Głowice 2.4/ 2.8

Moderatorzy: buba, Mod-Team

AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

Pancio92 pisze:Panowie. Dziś przyjechały głowice z regeneracji. Zakupiłem tak jak pisał kolega 16vg60 głowice z 2.8 o numerach 078103373.

a Twoje glowice są z natryskiem oleju na wałki ??
s4 b5 avant
ZbychuBt
Posty: 434
Rejestracja: 2015-01-06, 19:14
Lokalizacja: Z h...a
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ZbychuBt »

Pancio92 pisze:Panowie. Dziś przyjechały głowice z regeneracji. Zakupiłem tak jak pisał kolega 16vg60 głowice z 2.8 o numerach 078103373AH. Pomierzyłem jaka powinna być grubość uszczelki ale zauważyłem ze w tych z 2.8 nie ma jednego kanału: https://www.fotosik.pl/zdjecie/5e6f7cfc6e45e158 -->głowica z 2.7
A tu głowica z 2.8. https://www.fotosik.pl/zdjecie/93251286de6b80c6
Panowie to jest kanał olejowy czy wodny? Szukać nowych głowic czy zakładać uszczelke z 2.8 i zaślepić tamten kanał.
Sprawdz sobie czy otwory pod kolektory wydechowe ci pasują z 2.8 trafiają ze nie pasują po prostu ich nie ma jak w 2.7tt

[ Dodano: 2017-10-12, 20:52 ]
AdrianBit pisze:czekam na rozwój wydarzeń, mam nadzieje ze przewałkujecie Panowie wszystkie przygody bo niedługo zabieram się za czapeczki ;-)

Jak poszukasz na tym forum wszystko jest opisane 2.4 2.8 2.7 które pchac w motor 2.7tt.
Awatar użytkownika
Pancio92
Posty: 35
Rejestracja: 2015-10-24, 17:37
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pancio92 »

Otwory pasuja. Jedynie tego kanalu olejowego nie ma w tej glowicy z 2.8. Jest to splyw. Teraz nie wiem czy wrzucac uszczelke i je zakladac czy szukac innych glowic.

[ Dodano: 2017-10-12, 21:35 ]
A jezeli zaslepie jeden kanal to czy cisnienie oleju nie pojdzie w gore. :-) szkoda ze nie wiem do czego jest ten kanal jaka funkcje pelni bo wiedzial bym na jakie ryzyko sie pisze skladajac motor na tych glowicach.
ZbychuBt
Posty: 434
Rejestracja: 2015-01-06, 19:14
Lokalizacja: Z h...a
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ZbychuBt »

Pancio92 pisze:Otwory pasuja. Jedynie tego kanalu olejowego nie ma w tej glowicy z 2.8. Jest to splyw. Teraz nie wiem czy wrzucac uszczelke i je zakladac czy szukac innych glowic.

[ Dodano: 2017-10-12, 21:35 ]
A jezeli zaslepie jeden kanal to czy cisnienie oleju nie pojdzie w gore. :-) szkoda ze nie wiem do czego jest ten kanal jaka funkcje pelni bo wiedzial bym na jakie ryzyko sie pisze skladajac motor na tych glowicach.
Ale jak skoro blok 2.7 ma otwór chcesz go zaslepic głowicą poco twoja praca i koszta przecież chcesz żeby motor był sprawny anie kulał montowałem 2x2,4 wszystko pasowało tylko frez dekiel pod magistrale natrysku wałka :shock:
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Obrazek
Obrazek

W moich 2.4 aga koncowka AH jest kanal
na zdjeciach glowica
2.4 ostreczowana
rs4 srodkowa
2.8 koncowka nr P

dodatkowo spr. szpilki na wydechu i 2.4 ma juz powiercone i gwintowane otwory a 2.8nie ma wcale
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Awatar użytkownika
Pancio92
Posty: 35
Rejestracja: 2015-10-24, 17:37
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pancio92 »

OK czyli moje głowice lądują na alledrogo a ja szukam nowych...
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Ale to jest kanal splywowy miedzy glowa a blokiem, ,takich kanalow jest 7 jak jednego nie bedzie to nic sie nie stanie
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Awatar użytkownika
Pancio92
Posty: 35
Rejestracja: 2015-10-24, 17:37
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pancio92 »

