Quattro i rozne dystanse przod tyl

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Quattro i rozne dystanse przod tyl

Post autor: Kamil_2.7BiT »

Moze ktos juz pytal o cos takiego ale sie nie dokopawszy...
Chodzi o rozna szerokosc dystansow przod/tyl i wplyw tego na quattro.
Obecnie mam 15mm i 17mm. Bedzie idealnie przy mojej feldze et43 8cali szeroka jak wrzuce z tylu 22-25mm ale slyszalem ze im wieksza roznica na osiach tym quattro przenosi wieksze obciazenia i ze w ogole takie kombinacje sa po chuju dla napedu...
Chcialbym zweryfikowac...
Awatar użytkownika
Wojt3q
Posty: 794
Rejestracja: 2014-01-14, 17:00
Lokalizacja: z Garażu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wojt3q »

roznice w obwodach kol powoduja przeciazenia napedu .
z dystansami zabawy na lajcie :)
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

Tak o obwodach to wiadoma sprawa. Na dystansach na pewno rozni sie tym bardziej predkosc kol zewnetrzych w stosunku do wewnetrznych. Na roznych szerokosciach beda inne predkosci dodatkowo na osiach ale od czego jest mechanizm roznicowy. Chociaz w quattro jest on chyba dosyc ograniczony bo na suchym asfalcie i ciasnych zakretach wrazenie rwania kol wystepuje u mnie od zawsze...
Awatar użytkownika
Wojt3q
Posty: 794
Rejestracja: 2014-01-14, 17:00
Lokalizacja: z Garażu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wojt3q »

doszukujesz sie na sile ;-) mozesz latac z roznymi dystansami na poszczegolnych osiach bez problemu
Kierbi
Posty: 85
Rejestracja: 2016-02-18, 20:37
Lokalizacja: Bytów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kierbi »

Na audizine ktos wspominal ze ma 5mm szerszy tyl niz przod (dystans) i przy szybkich ciasnych dręczy go esp. To normalne jesli system bierze info z predkosci kol, g85 i g200 a ty dasz dystans na jednej osi wiekszy niz na drugiej i pakujesz sie w zakret powodujac tym samym wskazania poza przewidzianymi podczas normalnej pracy. Ile wypowiedzi tyle wersji ale wiekszosc mowi o braku negatywnych skutkow na mechanizmy. Teoretycznie mozna by sie martwic o rozne cisnienie w oponach (jego spadki) jesli chodzi o srednice calego kola oraz rozmieszczenie mas i jednolitosc nawierzchni.
Nie ma sie co przejmowac, producent wzial wszystko pod uwage, w koncu to Audi - przewaga dzieki technice : P
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Jezdzielm na roznych dystansach przod,tyl i nie zauwazylem zeby cokolwiek sie złego dzialo.
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Mam podobne odczucia jak luk. Wszystko jest normalnie.
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

No i wszystko w temacie...
Awatar użytkownika
A-rek
Posty: 66
Rejestracja: 2011-02-01, 16:47
Lokalizacja: Rybnik
Płeć:
Kontakt:

Post autor: A-rek »

a czy mogę w tym temacie dopytać o felgi i opony czy to już będzie OT?

jak się ma dokładnie sprawa z guattro i rożnymi szerokościami opon czy też felg na osiach? opinii na internecie masa i to tak różnych, że nie wiadomo co jest prawdą :-|
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Tak samo.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Venom91x
Posty: 31
Rejestracja: 2016-07-10, 08:51
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Venom91x »

Ja bym nie kombinował z różnymi szerokościami opon skoro fabrycznie nie wychodziły to chyba coś musi być na rzeczy .
ODPOWIEDZ