jiGsaw -> Audi S3 8L 345 ps To be continued :)

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
true jiGsaw
Posty: 75
Rejestracja: 2016-01-31, 15:47
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

jiGsaw -> Audi S3 8L 345 ps To be continued :)

Post autor: true jiGsaw »

Witam Wszystkich,

Ostatnio dołączyłem do grona posiadaczy S3. Swego czasu szukałem trochę Audi S4 400+ w sedanie, ale nic ciekawego za normalny pieniądz nadającego się do jazdy nacodzień nie znalazłem. Auto było już opisywane na forum, zapewne część z Was je skojarzy... Jest to moje pierwsze Audi :) Ten model od zawsze mi się podobał, teraz mam okazję poznać inne jego walory. Jako, że poprzedni właściciel zrobił dużo fajnych zdjęć to pozwolę sobie je wykorzystać. Sam nie czuję się obecnie na siłach by zrobić fajną galerię. ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto trochę jeszcze podstroiłem, obecnie tak to wygląda:
Obrazek

A tak jeździ (licznik przekłamuje może o 1 km/h przy 100:
https://www.youtube.com/watch?v=4_n3vCM2B6g

Czyli 100 - 200 jakieś 1.5 sekundy gorzej jak moje M5 E39, ale trzeba mieć na uwadze, że S3 sporo traci przez wrzucenie na piątkę przy 185... gdyby nie to różnica wynosiłaby wg. mnie poniżej sekundy. Tak, czy inaczej do 185 auta idą bardzo podobnie.

Auto już przed strojeniem świetnie jeździło, ale teraz jest jeszcze lepiej u góry. Auto nie puszcza z fotela do samej odciny 7100 rpm czego nie widać na wykresie. Hamowane na hamowni drogowej dynomet, która obcina górę.

Później jeszcze doszło LPG i było ponownie hamowane w lepszych warunkach, 348 koni PB i 338 koni LPG, a będzie lepiej jak wpadną porządne reduktory.

Na początek to na tyle. :)
Ostatnio zmieniony 2017-11-03, 14:38 przez true jiGsaw, łącznie zmieniany 2 razy.
Piszę jak jest.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

No no no :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kornetto
Posty: 356
Rejestracja: 2014-04-01, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kornetto »

Fajne wozidełko gratuluję!
Pytanie, wiesz może gdzie robiona była kierownica?
Drugie pytanie, jak to leży w rękach? :)
Szerokości!
Awatar użytkownika
true jiGsaw
Posty: 75
Rejestracja: 2016-01-31, 15:47
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: true jiGsaw »

Bardzo dobrze leży, ale gdzie była robiona nie wiem. :-|
Piszę jak jest.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Nie dostales sensownej S4 w sedanie bo za mało kasy miałeś. Auta są dostępne ale nie za cenę S3 8L. Daj znac jak Ci sie haldex pierwszej generacji sprawuje. Czy załącza się w najmniej oczekiwanych momentach :D
rwtnt
Posty: 291
Rejestracja: 2012-01-12, 22:20
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rwtnt »

Miałem s3 8l i haldex 1 generacji to dramat moje auto było po liftowe z esp z bamem ale ogółem dramat szybciej sprzedałem niż kupiłem :)
Awatar użytkownika
true jiGsaw
Posty: 75
Rejestracja: 2016-01-31, 15:47
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: true jiGsaw »

emay pisze:Nie dostales sensownej S4 w sedanie bo za mało kasy miałeś. Auta są dostępne ale nie za cenę S3 8L. Daj znac jak Ci sie haldex pierwszej generacji sprawuje. Czy załącza się w najmniej oczekiwanych momentach :D
Zdaję sobie sprawę, że nie kupi się S4 w cenie S3, to oczywiste. Nie zapłacę też za S4 tyle co za M5, bo to paranoja. Abstrahując już od tego, że nie było żadnego 400+ w setupie do jazdy nacodzień. Jedyna dobra oferta to było auto ghosta, ale nie zdecydowałem się, bo usrany byłem na ori S4, a to był błąd. ;-)

