Chlodnica oleju - montaż

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Chlodnica oleju - montaż

Post autor: Dawcio05 »

Witam. Montowaliscie u siebie chlodnice oleju? W jakim miejscu najlepiej zamontować? Słyszałem ze najlepiej w miejsce seryjnego IC.
Jakie końcówki dach do węży? 90stopni? Jaka długość wystarczy?
Pytam orientacyjnie bo chcę to zrobić w weekend a jak już rozbiorze auto to chciałbym to od razu podłączyć żeby kolejny raz nie zdejmować zderzaka.
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Podpinam się pod temat tylko interesuje mnie montaż na środku. Szukałem po internetach, znalazłem kilka co bardziej interesujących zdjęć i dyskusji, ale ani jednego zdjęcia gdzie wykonanie było full profi.
Wraz z Dawcio05 zapraszam do rozmowy ;-)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

w moim temacie jest gdzies..ale zdjec juz chyba nie ma przez image, musialbym poszukac na kompie, jak bardzo bedzie profi zalezy tylko i wylacznie od zasobnosci portfela

najtansza opcja to podstawka bez termostatu, filtr z polo, chlodnica z mazdy rx8 z wbudowanym termostatem i przewody u mietka co zakuwa hydraulike
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

ja kupiłem nową chłodnice Turboworks podstawka z termostatem i węże od mietka co robi wózki widłowe :D
Wiem na 100% że nyple muszą być wszystkie 90st. Co do długości właśnie się zastanawiam czy 1m wystarczy czy jednak będzie go za dużo... ale w piątek zaczne się w to bawić to porobię zdjęcia i założę temat z moim audi gdzie wszysko opisze w razie wu :).


WojtasTaba, jeśli nie masz centralnego IC to nie będzie to problem , trochę zdolności manualnych i jest git bo z centralnym jest już problem bo 19rz ciężko upchnąć :/
uki
Posty: 48
Rejestracja: 2011-07-13, 22:08
Lokalizacja: WG
Płeć:
Kontakt:

Post autor: uki »

pozwolę sobie podlinkować z innego forum:

http://www.racingforum.pl/Chodnica-olej ... 43287.html
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

No dobra a co zrobić jak chcę założyć podstawkę z termo a auto nie ma ori czujnika temp oleju to macie pomysł gdzie wcisnąć czujnik oleju do dodatkowego zegara? Może da radę podpiąć czujnik temperatury oleju z zegara autogauge do seryjnego czujnika 2.7 bit?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

RRyb, nie w podstawce wywiercic dziurę i nagwintowac tak jak w podstawkach które nie mają termostatu?
Ja akurat kupiłem z termostatem ale teraz tak myślę właśnie nad tym.żeby założyć czujnik cisnienia oleju wraz ze wskaznikiem. No chyba ze da rade pod seryjny sie podłącZyć ?
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

raczej nie. chybaze znalezc takie stare czujki do wskaznikow vdo, ale najlatwiej w podstawke albo jakis zaslepiony kanal w glowicy (np w subaru pieknie sie tak robi)
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Ciśnienie oleju można podebrać wykręcając zaślepkę naprzeciwko seryjnego czujnika ciśnienia oleju w półmisie pod sprężarką klimy. Tutaj foto: https://i.imgur.com/gBu2WoJ.jpg

Temperaturę albo kupić trójniczek i na linii do chłodnicy oleju albo dorobić sobie adapter w miejsce seryjnego czujnika w misce.

Można też w miejscu zaślepki, która jest w obudowie napędu pompy oleju od frontu z prawej strony obok koła pasowego. Seryjnie w starszych V6 jest tam czujnik temperatury zamiast w misce. Trzeba tylko uważać żeby pasek klinowy nie zmielił kabelków bo tam właśnie blisko przebiega. Tutaj foto gdzie jest ten koreczek: https://i.imgur.com/PgMcro1.jpg

Jak będziecie wiercić w podstawce np. Mocala żeby dorobić miejsce na czujnik to powodzenia w uszczelnieniu tego potem :) No chyba że się tulejkę dospawa, ale ten stop z którego jest zrobiony Mocal to się źle spawa strasznie.
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

mylek, teraz to mi zaimponowałeś :D myślę że wykorzystam tą zaślepkę z 1 zdjęcia i dołożę tam czujnik ciśnienia oleju pod wskaźnik ;)
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Odgrzeje kotleta. Temat podobny więc nie będę zakładał nowego.

Panowie. Niestety muszę wymienić chłodnice oleju. Bo poprzednia nie dała rady. Co lepiej polecacie:
Setrab czy Mocal?

Muszę mieć gwinty zewnętrzne AN8
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

RRyb, Ja mam turboworksa i lata już ponad rok :P
ale myślę że mocal dobra opcja
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

U mnie właśnie TurboWorks strzelił
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
mophk
Posty: 132
Rejestracja: 2016-07-08, 02:22
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mophk »

a jak rozwiązałeś problem z miejscem? bo tam jest dość mało na filtr + podstawkę. (jestem fanem duzego filtra od KN)
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Jedni piszą, że nie ma miejsca, inni że trzeba mniejszy filtr od polo, czy czegoś takiego, jeszcze inni że wchodzi bez problemu. Ja należę do tych ostatnich. Mam podstawkę mocala i mieści się idealnie. Nawet nie trzeba kombinować, żeby przykrecic.
ODPOWIEDZ