Podmiana silnika V8 w S4 b6

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Mortiis
Posty: 47
Rejestracja: 2013-07-17, 10:27
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Podmiana silnika V8 w S4 b6

Post autor: Mortiis »

Witam, może ktoś się orientuje czy przy podmianie silnika z S4 b6 BBK na V8 ale z rozrządem z przodu jak ma np. ABZ,czy łapy z BBK siądą czy może trzeba będzie podmienić na łapy z podmienianej jednostki V8? czy też jakieś customowe?
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

dzwoń do guziora, on wkładał abz zamiast bbk,

plany na turbo czy motorownia zdechła ?
Mortiis
Posty: 47
Rejestracja: 2013-07-17, 10:27
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mortiis »

Motorownie czeka kapitalka i się zastanawiam czy przy okazji nie zmienić na motor z rozrządem z przodu ;-)
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

jak z dmuchnięciem to jest sens, bez zrobiłbyś sobie takiego trochę muła...

a swoją drogą, jak dobrze kojarzę, to silnik w twoim aucie miał już kapitalke przy 210tys km :-/
Mortiis
Posty: 47
Rejestracja: 2013-07-17, 10:27
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mortiis »

Według papieru miał a wychodzi na to że kapitalke spaprali :-/ póki co oceniam koszty mniej więcej wiem ile by mnie kosztowała kapitala i się zastanawiam czy nie wrzucić czegoś innego, 2.7 bi też biorę pod uwagę ;-) już jedną konkretną sumę wrzuciłem zaraz po zakupie ;-) i teraz wolałbym wrzucić na trochę dłużej niż dwa lata ;-)
rmjunior
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-30, 10:25
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rmjunior »

Nie wiem czy do konca moja odpowiedź bedzie dla Ciebie przydatna ale ja po śmierci silnika bbk i objezdzeniu połowy Polski w poszukiwaniu chociaż w miarę sprawnego silnika na zamianę zdecydowalem się za kupno nowe bhf. Bez większych problemów mechanik wpasował go w s4 b6.
Pozdrawiam
niebieski708
Posty: 80
Rejestracja: 2014-03-04, 21:53
Lokalizacja: Płock
Płeć:
Kontakt:

Post autor: niebieski708 »

BBK i BHF to te same silniki. BHF był wypuszczony na USA, a BBK na Europę. Podobno na USA miały mniej restrykcyjne wydechy niż na europę.
yareckiS4
Posty: 86
Rejestracja: 2016-08-28, 20:13
Lokalizacja: stąd
Płeć:
Kontakt:

Post autor: yareckiS4 »

BBK hyhy. Daj Pan spokój. Odstaw go na półkę lub zrób z niego stolik :lol: wsadzaj 2.7 lub ABZta na turbo :mrgreen: zaoszczędzisz czasu, nerwów i pieniędzy to pewne.
rmjunior
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-30, 10:25
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rmjunior »

niebieski708 pisze:BBK i BHF to te same silniki. BHF był wypuszczony na USA, a BBK na Europę. Podobno na USA miały mniej restrykcyjne wydechy niż na europę.


Pewnie ten sam:) jednak kilka czujników, wszystkie wtryski, część elektryki silnika oraz układu chłodzenia musiała zostać przełożona z BBK.

włożyć 2.7 biturbo to troche jak zrobić kotomysz...
niebieski708
Posty: 80
Rejestracja: 2014-03-04, 21:53
Lokalizacja: Płock
Płeć:
Kontakt:

Post autor: niebieski708 »

Były dwa rodzaje osprzętu w bbk i bhf ;-) ale głównie układ wtryskowy. Mechanicznie ten sam silnik :-)
Ciekawe czy takie zmodzone 2.7 zrobi 50 tyś rocznie... 😁 bo te co znam robią 5000 km rocznie albo stoją w warsztacie z awarią.
yareckiS4
Posty: 86
Rejestracja: 2016-08-28, 20:13
Lokalizacja: stąd
Płeć:
Kontakt:

Post autor: yareckiS4 »

jakie zmodzone? chodzi o wymianę silnika na podobny osiągami, więc 2.7+remap.
Jeśli chcesz od razu stajnie budować, to nie tędy droga w cywilu robiącym 50k/rocznie (może jeszcze w lpg)
Wsadzenie 2.7 po kompleksowym serwisie wyjdzie taniej niż kapitalka bbk tyle imo w temacie.
bo te co znam robią 5000 km rocznie albo stoją w warsztacie z awarią
mało znasz.znam strokery robiące przeloty sporo większe niż podane przez Ciebie 5k, i nic sie nie sypie.
niebieski708
Posty: 80
Rejestracja: 2014-03-04, 21:53
Lokalizacja: Płock
Płeć:
Kontakt:

Post autor: niebieski708 »

No mało :-) ale s4 b5 czy b6 po swapie to żaden rarytas... A zwykłe tanie wozidło (nie mówię tu o rs4 b5) które ma robić już tylko kilometry... Nie ważne czy na pb, on czy lpg. Co do ceny remontu i modów masz rację, wychodzi taniej.
ODPOWIEDZ