Supercharger

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Supercharger

Post autor: modek »

no właśnie, zrobił ktoś 2.7 kompresor? np. ten z 3.0 tfsi
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Ciekawy pomysł, ale raczej nie spotka się z pozytywnym przyjęciem przez forumowiczów ze względu na to, że z turbinek znacznie większy potencjał ;-)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

chyba że zostawisz turbo a dołożysz kompresor 8-)
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

nie no jasne i jeszcze na pasek uruchamiany z dźwigni zmiany biegów :) tylko musi wystawać ponad maskę z metr inaczej nie będzie fame :)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

pytanie brzmi: czy zrobił ktoś?

[ Dodano: 2018-04-19, 13:02 ]
widząc wyniki 3.0 tfsi ja bym się pokusił
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Marcin85
Posty: 162
Rejestracja: 2015-01-11, 21:13
Lokalizacja: LBN
Płeć:
Kontakt:

k

Post autor: Marcin85 »

Niech do prawdziwej v8 BBK założy sobie kompresor.
Marcin
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Generalnie to nikt nie wkładał, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tego pytania.

Zastanawiam się nad zasadnością takiej "modyfikacji"

1. Jeśli chcesz kupić eSkę z padniętymi turbinami to znacznie lepszą opcją będzie kupienie wychuchanej A4 z 2.4, bądź 2.8 i założenie do niej kompresora, bo w eSce i tak wszystko będziesz musiał przerabiać, więc to tak jakbyś zaczynał od początku. A w cenie padniętej eSki będziesz miał elegancką A4 z kompresorem. Pamiętaj też, że jeśli eSka jest tania to znaczy, że w zaokrągleniu cała musi być klekotem.

2. Jeśli mówisz o swojej, i turbiny Ci padają to lepiej byłoby naprawić/wymienić turbiny niż przechodzić na kompresor. Podobna kasa, przybliżone osiągi, a zero druciarstwa i mniej zmarnowanego Twojego czasu i nerwów.

3. Jeśli również mówisz o swojej, ale kompletnie jesteś spłukany i myślisz, że kompresor będzie znacznie tańszy i bardziej bezawaryjny to nie byłbym takim optymistą. Z kasą jak wyżej, a żeby było to mało awaryjne to musiałbyś zrobić to naprawdę profi. A profi, i skromna sakiewka nie idą w parze. Szczerze?! W takiej sytuacji poszedłbym w zrobienie wolno ssaka z 2.7. Było by naprawdę tanio, potężna dostępność części za grosze do tej modyfikacji, myślę że nie było by to takie trudne a i jednocześnie byłby to bardzo interesujący projekt, bo wielu jest ciekawych co ten silnik jest wart bez turbawek.

4. Jeśli żadne z powyższych i po prostu masz taki kaprys to działaj. S4 B8 mają motory z dużym potencjałem na moc. Choćby ze względu na różnice po samym założeniu większego kółka na kompresorze i zrobienia programu. Tylko pytanie, czy kompresor faktycznie zrobi taką robotę w 2.7 jaką robi w 3.0 TFSI?! Nie sądzę.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Jaki sens czegoś takiego? Montujcie graty po przetartych ba wytartych szlakach. A jeśli chcecie kompresor to szykujcie ze dwa worki pieniędzy albo dzban złota z końca tęczy :mrgreen:
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

luk448, nie pierdol :mrgreen:
Masz tu masz projekt a6c5 2.8
https://www.a6klub.pl/audi-a6-c5-28-30v ... t80998.htm
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

dzienkóweczka emil :D
generalnie kaprynio, spodziewanie się jednak mniejszej awaryjności, nie trzeba wywalać motoru przy wymianie zestawu dmuchającego, intercoolery precz, kolektor wydechowy prosty i trwały, i takie tam
(mam gupie zachciewajki, zamiast na mazury to w majówkę będę szczepił spód od rs`a do złomka mego :mrgreen: )

[ Dodano: 2018-04-19, 23:38 ]
a z drugiej strony to sprawdzone 400+ tak naprawdę całkowicie mnie usatysfakcjonuje
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

emilzizi, nie mam zlych intencji dla takiego projektu tylko wiem ze pewnie pochlonie to znaczna oj znaczna ilosc $$ wieksza niz sprawdzone setupy w 2.7BiT.
modek, wiec skoro Cie zadowoli 400+ to ja bym sie nie bawil w kompresory.Zostaw pod maska tylko ten od klimy :mrgreen:
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

luk448, gość który zakładał kompresor do 2.8 ogłaszał się że zrobi to za 6k.
Wiem doskonale ile kosztuje uzyskanie 450+>>500 :mrgreen:
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

6 koła... Proszę Was... Można i za 2 tys uturbić auto no ale litości... :-/
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

modek pisze:dzienkóweczka emil :D
generalnie kaprynio, spodziewanie się jednak mniejszej awaryjności, nie trzeba wywalać motoru przy wymianie zestawu dmuchającego, intercoolery precz, kolektor wydechowy prosty i trwały, i takie tam
(mam gupie zachciewajki, zamiast na mazury to w majówkę będę szczepił spód od rs`a do złomka mego :mrgreen: )

[ Dodano: 2018-04-19, 23:38 ]
a z drugiej strony to sprawdzone 400+ tak naprawdę całkowicie mnie usatysfakcjonuje
no nie zupełnie, zamiast IC wodny wymiennik ciepła czyli defacto IC :lol:
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

luk448, też tak podszedłem do tego projektu.
Z tego co pisał to auta nie stroił.
Założył kompresor i jeździ.
Uzyskał to co w 2.7 po programie :mrgreen:
ODPOWIEDZ