Głośne hamulce....RS6 C5

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Głośne hamulce....RS6 C5

Post autor: k4mil3k »

Pytanie....Założyłem na przód właśnie nowe tarcze - Zimmerman - nawiercane od SID-a, do tego klocki Textar 2375101. Zaciski wyczyszczone, i wszystko gra.
Podczas normalnej jazdy jest cisza, ale podczas mocniejszego hamowania z prędkości powyżej 160, hamulce buczą.... dźwięk podobny do takiego jak by kończyły się klocki, a przecież są nowe...
Jakieś pomysły ? auto przejechało spokojne 300km zanim gdzieś się mocniej rozpędziłem.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

coś Ci wchodzi w rezonans, jakaś blaszka z zacisku lub blacha osłaniająca tarcze, sprawdź
na tarczy nie ma żadnego śladu typu "smugi" zabarwień na okręgu ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Wcześniej miałeś tarcze gładkie czy nawiercane?
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Wcześniej były tarcze gładkie, i zwykłe miękkie klocki TRW, starczyły na maks 30 tyś km normalnej jazdy. Zestaw ten zniósł nawet nagłe hamowanie z 300 do 80, ale zwyczajnie skończyły się klocki. Stare tarcze jeszcze były ok, ale pewien mechanik kiepsko je przetoczył przed założeniem nowych klocków i tarcze szlag trafił. Więc założyłem nowe.

Tak, na tarczy po mocniejszym hamowaniu pojawia się lekka smuga po okręgu - jakieś 1,5 cm szerokości - centralnie na szerokości powierzchni tarczy. Po kilku normalnych hamowaniach - znika.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Tarcze wiercone są głośniejsze niż gładkie, może po prostu słyszysz dźwięk ich normalnej pracy.
HAIDI78
Posty: 102
Rejestracja: 2011-02-13, 16:27
Lokalizacja: Trzebnica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: HAIDI78 »

Ja miałem u siebie wiercone tarcze plus klocki Brembo i niczego nie było słychać.
Audi A6 C7 Competition
416/806
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Gdybym zaryzykował zmianę klocków, co polecacie ?
Pylenie jest najmniej ważne, klocki mogą być miękkie, nie eksploatuje auta ekstremalnie, raczej normalna jazda.

Ps: tarcze wyglądają tak jak niżej
Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

k4mil3k pisze:Gdybym zaryzykował zmianę klocków, co polecacie ?
hawk
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Ponad 1k pln - na zaryzykowanie, to trochę dużo :)
Coś bardziej przystępne dla "kowalskiego" ?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

EBC yellow green red

Po za tym zimermann już zszedł na psy. Bardzo miękkie tarcze.
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

OZ tarcze to totalne gowno.. po 15kkm klocek Ferodo DS2500 zjadł mi tarcze.. doslownie.. rant jak cenzura.
To samo zrobil zwykly klocek ferodo na tyle.. jestem mega wkurwiony, bo piec tysiecy ludzi polecalo mi te tarcze.. a teraz znowu musze wymieniac, pewnie jakos w wakacje.

I nie polecam wierconych.. bicie, nierownomierne zdzieranie, itp itd.. >_<
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

emay pisze:Po za tym zimermann już zszedł na psy. Bardzo miękkie tarcze.
Tu się zgadzam, wiele lat jeździłem na zimmerach i było ok, za to komplet kupiony rok temu pokrzywił się po niecałych 10 tys :-/
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

A jeśli można zapytać - co na to SID ? sprzedaje się chyba tego wiele ?
Pozdrawiam.
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

Immo pisze:
emay pisze:Po za tym zimermann już zszedł na psy. Bardzo miękkie tarcze.
Tu się zgadzam, wiele lat jeździłem na zimmerach i było ok, za to komplet kupiony rok temu pokrzywił się po niecałych 10 tys :-/
Już na traktorze pokrzywione??kiepsko :-(
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

do RS6 C5 sprzedaje się od lat tylko i wyłącznie Zimmermann, jeśli niszczą się tam tarcze to problem raczej leży w zaciskach, zaciskach kilkunastoletnich pod blaszkami prowadzącymi zbiera się brud i korozja, przez co blokują pracę klocków a te się nie cofają i przegrzewają tarcze w mig, miałem to kiedyś w swoich zaciskach kilka lat temu,
co do poprawnego działania układu hamulcowego to osłuchałem się od klientów już wszystkiego i wiem że główna przyczyna szybko padniętego układu to wina kierowcy, za słaby fabrycznie układ ham do mocy możliwości auta a reszta to inne problemy w zawieszeniu.
Heble temat rzeka a negatywną opinie firma Zimmermann dostaje przez klientów którzy myślą że mając tarcze wiercone lub lepsze klocki w aucie wieloletnim o dodatkowo zwiększonej mocny mogą jeździć jak na torze.
więc mnie juz nic nie zdziwi a sam z każdym wzrostem mocy w aucie zwiększam też wydajność układu hamulcowego

Kamil spróbuj z innymi klockami, Brembo mają się najlepiej z OEM i zawsze polecam.
Obrazek
ODPOWIEDZ