S6 C5 ANK Swap Hamulców + podniesienie mocy
S6 C5 ANK Swap Hamulców + podniesienie mocy
Witam serdecznie ;)
Jako, że postanowiłem zostawić swoje S6 na bardzo, bardzo długo trzeba w niej coś zmienić.
A mianowicie przydał by się jakiś swap układu hamulcowego bo jak powszechnie wiadomo OEM w s6 to nie hamulce a spowalniacze.
Myślałem nad kompletnym swapem z RS6 C5 lecz podobno nie jest to najlepsza droga.
Ktoś polecił mi przód od prosiaka cayenne a tył z RS6. Która wersja wg. was była by lepsza?
No i kwestia druga. Mianowicie podniesienie mocy czyli ile realnie wytrzyma silnik ( zakładamy, że zdrowa seria ) oraz co najważniejsze : jaki dodatek mocy i niutka wytrzyma skrzynia ASB?
Jako, że postanowiłem zostawić swoje S6 na bardzo, bardzo długo trzeba w niej coś zmienić.
A mianowicie przydał by się jakiś swap układu hamulcowego bo jak powszechnie wiadomo OEM w s6 to nie hamulce a spowalniacze.
Myślałem nad kompletnym swapem z RS6 C5 lecz podobno nie jest to najlepsza droga.
Ktoś polecił mi przód od prosiaka cayenne a tył z RS6. Która wersja wg. was była by lepsza?
No i kwestia druga. Mianowicie podniesienie mocy czyli ile realnie wytrzyma silnik ( zakładamy, że zdrowa seria ) oraz co najważniejsze : jaki dodatek mocy i niutka wytrzyma skrzynia ASB?
...
Jeżeli chodzi o hamulce to tu masz wszystko ładnie opisane.
http://www.a6klub.pl/swap-przodu-na-360 ... 845,75.htm
http://www.a6klub.pl/swap-przodu-na-360 ... 845,75.htm
https://www.youtube.com/watch?v=mPyCZ-nGSIc/przemo pisze:Bardzo prosto ;)
Instalacja nitro +100KM. Koszt znacznie mniejszy od uturbienia czy wrzucenia kompresora ;)
Tylko zastanawiam się czy skrzynia wytrzyma takie krótkotrwałe strzały ?
I jeszcze jedno pytanie. Jaki dodatek mocy wytrzyma ANK bez zakucia i zmiany skrzyni ?
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
- Lokalizacja: a-chów/b-b
- Płeć:
- Kontakt:
rozwiązanie tanie, ale szału nie robiernieball pisze:Jeżeli chodzi o hamulce to tu masz wszystko ładnie opisane.
http://www.a6klub.pl/swap-przodu-na-360 ... 845,75.htm
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Kontakt:
to może to viewtopic.php?t=150 ?
Witam!
Możliwości jest wiele, wszytko zależy od felgi, oraz budżetu. Poniżej masz przykład w którym zacisk Z18 poszedł na pływającą tarczę 385x36.
Audi A8 By PISI


Edit:
Średnica potwierdzona, 385x36mm
Możliwości jest wiele, wszytko zależy od felgi, oraz budżetu. Poniżej masz przykład w którym zacisk Z18 poszedł na pływającą tarczę 385x36.
Audi A8 By PISI


Edit:
Średnica potwierdzona, 385x36mm
Ostatnio zmieniony 2017-05-12, 09:52 przez G4 HPB, łącznie zmieniany 1 raz.
- SID
- Posty: 4747
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
klocki w zacisku ZR18 nie obsługują 380mm, ich łuk nie pozwala na to
zacisk ZR18 też nie przyjmie tarczy 380mm
zakładanie takiego zacisku + niski klocek by jak najwięcej "objął" tarczy moja się z celem
wybacz ale musiałem to napisać bo widziałem to nie raz i zawsze się zastanawiam czemu tam nie był wykorzystany zacisk z większego układu
no ale to było robione bardziej pod wizualny efekt ...
zacisk ZR18 też nie przyjmie tarczy 380mm
zakładanie takiego zacisku + niski klocek by jak najwięcej "objął" tarczy moja się z celem
wybacz ale musiałem to napisać bo widziałem to nie raz i zawsze się zastanawiam czemu tam nie był wykorzystany zacisk z większego układu
no ale to było robione bardziej pod wizualny efekt ...
Masz rację, SERYJNY zacisk Z18 maksymalnie obejmuje bodajże 350mm?(popraw mnie jeśli się mylę), aczkolwiek w tym przypadku, zarówno zacisk jak i klocki zmodyfikowane są w taki sposób iż kloce obsługuje całą powierzchnię roboczą tarczy - było przy tym wiele zachodu, ale się udało zrobić to "po ludzku" czytaj, bez żadnego druciarstwa.SID pisze:klocki w zacisku ZR18 nie obsługują 380mm, ich łuk nie pozwala na to
zacisk ZR18 też nie przyjmie tarczy 380mm
o ile dobrze pamiętam, tu była taka sytuacja że klient sam kupił zaciski, a my musieliśmy wycisnąć z tego maksimumSID pisze:zakładanie takiego zacisku + niski klocek by jak najwięcej "objął" tarczy moja się z celem
Nie mam czego wybaczać :D doskonale wiem o co Ci chodzi, i też nie raz to widzieliśmy i też tego nie rozumiemy, ale tak jak pisałem wcześniej, musieliśmy, zaciski już były. Przy takich średnicach stosujemy zaciski które seryjnie obsługują taką wielkość.SID pisze:wybacz ale musiałem to napisać bo widziałem to nie raz i zawsze się zastanawiam czemu tam nie był wykorzystany zacisk z większego układu
no ale to było robione bardziej pod wizualny efekt ...
wybacz, ale tu jesteś w wielkim błędzie, to prawda, walory estetyczne zawsze dla nas są bardzo ważne, w tym przypadku dla klienta również były nieocenione, ale przede wszystkim interesuje nas skuteczność - jest to zbyt droga zabawa aby to tylko ładnie wyglądałoSID pisze:no ale to było robione bardziej pod wizualny efekt ...
Edit:
Dodatkowo, tam był temat "ratowania" tych zacisków, ponieważ uszy montażowe były podcięte... właśnie z uwagi na osłabienie elementów montażowych zacisków (uszów), musieliśmy przerobić mocowanie z równoległego na prostopadłe ;)
Ostatnio zmieniony 2017-05-12, 12:32 przez G4 HPB, łącznie zmieniany 1 raz.
Znalazłem na Waszym profilu fotki z budowy tego zestawu:G4 HPB pisze: wybacz, ale tu jesteś w wielkim błędzie, to prawda, walory estetyczne zawsze dla nas są bardzo ważne, w tym przypadku dla klienta również był nieocenione, ale przede wszystkim interesuje nas skuteczność - jest to zbyt droga zabawa aby to tylko ładnie wyglądało
https://www.facebook.com/Hamulce/photos ... =3&theater
https://www.facebook.com/Hamulce/photos ... =3&theater
https://www.facebook.com/Hamulce/photos ... =3&theater
Fajny patent na pływającą tarczę