A co z ciśnieniem oleju nie pójdzie w góre?
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Ze jak cisnienie oleju w gore ?
To jest zwykly kanal splywowy z glowicy do skrzyni korbowej,to nie jest magistrala cisnieniowa
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

czyli nie robimy nic z tym kanalem ?? uszzelki pod glowice dajemy zgodne ze specyfikacja silnika 2.7 ??
s4 b5 avant
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Dzisiaj obejrzalem glowice 2.8 ta bez kanalu i jest odbity slad na glowicy po uszczelce z kanalem
Jesli by wyszlo ze te moje glowice ktore zrobilem i czekaja na montaz nie maja tego kanalu to osobiscie bym je zalozyl bo to tylko jeden z siedmiu spływów oleju

Co do uszczelek jutro jade do hurtowni i bede spr.co i jak bo jesli na blok 2.7 dajemy glowice 2.4/8 to teraz trzeba spr. co siada a co nie


Jeszcze ja mam temacik :-P
Kupilem caly motor 2.4 dla glowic ale po zdjeciu ich wychodzi na to ze w 2.4 jest ta sama srednica cylindra co w 2.7 jedynie wykorbienie jest inne i tym sposobem zjechali z pojemnisci.

Sprawdzal ktos czy blok z 2.4 podejdzie do 2.7 po przelozeniu ukladu korbowo-tlokowego
Blok z 2.4 jest w idealnym stanie i tak kminie zeby zlozyc sobie drugi motor na zapas
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

16vg60 pisze:Dzisiaj obejrzalem glowice 2.8 ta bez kanalu i jest odbity slad na glowicy po uszczelce z kanalem
Jesli by wyszlo ze te moje glowice ktore zrobilem i czekaja na montaz nie maja tego kanalu to osobiscie bym je zalozyl bo to tylko jeden z siedmiu spływów oleju

Co do uszczelek jutro jade do hurtowni i bede spr.co i jak bo jesli na blok 2.7 dajemy glowice 2.4/8 to teraz trzeba spr. co siada a co nie


Jeszcze ja mam temacik :-P
Kupilem caly motor 2.4 dla glowic ale po zdjeciu ich wychodzi na to ze w 2.4 jest ta sama srednica cylindra co w 2.7 jedynie wykorbienie jest inne i tym sposobem zjechali z pojemnisci.

Sprawdzal ktos czy blok z 2.4 podejdzie do 2.7 po przelozeniu ukladu korbowo-tlokowego
Blok z 2.4 jest w idealnym stanie i tak kminie zeby zlozyc sobie drugi motor na zapas
Kiedyś się też nad tym zastanawiałem bo miałem na stanie APSa z przebiegiem ok 60 000km. Blok może jest bardzo podobny ale w bloku 2.4 APS nie ma wyjścia wody pod łapami silnika jak ma to miejsce w 2.7T.
Tłoki w 2.4 są wypukłe w porównaniu do 2.7T. Musiał byś zrobic w misce spływy oleju dla turbin albo zmienić miskę mającą wejścia na te spływy.
Awatar użytkownika
Pancio92
Posty: 35
Rejestracja: 2015-10-24, 17:37
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pancio92 »

Ok to może ja coś dodam :) Dziś miałem chwile czasu by dokładnie przeglądnąć głowice. Więc: Te z 2.8 różnią się tym kanałem oraz szpilkami na kolektor wydechowy - są w innym miejscu. Czyli kolektora wydechowego nie założymy. Kolektor ssący do tych głowic pasuje idealnie. Co jeszcze rzuciło mi sie w oczy to w 2.8 płaszczyzna głowicy jest grubsza niż w 2.7 czyli jak jakimś cudem udało się tą głowice dopasować do bita to musielibyśmy założyć cieńszą uszczelkę. Ale to takie gdybanie bo glowice do tego motoru nie pasują :)
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Otwory na szpilki mozna nawiercic i gwintowac
a co do grubosci to ile ?
Ciekawy temat bo jesli faktycznie jest grubsza plaszczyzna to dobra alternatywa jesli ktos chce odprezac 2.7 pod wieksze moce przez frezowanie tlokow

Jak bede mial chwile pomierze objetosc komor spalania w glowicach rs4vs2.4vs2.8
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Szpilki wykręcałem i zmieniałem miejscami, wszystko było P&P
ODPOWIEDZ