Hybrydy czy K04 RS4 - co wybrać, za i przeciw
Hybrydy czy K04 RS4 - co wybrać, za i przeciw
Luźna dyskusja, wiem że było już trochę podobnych tematów ;)
Auto już rozebrane. Muszę ogarnąć turbiny, w K03 mam popękane żeliwa. Interesuje mnie 400KM i okolice 550-570NM. W aucie założone już większe intercoolery, zrobiony dolot, DVki, Nki, świece, cewki wszystko nowe. Kupione wtryski 430ki i pompa DW200. Sprzęgło też dojdzie.
Waham się czy jest sens robić hybrydy (muszę znaleźć coś niepopękanego + przeróbka) koszt łącznie 3500-4500zł.
Czy może lepiej dołożyć i kupić oryginalne K04 RS4 (koszt około 6000 netto).
Przyjmując, że koszt K04 będzie 2 razy większy to jednak ich żywotność powinna być również dużo większa? Czy się mylę?
W przypadku padnięcia hybrydy, wyciągnięcie silnika + naprawa i już zwraca się zakup K04.
Samochodu nie planuję sprzedawać, ma być w miarę mocny i w miarę bezawaryjny. Od razu mówię, że K04 RS6 czy inne większe mnie nie interesują. Ma być charakterystyka
typowo do jazdy na co dzień (pod tym względem trochę lepsze będą pewnie hybrydy niż K04)?
Mam jeszcze trzecią opcję - zakup zrobionych już hybryd z teoretycznie niewielkim przebiegiem jednak nie wiadomo kto to robił i ile będą one w stanie wyciągnąć no i pojeździć. Koszt 2000zł ale i największe ryzyko ponownego wyciągania silnika.
Proszę o wszystkie za i przeciw za poszczególnymi możliwościami. Jest wielu użytkowników zarówno hybryd jak i K04 więc myślę, że powinna wywiązać się ciekawa dyskusja.
Auto już rozebrane. Muszę ogarnąć turbiny, w K03 mam popękane żeliwa. Interesuje mnie 400KM i okolice 550-570NM. W aucie założone już większe intercoolery, zrobiony dolot, DVki, Nki, świece, cewki wszystko nowe. Kupione wtryski 430ki i pompa DW200. Sprzęgło też dojdzie.
Waham się czy jest sens robić hybrydy (muszę znaleźć coś niepopękanego + przeróbka) koszt łącznie 3500-4500zł.
Czy może lepiej dołożyć i kupić oryginalne K04 RS4 (koszt około 6000 netto).
Przyjmując, że koszt K04 będzie 2 razy większy to jednak ich żywotność powinna być również dużo większa? Czy się mylę?
W przypadku padnięcia hybrydy, wyciągnięcie silnika + naprawa i już zwraca się zakup K04.
Samochodu nie planuję sprzedawać, ma być w miarę mocny i w miarę bezawaryjny. Od razu mówię, że K04 RS6 czy inne większe mnie nie interesują. Ma być charakterystyka
typowo do jazdy na co dzień (pod tym względem trochę lepsze będą pewnie hybrydy niż K04)?
Mam jeszcze trzecią opcję - zakup zrobionych już hybryd z teoretycznie niewielkim przebiegiem jednak nie wiadomo kto to robił i ile będą one w stanie wyciągnąć no i pojeździć. Koszt 2000zł ale i największe ryzyko ponownego wyciągania silnika.
Proszę o wszystkie za i przeciw za poszczególnymi możliwościami. Jest wielu użytkowników zarówno hybryd jak i K04 więc myślę, że powinna wywiązać się ciekawa dyskusja.
Re: Hybrydy czy K04 RS4 - co wybrać, za i przeciw
matig7 pisze: Czy może lepiej dołożyć i kupić oryginalne K04 RS4 (koszt około 6000 netto).

- Kamil_2.7BiT
- Posty: 158
- Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
- Lokalizacja: podlaskie
- Płeć:
- Kontakt:
Pewien guru tuningu mowil mi, ze regeneracja turbo (hybrydy to w zasadzie regeneracja + tuning turbin) jest beee i fuuu... No ale wiadomo, ze nie kazdy sra piniondzami na nowki funfle i to k04.
Na FB az kipi od postow znanych firm od turbo z takimi kreskami zrobionymi na k03, ze wlasciciele fur z k04 moga czuc sie conajmniej oszukani ;) a kupno k04 staje sie bezsensowne...
Czy technologia faktycznie poszla na tyle do przodu, ze mozna liczyc na bezawaryjna eksploatacje takich wydmuszek czy jest to zwykle pierdolenie producentow?
Na FB az kipi od postow znanych firm od turbo z takimi kreskami zrobionymi na k03, ze wlasciciele fur z k04 moga czuc sie conajmniej oszukani ;) a kupno k04 staje sie bezsensowne...
Czy technologia faktycznie poszla na tyle do przodu, ze mozna liczyc na bezawaryjna eksploatacje takich wydmuszek czy jest to zwykle pierdolenie producentow?
-
- Posty: 1000
- Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
- Lokalizacja: Cze-wa
- Płeć:
- Kontakt:
Ale sie boicie tych hybryd,to nic innego jak troche wieksze koła kompresji ktore na zamachu wiecej zaciągną powietrza a na gorącej stronie puszcza wiecej spalin(jeśli w ogóle ja ruszymy bo raczej nie warto) nie zakłada sie do nich plastikowych wirników lub reza żeliwa do maximum ze pęknie itd... wszystko zależy od tego ile póżniej z nich pompujecie 

[ D O B R Z A Ń S K I ]
Ja też sie bije z myślami bo auto to moje daily. Naogladałem sie tych wykresow jak digitun wystroil a6 z hybrydami na 450/553 a nawet rozmawialem z wlascicielem i po ponad roku od zalozenia nie ma zadnych oznak luzu, oleju w dolocie czy dziwnych zachowan oraz dzwieków. Mam juz wydech Millteka, SMIC china - zmienie na FMIC ale szukam fachowca co ogarnie to porządnie na dobrym core żeby zostawić i spryski i halogeny. Silikony, nowe DV nowe nki itp itd DW 200 siedzi wiec tylko wtryski dorzucic i w sumie hybrydy by siadły...no ale boje sie o wtope. A do K04 jest od cholery rzeczy do zmiany zeby to zrobic po Bożemu....doradźcie :P
Bierz K04 i nie marudz :) 1500 - 2000 zł to nie jest jakaś wielka różnica przy tylu zmianach jakie przeprowadasz w samochodzie a zawsze to mniejszym "ciśnieniowaniem się" zrobisz lepszy wynik. Skoro i tak zmieniasz wtryski to charakterystyka będzie jak w każdym innym...rs4 :)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Ja polecał bym przy k04 :K4RW4S pisze:dobre pytanie. Ja tez chcialbym od dolu boost. A jest ktos w stanie zrobic liste co trzeba a co wypadaloby wymienic w S4 pod K04 RS4
- kolektory wydechowe
- głowice wraz z wałkami na 2.4/2.8
- odprężenie silnika jeśli moc ma być 450+ przez tłoki lub uszczelkę
- wydech / fmic / wtryski - ale to prawie obowiązek :)
Reszta mniej istotna i wyjdzie w praniu

WWW.PIMPMYBIKE.COM.PL
DIAGNOSTYKA , CHIP-TUNING , HAMOWNIA 4x4 , Serwis DPF/FAP , EGR , AdBlue SCR
DIAGNOSTYKA , CHIP-TUNING , HAMOWNIA 4x4 , Serwis DPF/FAP , EGR , AdBlue SCR