Haldex działa, wiadomo, nie jest idealny - raz jak chcę iść bokiem to pięknie idzie, a innym razem przód wyjeżdża i zaskoczenie. No ale w tym temacie nigdy nie będzie tak jak w BMW, czy innym RWD, więc nie do końca o to chodzi. Ma spinać porządnie i przenosić moc, nie fajdać przednimi laczkami i tyle robi, a to najważniejsze. :-)
rwtnt pisze:Miałem s3 8l i haldex 1 generacji to dramat moje auto było po liftowe z esp z bamem ale ogółem dramat szybciej sprzedałem niż kupiłem :)
Wszystko ma swoje wady i zalety. Patrząc, że za cenę połowy nowszego S3 mam S3 pierwszej generacji, które było fajniej zrobione, mocowo porobione dość mocno autko, z niekłopotliwym silnikiem dobrze przyjmującym LPG to jest okej. :-)

Ciekawi mnie rozwiązanie, o którym pisał racesupport, ponoć taniocha, a masz stałe 50/50.
Piszę jak jest.
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

ej no wlasnie.. nie mozna tego haldexa zalaczyc na stale i ch*j?
g69
Posty: 6
Rejestracja: 2013-12-13, 16:21
Lokalizacja: południe
Kontakt:

Post autor: g69 »

Spróbuj założyc sportowego inserta do haldexa,naprawde robi róznicę i auto jest mniej podsterowne a samo zapinanie tyłu mniej wyczuwalne.Kosztuje grosze więc mozna wypróbowac.
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

sztybor pisze:ej no wlasnie.. nie mozna tego haldexa zalaczyc na stale i ch*j?
Można nawet jest rozwiązanie z polskiego ecumastera na to, tylko auto już nie będzie sie nadawac do codziennego użytku. A wymiana inserta daje całe nic. Najlepszym rozwiązaniem jest zainstalowanie niebieskiego sterownika haldex ale jego cena troszke zaporowa.
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

Mozesz wyjasnic... nie bedzie sie nadawac do codziennego uzytku?
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

sztybor pisze:Mozesz wyjasnic... nie bedzie sie nadawac do codziennego uzytku?
Oczywiście :-) W spiętym na stałe haldexsie 1 gen bardzo mocno wzrasta temperatura oleju co może na dłuższą metę spowodować uszkodzenie go, co prawda widziałem patenty z jakimiś chłodnicami zew ale to już konkret rzeźba. Ale najgorsze w takim rozwiązaniu jest to że blokujesz na stałe mechanizm który niweluje różnice prędkości miedzy osiami, manewrowanie takim autem na parkingu czy pokonywanie ostrych łuków nie będzie za przyjemne a w najbardziej hardkorowym przypadku w napędzie coś się rozleci. To tak jak w terenówkach blokady można używać tylko w trudnym terenie i do nie wielkich prędkości, nikt o zdrowych zmysłach jadąc na zakupy czy na wakacje nie włącza blokad.
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

No i wszystko jasne, dzieki ;)
Awatar użytkownika
Kamil_D
Posty: 229
Rejestracja: 2012-12-19, 21:37
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_D »

ale to nie spinasz na stałe na zawsze, tylko na start ustawiasz 50/50, a przy jakiejs tam predkosci ustawiasz zeby sie rozpinał
Awatar użytkownika
true jiGsaw
Posty: 75
Rejestracja: 2016-01-31, 15:47
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: true jiGsaw »

To bez sensu, bo problemem haldexa nie jest start, tylko zachowanie pod obciążeniem, zwłaszcza na zakrętach. Przy starcie spina jak trzeba.

Są osoby zadowolone z inserta, 100 pln i trochę pracy, czemu by nie spróbować? Jak nie pomoże to mogę pogodzić się z tym jak jest lub szukać niebieskiego sterownika.
Piszę jak jest.
Zablokowany