Zaciski hamulcowe : Duże, Większe i Największe

Moderatorzy: buba, Mod-Team

imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

a co ten klocek jest twardszy czy co ? ja go mialem zjechałem do konca na tarczy OZ sport nawiercana - zero pękania zero bicia - zalozyłem nowe ds2500 dotarłem dalej jezdze tarcza ta sama 45k nalotu juz widac nie ma reguły
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

grzesiek1985 pisze:Jakie ułożenie tarcz ? Kupiłem nowe zimmermany wyjalem z pudełka i wrzucilem od razu na tokarke Niedosc że krzywe to jeszcze dolki miały na sobie
bez jaj.. nie ma sensu toczyc, tylko oddawac i brac cos innego :/
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Ja do siebie wsadzielem teraz klocki ceramiczne i gladka tarcze w koncu bo juz kurva czyszczenia tych jebanych dziur mialem dosc.Teraz nic nie czyszcze,set hamowal nawet pare razy z 300 tylko...kurva jakies te tarcze w kolorze dojrzelej jagodki sie zrobily :mrgreen:
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

sztybor pisze:
grzesiek1985 pisze:Jakie ułożenie tarcz ? Kupiłem nowe zimmermany wyjalem z pudełka i wrzucilem od razu na tokarke Niedosc że krzywe to jeszcze dolki miały na sobie
bez jaj.. nie ma sensu toczyc, tylko oddawac i brac cos innego :/
na tokarce chyba były w celu sprawdzenia ;-)
Tak to zrozumiałem ;-)
grzesiek1985
Posty: 374
Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
Lokalizacja: Pulawy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grzesiek1985 »

pawelosinski83 pisze:
sztybor pisze:
grzesiek1985 pisze:Jakie ułożenie tarcz ? Kupiłem nowe zimmermany wyjalem z pudełka i wrzucilem od razu na tokarke Niedosc że krzywe to jeszcze dolki miały na sobie
bez jaj.. nie ma sensu toczyc, tylko oddawac i brac cos innego :/
na tokarce chyba były w celu sprawdzenia ;-)
Tak to zrozumiałem ;-)
Dokładnie ;-)
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Tarcze zimmermana zawsze bierzcie gładkie z ori klockiem zimmermana, dotrzyjcie i będzie ok.
Mamie zamontowałem gładkie OZ w a3 8P 170PS, przód 345 i tył ~310mm. Po ok 30 może 40 000 km normalnej jazdy tarcza ładna, gładka bez rowków czy przebarwień, rantu od klocka nie ma, klocek jakby się nie zużywał :shock: jestem trochę w szoku bo wygląda że te tarcze starczą na 100 000 km :mrgreen: Wcześniejsze tarcze ATE bosch TRW zajeżdźała w 15 do 30 000km :shock:
W lupo 3L też poszły zimmermany gładkie i bardzo cieńkie (wersja 3l ma cieńsze tarcze niż normalne lupo ale ma kierownice powietrza na tarcze), klocek nie pamiętam, polatane ze 20 000km już moim stylem jazdy na ostro i nic nie bije.
W s4 b5 miałem zimmermany wiercone i dawały rady dopóki się klocek nie kończył bo zaczynało wyć ale bicia nie było.
Zaś w B6 1850kg wagi z przodu zimmerman wiercony 330mm na 6 tłoku popękał od dziurek ale to zapewne moja wina bo nie wyczyściłem na czas a pozatym klocek dupiaty bo zapycha dziurki i mocno pyli. Jednak pomimo tych pęknieć nie biło więc raczej tarcze bardzo dobre :mrgreen:
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
Dla nie mających czasu na czyszczenie polecam wersje gładką i najlepiej z ori dedykowanym klockiem OZ.
Jak już ktoś chce wybrać wiercone to najlepiej by było żeby był też klocek z OZ chociaż w 6 tłoku może być problem bo jak kiedyś pytałem to podobno nie produkują. Teraz do 6 tłoka szukał bym klocka mało pylącego z dodatkami ceramiki.

Rozmawiałem kiedyś z przedstawicielem zimmermana na mój region to powiedzieli że klocki zimmermana mają mieszankę dostosowaną do tarcz zimmermana i to się dobrze sprawdza - i tu musze przyznać rację .
Ostatnio polecali rottingera więc może warto pomyśleć.
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

