Wymiana oleju w skrzyni biegow S4B6

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

adamtechnik
Posty: 45
Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Wymiana oleju w skrzyni biegow S4B6

Post autor: adamtechnik »

Witam, w wyszukiwarce nie znalazlem wiec zakladam nowy temat. Pytanie brzmi: jaki olej lac do skrzyni biegow w s4b6? jaki jest najlepszy a jaki np sredni?
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Pojemność : Pojemność układu smarowania 9 L.

Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 30000 km/ 24 mies.
Produkty : http://www.motul.com/pl/pl/products/atf-vi

Dane z motul dobierz olej
adamtechnik
Posty: 45
Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: adamtechnik »

czy to olej z wyzszej polki?
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Sam sobie odpowiedz czy motul to olej z wyższej polki.
adamtechnik
Posty: 45
Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: adamtechnik »

Nie znam sie, po prostu chce zalac lepszy olej do skrzyni biegow.
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

Ze skrzynią biegów (olejem) jest problem
Tylko oryginał, który jest drogi.

Przy innych występuje problem.
Do siebie zalałem jakiś zamiennik (nie Motul) i na zimnym oleju słychać synchronizator przy zmianie 2-3 bieg. Na nagrzanym jest już dobrze.

Motul wcale nie jest rewelacją jeżeli chodzi o olej do skrzyni biegów.
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Do skrzyni wchodzi 3,2l oleju. Podobno tylko ten z ASO spełnia wszystkie normy. Kupowałem wczoraj do skrzyni świeżo po remoncie i 150zł brutto za 1L. Większych flaszek nie ma. Są mniejsze (0,5l), ale się nie opłaca.

A przy okazji jak zacznie chrupać synchronizator dwójki to wymieńcie jak najszybciej, bo zje Wam zęby na dwójcie i 1200zł nie Wasze za nowy bieg. To częsta usterka tych skrzyń.
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

A tak w ogóle to manual czy tip?? :-)
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Dobre pytania, jeden o automacie, drugi o manualu a OP cicho siedzi :-)
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
adamtechnik
Posty: 45
Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: adamtechnik »

Manual, gdy jest zimniej, ciezko wchodzi jedynka oraz zaczyna wypadać mi dwojka, po rozgrzaniu biegi wchodzą już lepiej ale 2 potrafi znów wypaść. Możecie podać nazwę tego oleju z ASO?
ps. znalazłem coś takiego: http://liquimoly.pl/index.php?option=co ... Itemid=101
czy ktoś może powiedzieć coś na temat tego oleju?
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Olej ma numer G052911A2. Zamienniki podobno nie spełniają wszystkich norm. Osobiście nie zalewałem i nie zagłębiałem się mocno w temat zamienników. Jak masz problemy typu wypadające biegi to pewnie pasowało by zajrzeć szybko do skrzyni, bo im dłużej tak jeździsz tym większe zniszczenia.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Tak jak mylek pisze zmiana oleju nie naprawi wypadającej dwójki.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

To ze biegi ciezko wchodza jak auto zimne to wina gestego oleju po czesci.Jak sie rozgrzeje to problem troszke znika wiec olej mozna wymienic jesli nie byl wymieniany.Ale jak wypada bieg to uszkodzenie mechaniczne wiec jak chłopy pisza wyzej trzeba skrzynie rozbierac
adamtechnik
Posty: 45
Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: adamtechnik »

Witam, ponawiam temat ponieważ problem nie został rozwiązany z wypadającą dwójką. Mechanik podejrzewał iż może być to problem dwumasy i sprzęgła z racji tego że auto wpadało w silne wibracje. Dwumasa jak i sprzęgło zostało wymienione lecz problem pozostał. Dodam że przy wyższych obrotach drążek zmiany biegów chodzi na boki i do przodu (jakby go wigina). Niby też poduszka jedna pod silnikiem jest bardziej ściśnięta. Pytanie czy czy sens dalej szukać problemu poza skrzynią czy po prostu skupić się na niej i tam zajrzeć?
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

pierwsze slysze zeby dwojka wypadala bo dwumasa sie konczy czy sprzerglo... z wibracjami zgoda ale z biegiem nie. Moim skromnym zdaniem skrzynia do zwalenia i rozebrania i wyjdzie Ci szydlo z worka. poduszka tez nie powoduje wypadania biegu. moze on troche chodzic bardziej bo ona przeciez ma tlumic no ale... RSK w temacie poduszek Ci cos moze powiedziec. gdzies tu ostatnio czytalem temat o specu od skrzyni , polukaj dobrze.
ODPOWIEDZ