Ubywa płynu chłodniczego

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Ubywa płynu chłodniczego

Post autor: Gracjan »

Witam :)

Od pewnego czasu zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego, mniej więcej 80ml/100km podłożyłem karton na noc pod auto, rano sucho, zbiorniczek czysty, bez oleju, na bagnecie czysty olej, na korku też nic niepokojącego nie zauważyłem. Pompy wody nie słychać, auto trzyma normalną temperaturę.

Pomocy :-)
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

pod kolektorem ssacym jest pompka wody ktora czesto lubi siadac i lac,
mogla siasc uszczelka he he - sprawdz olej
chlodnica
przewody ...
Obrazek
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

Olej normalny - czysty, jakby uszczelka padła to olej był by w płynie chłodniczym nie ?

Jakby chłodnica czy jakiś przewód lał to nie miałbym pod autem chociaż małej plamy ?

[ Dodano: 2011-03-08, 17:49 ]
Zapomniałem dodać że auto nie jest słabsze, jedzie tak samo, dymi troche na biało ale to raczej para.
sebastian855
Posty: 172
Rejestracja: 2011-02-28, 10:02
Lokalizacja: Dąbrowa G.
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sebastian855 »

Gracjan, może nie być plamy, bo może odparować zanim do ziemi doleci.
Posprawdzaj węże i trójnik od zbiorniczka,
mnie kiedyś ten trójnik delikatnie pękł i nie było nic widać,
dopiero jak pękło bardziej to kapało na ziemie.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

kopci?
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

Węże to co widać to sprawdzone, zostaje trójnik, opaski jeszcze bardziej pozaciskałem.

Powinien być biały nalot jak płyn chłodniczy odparuje nie ?

Kopcić kopci na biało ale to raczej para wodna,nie są to kłęby dymu, spaliny pachną jak spaliny, nie czuć płynu chłodzącego.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

jak odparuje to takie gluty zostaja
sebastian855
Posty: 172
Rejestracja: 2011-02-28, 10:02
Lokalizacja: Dąbrowa G.
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sebastian855 »

Gracjan, dokładnie, płyn jak odparuje zostawia biały bądź różowy nalot.
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

Jutro muszę jeszcze raz przejrzeć pokolei wszystko.

Zobacze tą pompkę pod kolektorem ssącym bez jego demontowania ?

Węże też nie są mega twarde.
Ostatnio zmieniony 2011-03-08, 18:08 przez Gracjan, łącznie zmieniany 1 raz.
sebastian855
Posty: 172
Rejestracja: 2011-02-28, 10:02
Lokalizacja: Dąbrowa G.
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sebastian855 »

Gracjan, niestety ale kolektor musisz ściągnąć żeby się do niej dostać.
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

sebastian855 pisze:Gracjan, niestety ale kolektor musisz ściągnąć żeby się do niej dostać.
:-/ :-/ :-/
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

a najlepiej zamiast kombinować to jedz do jakiegoś mechanika niech ciśnieniowo sprawdzi układ bo jak podczas ostrzejszej jazdy wyleci płyn to będzie gorzej
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

sebastian855 pisze:Gracjan, niestety ale kolektor musisz ściągnąć żeby się do niej dostać.
tak, ale żeby się upewnić, wystarczy trochę pokombinować latarką i widać, że to pompka. Była mokra plama i odparowany, różowy nalot. Miałem to samo i wymieniałem pompkę na ori z ASO. Potem okazało się, że taki sam BOSCH w sziku (miejscowy sklep) kosztuje połowę mniej :-?
deSigner
Posty: 629
Rejestracja: 2010-02-04, 17:16
Lokalizacja: VarszaVka
Płeć:

Post autor: deSigner »

Jak patrzysz na zimnym silniku to ma prawo być go mniej, bo podczas zimna się kurczy :-P . Jeżeli po jeździe na rozgrzanym silniku jest go coraz mniej to zaczyna być to niepokojące... Ja po nocy mam stan na minimum, a jak dojadę do roboty 12 km mam równiutko na zgrzewie ;-)
The Rice Power
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

To że przybywa i opada to wiem, ale u mnie się traci gdzieś ten płyn.

Pojadę popytać po mechanikach odnośnie sprawdzenia dla pewności zawartości spalin w płynie chłodniczym i na anlize spalin, nie słyszałem że sprawdzają ciśnieniowo układ chłodzenia, muszę popytać, szkoda że w mojej okolicy nie ma kumatych mechaników :-/
ODPOWIEDZ