Zaciski hamulcowe : Duże, Większe i Największe
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
na tokarce chyba były w celu sprawdzeniasztybor pisze:bez jaj.. nie ma sensu toczyc, tylko oddawac i brac cos innego :/grzesiek1985 pisze:Jakie ułożenie tarcz ? Kupiłem nowe zimmermany wyjalem z pudełka i wrzucilem od razu na tokarke Niedosc że krzywe to jeszcze dolki miały na sobie

Tak to zrozumiałem

-
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
- Lokalizacja: Pulawy
- Płeć:
- Kontakt:
Dokładniepawelosinski83 pisze:na tokarce chyba były w celu sprawdzeniasztybor pisze:bez jaj.. nie ma sensu toczyc, tylko oddawac i brac cos innego :/grzesiek1985 pisze:Jakie ułożenie tarcz ? Kupiłem nowe zimmermany wyjalem z pudełka i wrzucilem od razu na tokarke Niedosc że krzywe to jeszcze dolki miały na sobie
Tak to zrozumiałem

Tarcze zimmermana zawsze bierzcie gładkie z ori klockiem zimmermana, dotrzyjcie i będzie ok.
Mamie zamontowałem gładkie OZ w a3 8P 170PS, przód 345 i tył ~310mm. Po ok 30 może 40 000 km normalnej jazdy tarcza ładna, gładka bez rowków czy przebarwień, rantu od klocka nie ma, klocek jakby się nie zużywał
jestem trochę w szoku bo wygląda że te tarcze starczą na 100 000 km
Wcześniejsze tarcze ATE bosch TRW zajeżdźała w 15 do 30 000km
W lupo 3L też poszły zimmermany gładkie i bardzo cieńkie (wersja 3l ma cieńsze tarcze niż normalne lupo ale ma kierownice powietrza na tarcze), klocek nie pamiętam, polatane ze 20 000km już moim stylem jazdy na ostro i nic nie bije.
W s4 b5 miałem zimmermany wiercone i dawały rady dopóki się klocek nie kończył bo zaczynało wyć ale bicia nie było.
Zaś w B6 1850kg wagi z przodu zimmerman wiercony 330mm na 6 tłoku popękał od dziurek ale to zapewne moja wina bo nie wyczyściłem na czas a pozatym klocek dupiaty bo zapycha dziurki i mocno pyli. Jednak pomimo tych pęknieć nie biło więc raczej tarcze bardzo dobre
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
Dla nie mających czasu na czyszczenie polecam wersje gładką i najlepiej z ori dedykowanym klockiem OZ.
Jak już ktoś chce wybrać wiercone to najlepiej by było żeby był też klocek z OZ chociaż w 6 tłoku może być problem bo jak kiedyś pytałem to podobno nie produkują. Teraz do 6 tłoka szukał bym klocka mało pylącego z dodatkami ceramiki.
Rozmawiałem kiedyś z przedstawicielem zimmermana na mój region to powiedzieli że klocki zimmermana mają mieszankę dostosowaną do tarcz zimmermana i to się dobrze sprawdza - i tu musze przyznać rację .
Ostatnio polecali rottingera więc może warto pomyśleć.
Mamie zamontowałem gładkie OZ w a3 8P 170PS, przód 345 i tył ~310mm. Po ok 30 może 40 000 km normalnej jazdy tarcza ładna, gładka bez rowków czy przebarwień, rantu od klocka nie ma, klocek jakby się nie zużywał



W lupo 3L też poszły zimmermany gładkie i bardzo cieńkie (wersja 3l ma cieńsze tarcze niż normalne lupo ale ma kierownice powietrza na tarcze), klocek nie pamiętam, polatane ze 20 000km już moim stylem jazdy na ostro i nic nie bije.
W s4 b5 miałem zimmermany wiercone i dawały rady dopóki się klocek nie kończył bo zaczynało wyć ale bicia nie było.
Zaś w B6 1850kg wagi z przodu zimmerman wiercony 330mm na 6 tłoku popękał od dziurek ale to zapewne moja wina bo nie wyczyściłem na czas a pozatym klocek dupiaty bo zapycha dziurki i mocno pyli. Jednak pomimo tych pęknieć nie biło więc raczej tarcze bardzo dobre

