 3D FMICA. No model już jest kozak. W pierwszym modelu zostaną dorobione porty pod 2x IAT dla pomiaru przed i po.

z buda powoli już zaczynam działać z pod maski wszystko wyprute i będzie odmalowana komora i powoli biorę się za spód

Wnętrze oddane do tapicera. Cała góra + wszystkie słupki idą w czarną Alcantare może z małym bonusem ale tapicer marudzi więc zobaczymy. Fotele z S5 na razie nie oddane bo się waham.

Mam jeszcze mega klina. Ogólnie dla mnie nie ma innego koloru jak czarny ale widziałem ostatnio czerwoną S4 limo z dekorami w czarnym połysku i rozwaliło mi beret i teraz się waham. Coi prawda potem będzie trochę lipa bo po VIN jest czarna :roll:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/9996456f8b9cb3f9
https://images83.fotosik.pl/1070/7b7bab ... 85dmed.jpg
https://images82.fotosik.pl/1072/216a04 ... 3dfmed.jpg

[ Dodano: 2020-01-02, 19:58 ]
Siemanko. Torche czasu mineło bo budowa mnie maltretowała ponad rok. Oprócz tego bieząca praca nie było czasu nawet myśli zebrać.
Udało się ogarnąć garaż.
Auto dostało podkład epoxydowy i profesjonalną konserwację na spód + wszystkie nadkola całość została polakierowana w lakier czarny bez ziarna z S3 8V razem z komorą silnika.

Udało się też posadzić silnik na stojaku i od tego ten rok zaczynam.
Krótka rewizja silnika składam to do kupy i w ori setupie ląduje to w aucie.
Kupiłem w międzyczasie 2kmpl turbin z S8 2016r z wersji 520HP
jeden kmpl zostanie przygotowany jako seria i będzie czekał na założenie może jeszcze w tym sezonie , zobacze jak czas pozwoli. A drógi jedzie do TC turbo na hybrydy. Na tych turbinach mam zamiar się opierać i zobaczymy co z tego będzie wychodzić w trakcie rozwijania projektu.
Udało mi się jeszcze kupić mase innych gratów ale z braku czasu nie miałem czasu aktualizowac tematu bo po co. Będzie to teraz robione w trakcie budowy.

Mam do was pytanie i prosbę. Jak tylko uzbroję silnik chce odrazu założyć skrzynię i włożyc to do auta i składac to na tip top żeby już tego nie wyjmować jeśli nie będzie trzeba.

Skrzynie wybrałem z RS4 B7 jest już zamówiona i czekam na nią.
Sprzegło na silniku mam ori AGB. Mój plan był przerobić sprzęgło na 4łopatkowy spiek ceramiczny ewentualnie carbony i jeżeli sie uda to wzmocnic docisk lub spróbować kupić z RS4 B5. Chciałbym przygotować sprzęgło które będzie mi służyć w miarę podnoszenia mocy. Skoro i tam mam to na górze wole to zrobić raz a porządnie.

I jaki poduszki silnika załozyc ?? Widziałem w ofercie Silvera zestaw ale nikt nie ma opini. Kumpel pakuje to do drifotwozów i jeździ. Panicznie boję sie drżenia budy na wolnych obrotach tego chciałbym uniknać.
Wiem że to auto nie będzie miało w tym poczatkowym setupie nawet 4 z przodu ale chciałbym tu zadziałac prewencyjnie i tez zrobić raz a zapasem. jeżeli jest na rynku coś z czym ktoś miał doczynienia i może sie wypowiedzieć będę wdzięczny.

Oprócz tego udało mi się dorobić adaptery do zacisków tył. Wszystko będzie na jednym zacisku z panamery i tarczy z RS6 C6. Generalnie spód fury jest gotowy. Kiedy tylko przygotuje silnik ze skrzynią składam klocki w całość zeby postawić auto na kołach i ląduje motor.

Model FMICa który wykonałem z kumplem jest już w firmie która jest w stanie nam odlać grawitacyjnie boki FMIC. byłoby to mega ułatwienie bo rdzenie juz leżą i czekaja na boki. Belka już tez jest pocięta wiec wszystko byłoby tylko do wyspawania na gotowo. Plus tego wymysłu jest taki że ten fmic będzie potężny a dodatkowo nie będzie trzeba ciąc nawet najzwyklejszego zderzaka B7. O ile uda się zrobić te boki.
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Pisałeś o pasie przednim na PW - dopiero dziś zobaczyłem.

Ja mam pas z S4 B7. Myślę, że z innego V6 idzie spasować bez problemu. Chłodnica do tego pasa z S4 idealnie pasuje z B6 3.0 ASN.

Twarde sprzęgło, ciasnota w komorze, grube doloty powodują, że silnikiem i skrzynią będzie "miotało" w komorze i będzie walić o podłużnice albo tunel. U mnie poduszki są uniwersalne poliuretanowe z Olkusza a pod skrzynię z AK Motosport. Na budzie wszystko niestety czuć. Zacząłbym od OEMowych poduszek z 2.7 i sprzęgła z RS4 B5. IMHO pożyje trochę jak nie będziesz strzelał z niego.
Heniek22
Posty: 47
Rejestracja: 2017-02-28, 21:57
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Heniek22 »

IMHO pożyje trochę jak nie będziesz strzelał z niego.