U siebie tarcze ,,ukladalem" przez ponad 500km więc myślę że dobrze były spasowane. Zawias cały wtedy też był nowy. Wszystko jak należy ale tarcze nie przetrwały... Ja już nigdy zimmermanow nie kupię.
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

mik-17 pisze:
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
a to już jest ciekawe, na forum beemek jest wątek jak właściciele e53 walczyli z ciągle krzywiącymi się tarczami,a bynajmniej nie bawili się w testy tych kiosków na torach, jak dobrze pamiętam to jedno hamowanie z 140 i tarcze krzywe, przetestowali chyba wszystkie tarcze na rynku i dopiero swap z 4.6is rozwiązywał problem
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

dlatego ja nawet w aucie żony zmieniam z 312 na 340mm bo żadne tarcze z klockami za 2000 zł nie daja rady
średnicy tarczy, wielkości powierzchni klocków i tloczków nie oszukasz
Obrazek
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Jachyr pisze:U siebie tarcze ,,ukladalem" przez ponad 500km więc myślę że dobrze były spasowane. Zawias cały wtedy też był nowy. Wszystko jak należy ale tarcze nie przetrwały... Ja już nigdy zimmermanow nie kupię.
Może już nie ta partia stopu co kiedy, inna fabryka itd.
przemek530d pisze:
mik-17 pisze:
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
a to już jest ciekawe, na forum beemek jest wątek jak właściciele e53 walczyli z ciągle krzywiącymi się tarczami,a bynajmniej nie bawili się w testy tych kiosków na torach, jak dobrze pamiętam to jedno hamowanie z 140 i tarcze krzywe, przetestowali chyba wszystkie tarcze na rynku i dopiero swap z 4.6is rozwiązywał problem
W ASO bmw chcieli mega kasę za ori tarcze.
W warsztacie specjalizującym się tylko w bmw ( taki wychwalony w moim rejonie) była ponad połowa ceny ASO za ori tarcze i mówili że tarcze zimmermana zakładają na moją odpowiedzialność bo wg nich pokrzywią się każde tylko nie ori bmw.Zapytałem czy testowali konkretnie zimmermany, powiedzieli ze nie. Stwierdziłem że zaryzykuję, przecież to poprostu tarcza OZ to taki sam materiał jak w audi czy bmw tylko rozmiar inny to dlaczego miała by się pogiąc. Dodatkowo skoro w ciężkim b6 6-tłok 330mm wiercony nie bił to dlaczego w bmw miało by nie działać. Poza tym jest gwarancja na tarcze :mrgreen:
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

mik-17 pisze:
Jachyr pisze:U siebie tarcze ,,ukladalem" przez ponad 500km więc myślę że dobrze były spasowane. Zawias cały wtedy też był nowy. Wszystko jak należy ale tarcze nie przetrwały... Ja już nigdy zimmermanow nie kupię.
Może już nie ta partia stopu co kiedy, inna fabryka itd.
przemek530d pisze:
mik-17 pisze:
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
a to już jest ciekawe, na forum beemek jest wątek jak właściciele e53 walczyli z ciągle krzywiącymi się tarczami,a bynajmniej nie bawili się w testy tych kiosków na torach, jak dobrze pamiętam to jedno hamowanie z 140 i tarcze krzywe, przetestowali chyba wszystkie tarcze na rynku i dopiero swap z 4.6is rozwiązywał problem
W ASO bmw chcieli mega kasę za ori tarcze.
W warsztacie specjalizującym się tylko w bmw ( taki wychwalony w moim rejonie) była ponad połowa ceny ASO za ori tarcze i mówili że tarcze zimmermana zakładają na moją odpowiedzialność bo wg nich pokrzywią się każde tylko nie ori bmw.Zapytałem czy testowali konkretnie zimmermany, powiedzieli ze nie. Stwierdziłem że zaryzykuję, przecież to poprostu tarcza OZ to taki sam materiał jak w audi czy bmw tylko rozmiar inny to dlaczego miała by się pogiąc. Dodatkowo skoro w ciężkim b6 6-tłok 330mm wiercony nie bił to dlaczego w bmw miało by nie działać. Poza tym jest gwarancja na tarcze :mrgreen:
goście od e53 z forum ori tarcze też testowali i uja z tego było...
co do gwarancji, sam kiedyś rozważałem wymianę hebli w bmw w aso, jak dobrze pamiętam warunek aso (żeby dali gwarancję) to był montaż u nich, a i tak jak zapytałem jak z gwarą na pogięcie usłyszałem że pół roku bo coś tam (aso bb)
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

ja dorzucę od siebie, że moje zimmermany też już krzywe. A jazda TYLKO po mieście i kosmicznych prędkości mało, od czasu do czasu jakiś strzał i hamowanie.
mophk
Posty: 132
Rejestracja: 2016-07-08, 02:22
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mophk »

no dobra, to jakiś link do tych 'dobrych' tarcz 345mm pod zacisk z s4b6/7?
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

mophk pisze:no dobra, to jakiś link do tych 'dobrych' tarcz 345mm pod zacisk z s4b6/7?
SID polecasz takie ?

http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-au ... 25075.html
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

co do tarcz do X5 to jest mega problem z nimi kumpel zmieniał 3x w ciągu roku i najważniejsze to porządne czyszczenie styku tarczy z piasta i dobre klocki a nie ceramiczne w poprzednie e60 miał podobne problemy, dodam ze nie ciśnie auta tylko jeździ spokojnie, ale masa robi swoje, co do zimmerkow to u mnie zero problemów czy bicia tarcz, tyle ze mam miękki klocek ferodo i na długo nie starczają
ODPOWIEDZ