Przed każdą wymianą leję płukankę do silnika. Do benzyniaków leje Motul Specific CNG/LPG 5w40, jakościowo po specyfikacji producenta jest dużo lepszy od seri Motula 8100 a niewiele gorszy od 300V. Więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby lać do benzyniaków bez lpg motula specyfic CNG/LPG 5w40 a cenowo się bardzo opłaca:
Ceny ze strony sklepu IC bez zniżek:
MOTUL Specific CNG/LPG 5W40, 5 litrów -189,21 zł ( w IC za ok 150zł za 5 L po zniżkach)
MOTUL 8100 X-cess 5W40, 5 litrów -189,37 zł
MOTUL 8100 X-clean 5W40, 5 litrów -200,68 zł
MOTUL 300V Power 5W40, 2 litry - 116,37 zł
Po przeliczeniu cena/litr a jakość specyfik cng/lpg wychodzi najtaniej.
Jeden z tunerów obecnych tu na forum kiedyś napisał że lepiej lać tańszy olej a częściej go wymieniać. Więc trochę bez sensu lać 300V lub inny podobny w tej cenie i wymieniać go np co 8 000 jak piszą niektórzy na forum.
Ogólnie zaopserwowałem że np w autch które jeździły np na castrolu albo na long life po zalaniu motula znacząco zmniejszyło się dolewanie oleju między wymianami, również nie osiąga tak wysokich temp i ciszej chodzi. Dodatkowo olej przez dłuższy czas nie jest czarny jak smoła tylko ma kolor miodu.
Podsumowująć Motul daje radę

Słyszałem że też dają radę oleje Liqui moly oraz Penrite.