Przy tej mocy nie ale jak by była 4 z przodu to na bank będę.
Chyba pójdę w cermaiczny spiek i wzmocnie docisk z S4. Robiłem tak XX sprzęgieł i zyją. Nie wiem tylko co quattro z tym zrobi. Jedno takie robiłem do Evo X i dało radę. Z carbonem słyszełm że co jakiś czas trzeba go lekko przypalac.
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

U mnie na naprawdę mocnym sprzęgle (w sensie podwójny docisk i dwie tarcze) strzały spowodowały powiększenie się luzu w napędach. Głównie przednie półosie i dyferencjał. Nie jakoś bardzo, ale przy kolejnej rewizji napędów było to zauważalne.
Heniek22
Posty: 47
Rejestracja: 2017-02-28, 21:57
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Heniek22 »

Masz gdzieś foto tego docisku albo nr ??

Ok. Wiec tak jak planowałem częściowo sie udało

Wytargałem wczoraj silnik na stojak zdemontowałem prawie cały osprzęt i jestem jak narazie pod mega wrażeniem stanu silnika. Jest naprawde nieźle i mocno trzymam kciuki że jak dojde do pompy oleju będzie tak samo.

Turbiny: Po roku leżenia zero luzu wzdłóznego i minimalny poprzeczny jak w turbinach po regeneracji. Żeliwa w stanie perfekcyjnym i zero pękniec obok WG na turbinie prawej na lewej mikto pekniecie ale w normie. wiec jest nieźle.

Olej super ładny czysty odmy też ładne czyste

Sprzęgło: Dwumas jak nowy zero luzów jakichkolwiek. sprężyny działają książkowo nic nie stuka nic nie cyka. Ma przebarwienia ale to jest do ogarnięcia bo i tak będzie spiek więc musze zrobić pasowanie.

Docisk te zma lekkie przebarwienia ale ogólnie jest spoko. Aktualnie największym moim problemem jest docisk bo chce już na tym etapie zbudowac sprzęgło na ok 500-600 koni. Więc jezlei ktos ma dojśice to kupie dicsk z RS4 B5.

Dalej - co do stanu silnika to kanały ssace i głebiej ładne czyste bez nagarów. Minusem jest rdzawy nalot na łepkach zaworów ale zalałem je ropą i dzis rano nie zeszło nic więc trzymają. Trzonki sa idealne więc nie ma tragedi. Musze to dokładniewyczyscić.

W poniedizałek otworze spód silnika i dokopie sie do pompy oleju która mam nadzieje będzie w taki stanie jak reszta. wtedy muszę tylko rozwiązać temat sprzęgła i zaczynam ogarniać słupek.

Jeżeli chodzi o poduszki to daje te z s4b5 i będę obserwowac co sie dzieje.

Obrazek

UP

Silnik wczoraj rozebrany do goluteńskiego słupka.

Jest naprawdę nieźle. Dla mnie osobiście sa dwie opcje z tym silnikiem. Albo niemiec naprawde dbał albo silnik miał remont. Obstawiam to pierwsze.

Pod pokrywami zaworów jest tak czysto że szczena mi opadła. Zero nagaru zero zapieczonego oleju. Tak jakby silnik był niedawno poskładany. Doł to samo. Zobaczyć taki stan w dzisiejszych czasach to rzadkość.

Krzywki na wałkach super stan, popycacze zero śladu wytarć, Łańcuszki bez luzu, napinacz od łańcucha pompy oleju też idealnie.

Pompa rozebrana wymyta i sprawdzona na luzy bez oleju. Też jest super. Ma delikatne ryski na kole zewnętrznym ale jest to w mojej opini dopuszczalne. Gorzej gdyby była wytarta w korpusie i tłoczysko miałoby luz. Jeżeli się mylę będę wdzięczny za uwagę.

Także podsumowując baza trafiła się w niezłym stanie wszystko wygląda dobrze i oby tak działało.

W kolejnych dniach jak mi się troche na warsztatacie zluzuje będe chciał doczyścić słupek i go odświerzyć wymieniam tylko podstawowe uszczelki i uszczelniacze i składam to do kupy.

Co do sprzęgła coś już wiem. Została tylko kwestia podjęcia decyzji. Najprawdopodobniej pójdę w dwutarcz od lamika. Czyli u mnie byłoby z mega zapasem a drugi plus to że jakby w sumie nie było przy podnoszeniu mocy, mogę o jednej rzeczy tak naprawdę myśleć dużo mniej.

Będę wdzięczny za rzucenie okiem na pompę i ewentualne uwagi. W mojej opini jest OK. Pokazałem ją jeszcze koledze starszemu co silniki składa i tez powiedział ze jest elegancka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wczoraj dojechała skrzynia z RS4 B7
Wpadł też nowy olej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzisiaj dokupiłem głowice z APS na potem mogą sie przydać

Obrazek

Obrazek

Jako że masa wrogiem przyspieszenia zrezygnowałem z cięzkich foteli RS6 i wjedzie raczej coś innego. Lekkiego. Udało się dorwać oryginalne szyny + mocowania foteli recaro.

Obrazek
ODPOWIEDZ