Strona 1 z 12

500+ dla S4 B7

: 2016-10-01, 22:35
autor: mylek
Znalazłem w końcu chwilę aby opisać nieco moje "urządzenie drogowe" S4 B7 2007r. Wersja zza wielkiej wody. W moich rękach od 4 lat. Od roku po długich perypetiach w środku 2.7t dzięki Nosbowi. Poza drobiazgami i silnikiem seria :)

Parę fotek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety długo nie nacieszyłem się sprzętem, gdyż jedna z turbin zaczęła się ze mną żegnać. :(

Po swapie auto wypluło całkiem niezły wynik jak na serię po FMIC-u i wydechu. Wykres strasznie pofalowany, ale od swapa turbo coś się dziwnie zachowywało.

Obrazek

Teraz na czasie jest 500+ dla polskich rodzin to może i dla B7 coś się znajdzie :)

Zanim jeszcze 2.7t znalazł się w budzie były plany na większą moc w okolice 500KM. Jak zwykle życie pokazało, że nie można mieć wszystkiego i przez to start z pracami opóźnił się o przeszło rok. Planowany zakres modyfikacji się zwiększał a chcąc unikać drutu potrzeba worek siana :P Co się jednak odwlecze to nie uciecze :) Początkowo prace miał wykonać Nosb, jednak w międzyczasie mocniej zajawiłem się na grzebanie przy samochodach i postanowiłem spróbować samemu.

Jestem totalnym amatorem z nikłą praktyką i sporą teorią ;)

Zdecydowałem, że poskładam sobie drugi silnik i potem przełożę, żeby uniknąć zalegania auta w garażu.

Nowy chwast przyjechał. W zasadzie sprawny gdyby nie obrócona panewka. Kupiony od jednego z forumowiczów.

Obrazek

Żeby w ogóle przystąpić do prac trzeba było kupić trochę sprzętu:


Obrazek

Silnik już na stanowisku:

Obrazek

Częściowo rozebrany:

Obrazek

Wióry z panewek w misce:

Obrazek

Korby out. Widać, że panewki dostały wszystkie mniej lub bardziej. Prawdopodobnie zabrakło smarowania co zdradza porysowana pompa oleju w środku.

Obrazek

Wał porysowany, na złom:

Obrazek

Gładzie cylindrów z grubsza ok. Pomierzone i trzyma fabryczny wymiar. Pasuje tylko jeszcze przehonować:

Obrazek

Panewki główne idealne:

Obrazek

Łysy blok, jutro razem z innymi większymi gratami leci na myjkę ultradźwiękową.

Obrazek

Parę dni temu dostałem nowe sprzęgło dwutarczowe z 3.0TDI. Pojechało już na przeróbkę do ali23 z RF. Dorobi też nowe sztywne koło zamachowe.

Obrazek
Obrazek

W tym momencie stopują mnie głównie korby, które "lecą" z Chin. SID trzymam kciuki :)

: 2016-10-02, 00:52
autor: mik-17
Fajny opis.
Jakieś foty tej "porysowanej pompy oleju" ?
Te sprzęgło 3.0 tdi podejdzie pod jakiś 2-mas do 2.7 BT? skoro je zakładasz to przewidujesz że ile Nm wytrzyma??

: 2016-10-02, 10:19
autor: stasiek
Fajnie, że coś mocniejszego w b7:) Co do sprzęgła, seryjne pod 800nm zniesie i miłe w pracy. Jedynie powodzenia życzę z jednomasem od Aliego pod ten dwutacz, obyś nie wyjmował motoru xxx razy...

: 2016-10-02, 10:28
autor: mylek
Pompę w tym tygodniu rozbiorę jeszcze raz i porobię foty. Z racji tego, że w tygodniu przesiaduje głównie w pracy to nie mam specjalnie czasu na grzebanie poza weekendami.

W międzyczasie fotki zachomikowanych gratów.

Turbiny K04 RS6 hybrydy od SID'a:

Obrazek

Wagnery z ostatniego zeszłorocznego "rzutu":

Obrazek

Trochę drobnicy jak przepływomierz z RS4, EGT na szerszy zakrest temperatury z RS6, wtryski 630cc Siemensa i garść uszczelek:

Obrazek

Większa chłodnica wody z 3.0 ASN:

Obrazek

: 2016-10-02, 10:44
autor: kurpiu
Fajny setup

: 2016-10-02, 12:06
autor: SID
jak wleci dobry rdzeń do IC to 600ps będzie a może i więcej
setap taki jak odprężony dół + głowice 2,4 / 2,8 + wagnery kolektr + RS6 turbo + 3" DP to 530-560ps
Jak dokłądasz do tego dobry IC + RS6 hybryde to 600ps musi być !

Powodzenia

: 2016-10-02, 12:09
autor: volski1
kurpiu pisze:Ali to partacz...
+1

: 2016-10-02, 12:18
autor: mylek
SID pisze:jak wleci dobry rdzeń do IC to 600ps będzie a może i więcej
setap taki jak odprężony dół + głowice 2,4 / 2,8 + wagnery kolektr + RS6 turbo + 3" DP to 530-560ps
Jak dokłądasz do tego dobry IC + RS6 hybryde to 600ps musi być !

Powodzenia
IC mam zwykły chiński fmic z fmic.pl. W razie czego można zmienić. Ogólnie dolot cały mam kulawy, ale i tak wleci nowy. Dla mnie sukcesem będzie już samo poskładanie tego i wyjechanie o własnych siłach z garażu :)

: 2016-10-02, 12:20
autor: Admin RS
Jest moc bedzie czym upalać :mrgreen:

: 2016-10-02, 13:33
autor: SID
wywalaj ten IC, od dla mocy +500ps sie nie nadaje, tylko będzie Cię blokować
szukaj dobrego rdzenia

: 2016-10-02, 13:35
autor: DobrzanskiS4B5
SID pisze:wywalaj ten IC, od dla mocy +500ps sie nie nadaje, tylko będzie Cię blokować
szukaj dobrego rdzenia
Potwierdzam :-D

: 2016-10-02, 13:47
autor: mylek
SID pisze:wywalaj ten IC, od dla mocy +500ps sie nie nadaje, tylko będzie Cię blokować
szukaj dobrego rdzenia
Pewnie coś w ten deseń?
http://sidmotorsport.pl/pl/rdzenie/1374 ... results=16

Zobaczy się :)

: 2016-10-02, 14:02
autor: DobrzanskiS4B5
Nie wiem ile tam jest miejsca w b7, ale 95mm może być ciężko upchnąć
Ja teraz do b5 zakladam cooler na rdzeniu garretta 600/300/76 i on niby jest na 900ps

: 2016-10-02, 14:15
autor: mylek
65mm, który mam teraz wchodzi na styk. Jakby był węższy to 95mm by się zmieścił. Miejsca jest sporo więcej niż w B6, ale sam zderzak sporo zasłania. Trzeba by było ciąć zderzak albo obniżyć/podwyższyć IC a tu już większe kombinacje z rurażem.

: 2016-10-02, 14:36
autor: Grondzi
A ile Panowie na ic chińczyku można max wycisnąć?