Strona 1 z 9
Mocniejsza seria S4b6
: 2016-10-23, 16:59
autor: niebieski708
Witam, jak w temacie myślę trochę podnieść osiągi mojego dupowozu S4b6 :)
Zastanawiam się czy iść w mocniejsze N/A czy kompresor... bo patrząc na osiągi rs4b7 z kompresorem to szału nie ma za tyle kasy. Narazie auto jest w serii.
Na hamowni z zapchanymi katami w moim wyszło 329KM więc serii też nie ma (pewnie po wymianie katów na nowe wyszło by coś koło serii).
Myślałem nad delikatnym doprężeniem silnika, większe kanały w głowicy, nowe kolekory wydechowe, metalowe katy i program + strzał z podtleneku. Czy bawić się w kompresor ???
Rozrządem się nie martwię bo mam nowy, ale będę robił go ponownie na elementach pozbawionych wad fabryki...
: 2016-10-23, 18:51
autor: sztybor
swap na ABZ + turbo, nie pakuj sie w kompresor...
: 2016-10-23, 19:31
autor: niebieski708
Jakiś powód przeciwko kompresorowi? Nie licze ceny

nie chcę szukać wielkich mocy bo to dupowóz na codzień (dlatego też niechce turbiny) i szukam czegoś co niewiele wpłynie na trwałość elementów silnika.
BBK i pochodne to stosunkowo proste silniki i dlatego chcę przy nim zostać

: 2016-10-23, 19:45
autor: SID
Kompresor , całe koszta na gotowo to +60 tys zł
Swap silnika RS4 B7 to 20 tys
Chcesz mocy to Zmień auto
: 2016-10-23, 20:13
autor: niebieski708
Nie szukam wielkich mocy bo to dupowóz

a b6/7 czy rs czy s nigdy nie będzie szybkim autem z racji wagi, a ile wyda silnik tyle będzie. W swapie na rs4b7 wogóle nie widzę sensu...
Czyli lepiej i taniej będzie pogrzebać trochę w N/A

: 2016-10-23, 21:22
autor: marek.zet
Jeździj tym co masz albo kup b5 i wtedy się baw w mody.
: 2016-10-24, 00:37
autor: sztybor
kompresor to 2x cena tego auta.. bez jaj
uturbione v8 daje rade.. nic sie nie dzieje.. ale rada zeby sie nie pchac w mody b6 jest ogolnie najlepsza..
jak wozisz autem rodzine, to zostac przy tym co masz i tyle.. wrzuc lekkie felgi, odchwasc auto i ciesz sie.. b5 jest mniej bezpieczne.. ale duzo bardziej modyfikowalne

: 2016-10-24, 09:50
autor: RSK
Trochę czasu poświęciłem na dłubanie przy S4 B6
przy całym układzie wydechowym od kolektorów, odizolowanym dolocie, świece irydowe, po strojeniu na 98 oktan można uzyskać granicę maks 360-370 km (przy dobrych wiatrach)
koszt całych modów to ok 10 tyś zł
odnośnie kompresora to trzeba szukać używanego zestawu (na ebay) od kolegów z USA, koszt nowego to kwota ponad 30 tyś zł
https://jhmotorsports.com/shop/catalog/ ... p-819.html
http://www.vfengineering.com/s4/
odnośnie turbo ... jest i pro-turbo
http://proturbo.com.pl/gfx/w1.jpg
ale najlepsza rada ... BBK to nie jest silnik do super modów ... koszt wejścia w mega mody to i 50 tyś zł ... chociaż może ktoś przetrze ślady

: 2016-10-24, 10:22
autor: pawelosinski83
i nikt tu nie pisze o swapie na 2.7??? kuuuu....wa nie wierzę

: 2016-10-24, 11:05
autor: buba
pawelosinski83 pisze:i nikt tu nie pisze o swapie na 2.7??? kuuuu....wa nie wierzę

Bo nie o tym temat

: 2016-10-24, 11:46
autor: pawelosinski83
: 2016-10-24, 12:00
autor: buba
no jak widać zaczyna mieć

: 2016-10-24, 12:36
autor: RSK
Pełen podziwu jestem, że nikt jeszcze nie wypowiedział się jak BBK to beznadziejny silnik, jak to nie trzyma mocy, psuje się, za dużo pali, za wolno jeździ, itd itp ... co się stało z forumowymi hejterami ???
: 2016-10-24, 14:05
autor: niebieski708
2.7 to fajny silnik, ale jest z budy b5 i według mnie powinien tam zostać. W b6 jest 4.2 i też wolę żeby w nim został.
RSK śledziłem twój temat i w takie okolice mocy mniej więcej celuje
Kompresor myślałem adoptować z jaguara

i jedynie co by mnie interesowało to strojenie. Resztę sam zrobię bo mam możliwości

: 2016-10-24, 14:24
autor: RSK
niebieski708,
Podstawa to układ wydechowy ... u mnie MGmotorsport i robi super robotę
2 górne katalizatory metaliczne, dolne wycięte i zastąpione "mikrotłumikami" tzw front-pipe, sekcja środkowa, x-pipe, sekcja końcowa
czyszczenie układu dolotowego (osad, maź na ściankach spowalnia wlot powietrza)
przekładki termiczne
świece irydowe (względem zwykłych jest więcej do popisu odnośnie kątów zapłonu) - uwaga na cewki i wypadanie zapłonu, irydowe są bardziej wymagające i cewki szybciej mogą polecieć
wkładka K&N
olej 10w60 Valvoline
sprzęgło spiek lub nabić wzmocnione okladziny kevlarem
strojenie
efekty:
youtube
wpisać audi s4 evorider