W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
Dla nie mających czasu na czyszczenie polecam wersje gładką i najlepiej z ori dedykowanym klockiem OZ.
Jak już ktoś chce wybrać wiercone to najlepiej by było żeby był też klocek z OZ chociaż w 6 tłoku może być problem bo jak kiedyś pytałem to podobno nie produkują. Teraz do 6 tłoka szukał bym klocka mało pylącego z dodatkami ceramiki.
Rozmawiałem kiedyś z przedstawicielem zimmermana na mój region to powiedzieli że klocki zimmermana mają mieszankę dostosowaną do tarcz zimmermana i to się dobrze sprawdza - i tu musze przyznać rację .
Ostatnio polecali rottingera więc może warto pomyśleć.
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
- Lokalizacja: a-chów/b-b
- Płeć:
- Kontakt:
a to już jest ciekawe, na forum beemek jest wątek jak właściciele e53 walczyli z ciągle krzywiącymi się tarczami,a bynajmniej nie bawili się w testy tych kiosków na torach, jak dobrze pamiętam to jedno hamowanie z 140 i tarcze krzywe, przetestowali chyba wszystkie tarcze na rynku i dopiero swap z 4.6is rozwiązywał problemmik-17 pisze:
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
Może już nie ta partia stopu co kiedy, inna fabryka itd.Jachyr pisze:U siebie tarcze ,,ukladalem" przez ponad 500km więc myślę że dobrze były spasowane. Zawias cały wtedy też był nowy. Wszystko jak należy ale tarcze nie przetrwały... Ja już nigdy zimmermanow nie kupię.
W ASO bmw chcieli mega kasę za ori tarcze.przemek530d pisze:a to już jest ciekawe, na forum beemek jest wątek jak właściciele e53 walczyli z ciągle krzywiącymi się tarczami,a bynajmniej nie bawili się w testy tych kiosków na torach, jak dobrze pamiętam to jedno hamowanie z 140 i tarcze krzywe, przetestowali chyba wszystkie tarcze na rynku i dopiero swap z 4.6is rozwiązywał problemmik-17 pisze:
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
W warsztacie specjalizującym się tylko w bmw ( taki wychwalony w moim rejonie) była ponad połowa ceny ASO za ori tarcze i mówili że tarcze zimmermana zakładają na moją odpowiedzialność bo wg nich pokrzywią się każde tylko nie ori bmw.Zapytałem czy testowali konkretnie zimmermany, powiedzieli ze nie. Stwierdziłem że zaryzykuję, przecież to poprostu tarcza OZ to taki sam materiał jak w audi czy bmw tylko rozmiar inny to dlaczego miała by się pogiąc. Dodatkowo skoro w ciężkim b6 6-tłok 330mm wiercony nie bił to dlaczego w bmw miało by nie działać. Poza tym jest gwarancja na tarcze

-
- Posty: 135
- Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
- Lokalizacja: a-chów/b-b
- Płeć:
- Kontakt:
goście od e53 z forum ori tarcze też testowali i uja z tego było...mik-17 pisze:Może już nie ta partia stopu co kiedy, inna fabryka itd.Jachyr pisze:U siebie tarcze ,,ukladalem" przez ponad 500km więc myślę że dobrze były spasowane. Zawias cały wtedy też był nowy. Wszystko jak należy ale tarcze nie przetrwały... Ja już nigdy zimmermanow nie kupię.
W ASO bmw chcieli mega kasę za ori tarcze.przemek530d pisze:a to już jest ciekawe, na forum beemek jest wątek jak właściciele e53 walczyli z ciągle krzywiącymi się tarczami,a bynajmniej nie bawili się w testy tych kiosków na torach, jak dobrze pamiętam to jedno hamowanie z 140 i tarcze krzywe, przetestowali chyba wszystkie tarcze na rynku i dopiero swap z 4.6is rozwiązywał problemmik-17 pisze:
W X5 poszły gładkie tarcze OZ i wszystko ok a wiem ze lekko nie maja.
W warsztacie specjalizującym się tylko w bmw ( taki wychwalony w moim rejonie) była ponad połowa ceny ASO za ori tarcze i mówili że tarcze zimmermana zakładają na moją odpowiedzialność bo wg nich pokrzywią się każde tylko nie ori bmw.Zapytałem czy testowali konkretnie zimmermany, powiedzieli ze nie. Stwierdziłem że zaryzykuję, przecież to poprostu tarcza OZ to taki sam materiał jak w audi czy bmw tylko rozmiar inny to dlaczego miała by się pogiąc. Dodatkowo skoro w ciężkim b6 6-tłok 330mm wiercony nie bił to dlaczego w bmw miało by nie działać. Poza tym jest gwarancja na tarcze
co do gwarancji, sam kiedyś rozważałem wymianę hebli w bmw w aso, jak dobrze pamiętam warunek aso (żeby dali gwarancję) to był montaż u nich, a i tak jak zapytałem jak z gwarą na pogięcie usłyszałem że pół roku bo coś tam (aso bb)
SID polecasz takie ?mophk pisze:no dobra, to jakiś link do tych 'dobrych' tarcz 345mm pod zacisk z s4b6/7?
http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-au ... 25075.html
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Kontakt:
co do tarcz do X5 to jest mega problem z nimi kumpel zmieniał 3x w ciągu roku i najważniejsze to porządne czyszczenie styku tarczy z piasta i dobre klocki a nie ceramiczne w poprzednie e60 miał podobne problemy, dodam ze nie ciśnie auta tylko jeździ spokojnie, ale masa robi swoje, co do zimmerkow to u mnie zero problemów czy bicia tarcz, tyle ze mam miękki klocek ferodo i na długo nie starczają