;) Patent uwarunkowany walorami estetycznymi i naszymi ówczesnymi możliwościami. Mimo wszystko spełniało, i dalej spełnia swoją rolę (2 lata, i bodajże teraz idzie 3 albo 4 komplet klocków). Trochę czasu już minęło, a my nie stoimy w miejscu i ciągle się rozwijamy - > zapoznaj się z naszymi obecnymi rozwiązaniami ;)


Jednakże zdjęcie z Boratem wskazuje na sarkazm, którego powodu nie potrafię zrozumieć...
Widziałem, sporo fajnych hebli przeszło przez Wasze ręce 
Bez spiny, Borat jest dlatego, że uważam ten patent za akceptowalny tylko do showcarów, które mają głównie stać i wyglądać
Do ostrzejszej jazdy to nie jest dobre rozwiązanie, a w takim kontekście padło tytułowe pytanie.
Lepiej wydać trochę więcej $ na porządne tarcze i zaciski dedykowane do takich rozmiarów.

Bez spiny, Borat jest dlatego, że uważam ten patent za akceptowalny tylko do showcarów, które mają głównie stać i wyglądać

Do ostrzejszej jazdy to nie jest dobre rozwiązanie, a w takim kontekście padło tytułowe pytanie.
Lepiej wydać trochę więcej $ na porządne tarcze i zaciski dedykowane do takich rozmiarów.
dzięki, trochę tego robimy..Immo pisze:Widziałem, sporo fajnych hebli przeszło przez Wasze ręce
Wiadomo, nikt nie spina :D ale jesteś w błędzie - od tego rozwiązania zaczęła się nasza działalność w tym segmencie. Mianowicie rozwiązanie zastosowane to było w zestawie do Cadillac Escalade III (6.2 V8 około 500 KM po chipie i jakieś 3000 kg wagi). Tarcza o średnicy 374x36 mm, a więc mniejsza niż w tym A8, z zaciskiem Z18. Zestaw ten bez problemu zatrzymywał tą krowę z 280km/h - właściciel preferował ostrą jazdę, w momencie sprzedaży tarcze miały 140k km przebiegu i 32mm grubości.Immo pisze:Bez spiny, Borat jest dlatego, że uważam ten patent za akceptowalny tylko do showcarów, które mają głównie stać i wyglądaćDo ostrzejszej jazdy to nie jest dobre rozwiązanie, a w takim kontekście padło tytułowe pytanie.
Co masz na myśli pisząc porządne tarczę? Stoptech? EBC?Immo pisze:Lepiej wydać trochę więcej $ na porządne tarcze i zaciski dedykowane do takich rozmiarów.
I w tym escalade rotory też "odzyskiwaliście" ze zwykłych tarcz, odcinając dzwony? 
Co do rezania zacisków i podcinania klocków, też się trochę dziwię, bo wybór zacisków w różnych rozmiarach jest ogromny i można dopasować zacisk do dowolnego rozmiaru tarczy.
Chyba że chodziło o budżet, bo ZL/R18 to jedne z najtańszych, jeśli nie najtańsze, 6-tłoki. Ale z drugiej strony patrząc ile mieliście z tym zabawy, to tanio pewnie też nie było. Więc tym bardziej mnie to dziwi


Co do rezania zacisków i podcinania klocków, też się trochę dziwię, bo wybór zacisków w różnych rozmiarach jest ogromny i można dopasować zacisk do dowolnego rozmiaru tarczy.
Chyba że chodziło o budżet, bo ZL/R18 to jedne z najtańszych, jeśli nie najtańsze, 6-tłoki. Ale z drugiej strony patrząc ile mieliście z tym zabawy, to tanio pewnie też nie było. Więc tym bardziej mnie to dziwi

Chodziło mi o samodzielne rotory, zaprojektowane pod przykręcane dzwonyG4 HPB pisze: Co masz na myśli pisząc porządne tarczę? Stoptech? EBC?
