Problemy z ABSem,czujnikiem temp oleju itd

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Biauy
Posty: 6
Rejestracja: 2017-11-08, 12:47
Lokalizacja: DG
Płeć:
Kontakt:

Problemy z ABSem,czujnikiem temp oleju itd

Post autor: Biauy »

Witam, posiadam od kilku dni audi s4 b5 2001r. Samochod ma problem z dzialaniem absu a mianowicie. Przy dojezdzaniu do skrzyzowania, parkowaniu, oglolnie przy malych predkosciach, nie zaleznie czy droga jest mokra czy sucha wlacza sie abs tak jakby auto wpadalo w poslizg, pedal hamulca drzy itd. Bledów w ABSie brak. Nie wiem czy to cos ma do rzeczy ale samochod ma zmienione hamulce. Z przodu zaciski bodajze z a8 d3 z tarcza 360mm, tyl tarcza 300mm, nie wiem czy zacisk seria czy nie. Mial ktos taki problem /

Problem nr2 to temperatura oleju. Nie pokazywalo temperatury i wyrzucalo blad na fisie. Nowy czyjnik w misce olejowej zalozony(zamiennik), aktualnie brak bladow ale temperature pokazuje tylko na przekreconym zaplonie, w momencie odpalenia samochodu temperatura spada do 0.

Z gory dzieki za pomoc.
Maryś
Posty: 18
Rejestracja: 2016-05-06, 14:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Maryś »

Identyczne objawy z hamulacami znajoma miała w leonie. Jak wszystko rozebralem okazało się że ktoś podczas wymiany czujnika pogiął lekko koronke ABS i czujnik był troszkę za daleko od niej. Sprawdzales vagiem czy na wszystkich kołach odczytuje tą samą predkość?

Problem nr 2 to niestety wina tego zamiennika. Lepiej kupić uzywke ori. Temat sprawdzony już przez wiele osob
Biauy
Posty: 6
Rejestracja: 2017-11-08, 12:47
Lokalizacja: DG
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Biauy »

tak, sprawdzalem vagiem i na kazdym kole predkosc jest taka sama ;/ bledow nie ma zadnych a abs wariuje.Na ktoryms z forum wyczytalem ze trzeba zmieniac kodowanie sterownika jezeli zmieniamy hamulce na wieksze, prawda to ?
tasior87
Posty: 243
Rejestracja: 2015-04-09, 21:22
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tasior87 »

Miałem identyczne objawy w golfie. Zaczęło się tak dziać po wymianie czujników ABS na jakieś tanie zamienniki, które ponoć wszyscy zachwalali. Temat zniknął po wymianie czujników na markowe. W esce aktualnie mam ten sam problem. Poprzedni właściciel popełnił ten sam błąd co ja w golfie i czeka mnie zakup markowych czujników.
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ.
Biauy
Posty: 6
Rejestracja: 2017-11-08, 12:47
Lokalizacja: DG
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Biauy »

Z tego co sprawdzalem to moje sa ORI, sprobuje je jeszcze przeczyscic moze to cos da.
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Odnośnie problemu pierwszego miałem tak w b5 Q z 96r z tym że w źimie przy prędkościach powyżej 160+ wyskakiwał błąd ABSu, po dojechaniu do domu i podłączeniu vaga błędu nie było. Dopiero gdy miałem kompa ze sobą to po wyskoczeniu błędu sprawdzenie vagiem bez wyłączania silnika wysło że problem z czujnikiem ABSu w tylnym kole, okazał się przytarty i rozpadł się przy wyciąganiu. Najpierw wymieniłem czujnik na firmę leoni z zatartymi numerami, podobno produkowali na pierwszy montaż. Działanie ABSu znacznie się poprawiło ale czasem przy lekkim dochamowywaniu abs się oddzywał ale już nie wyskakiwał wykrzyknik ABSu powyżej 160km/h. Potem podlączyłem vaga i sprawdzałem obroty kół ABSu jadac po prostej nawierzchni. Różnic dużych nie było ale miałem wrażenie że jest różnica chwilowa o 1km/h na jednym z kół. Mechanik wyjął półoś i okazało się ze koronka ABSu na przegubie jest pęknięta. Czekając na nowy przegub z hurtowni z nudów pospawał i oszlifował koronkę. Poskutkowało i tak jeździło auto kilka lat bez problemu, potem sprzedałem auto.
tasior87
Posty: 243
Rejestracja: 2015-04-09, 21:22
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tasior87 »

Jeśli nadal walczysz z tematem ABS u to sprawdź jeszcze koronki na przegubach. U mnie była jednak walnieta na tylnym lewym kole. Koronka prawdopodobnie pękła i zrobiła się przerwa na jakieś 4 mm
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ.
ODPOWIEDZ