Pytanie do posiadaczy fmic'a
Pytanie do posiadaczy fmic'a
Nie mam siły do tego samochodu, mam zamontowany fmic (oczywiście przy tym usunięty wentylator) od środka jest wisko i jeszcze jeden wentylator (ten chyba od klimy ale nie jestem właśnie pewien) gotowiec i to tyle.
Sytuacja z dnia wczorajszego doprowadziła mnie do szału. Jadę sobie na klimie jakieś tam parę minut, z 1h wcześniej też jeździłem także samochód rozgrzany (temp wody 90st, temp oleju ciut powyżej 110st czyli standard u mnie) temperatura na dworzu jakieś 27st godzina 21 czy coś, podleciałem do kolegi (jechałem spokojnie jakieś 2-3km) samochód stoi, ja wysiadam, silnik odpalony, klima sobie chodzi i po 10minutach zaglądam do samochodu po długopis a tam kur** temperatura wody ponad 110st a samochód stoi w miejscu!!! Wentylator pracuje bo nie raz zaglądałem, żeby to sprawdzić, może się wyłącza gdzieś w między czasie może nie, tego nie wiem, ale jak klima chodzi to jego też tam czasem słychać. No i o co tu kur** chodzi? Też tak macie?
Za parę dni biorę się za montaż dodatkowej chłodnicy oleju no i wycinam zderzak, no ale tak czy inaczej nie powinno tak być
Sytuacja z dnia wczorajszego doprowadziła mnie do szału. Jadę sobie na klimie jakieś tam parę minut, z 1h wcześniej też jeździłem także samochód rozgrzany (temp wody 90st, temp oleju ciut powyżej 110st czyli standard u mnie) temperatura na dworzu jakieś 27st godzina 21 czy coś, podleciałem do kolegi (jechałem spokojnie jakieś 2-3km) samochód stoi, ja wysiadam, silnik odpalony, klima sobie chodzi i po 10minutach zaglądam do samochodu po długopis a tam kur** temperatura wody ponad 110st a samochód stoi w miejscu!!! Wentylator pracuje bo nie raz zaglądałem, żeby to sprawdzić, może się wyłącza gdzieś w między czasie może nie, tego nie wiem, ale jak klima chodzi to jego też tam czasem słychać. No i o co tu kur** chodzi? Też tak macie?
Za parę dni biorę się za montaż dodatkowej chłodnicy oleju no i wycinam zderzak, no ale tak czy inaczej nie powinno tak być
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
U mnie było podobnie jak były upały. Tyle że temperatura aż tak nie rosła. Działo tak się tylko jak zapierdalałem, no i w korkach.
Założyłem sobie taki wentylator.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6284977775
Przy normalnej jeździe wszystko jest ok.
Założyłem sobie taki wentylator.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6284977775
Przy normalnej jeździe wszystko jest ok.
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
U mnie tak było jak nie podpiąłem kiedyś wiatraka elektrycznego (dołożonego po wywaleniu wisko).
Nie doszło co prawda do 110, ale pod 100 gdzieś już było...
Wcześniej, jak jescz wisko było też się tak zdarzało w upały - wisko nie dawało rady, ale było raczej niesprawne już...
Także polecam wywalić wisko i wrzucić duży wiatrak zamiast niego - będzie dobrze chłodził także w korkach.
Sterowanie robisz z kabelka od sterownika wiatraków i gitara.
Nie doszło co prawda do 110, ale pod 100 gdzieś już było...
Wcześniej, jak jescz wisko było też się tak zdarzało w upały - wisko nie dawało rady, ale było raczej niesprawne już...
Także polecam wywalić wisko i wrzucić duży wiatrak zamiast niego - będzie dobrze chłodził także w korkach.
Sterowanie robisz z kabelka od sterownika wiatraków i gitara.
Tak, pasuje idealnie.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/8Ker ... WOGxr~39QR
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/8Ker ... WOGxr~39QR
Ostatnio zmieniony 2016-07-29, 13:01 przez emilzizi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 363
- Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
- Lokalizacja: ŁDZ/WWA
- Płeć:
- Kontakt:
Chłodnica oleju zdecydowanie pomoże temperaturze wody.
Też planuje do siebie wsadzić mniejszy wentylator zamiast przedniego i podpiąć go pod starą kostkę.
Nie ma co się dziwić że po wyrzuceniu jednego z wentylatorów są problemy z temperaturą
Bez powodu on tam nie był
BTW też mi skacze temp wody powyżej do ok 100 w ciepłe dni na postoju, więc nie jesteś sam
Też planuje do siebie wsadzić mniejszy wentylator zamiast przedniego i podpiąć go pod starą kostkę.
Nie ma co się dziwić że po wyrzuceniu jednego z wentylatorów są problemy z temperaturą

BTW też mi skacze temp wody powyżej do ok 100 w ciepłe dni na postoju, więc nie jesteś sam
Ostatnio zmieniony 2016-07-29, 13:37 przez peacenotwar, łącznie zmieniany 1 raz.
ja byłbym w stanie jak najbardziej to zrozumieć jak do miejsca docelowego korzystałbym tylko z 3-ech pierwszych biegów do odcinki (na tym odcinku jak najbardziej wykonalne) ale jechał tam naprawdę emeryt + niedziela stajl no i nie mogłem w to uwierzyć, że samochód od samej pracy klimy stojąc na postoju potrafi złapać ponad 110st...jak jadę bez klimy to jak ręką odjął
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
No trochę było, bo wrzuciłem największy wiatrak (chinol) i jego kosz podocinałem i poprzykręcałem/ponitowałem do pasa przedniego. Sam pas też trzeba było trochę podocinać, poszlifować. Wyrzucenie chłodnicy jest konieczne... Ja to robiłem przy okazji rozrządu i wymiany chłodnicy (bo stara ciekła) więc dodatkowej pracy nie było za wiele.RRyb pisze:wszedł normalnie nad fmic? tylko w a6 jednak jest trochę więcej miejsca
[ Dodano: 2016-07-29, 12:51 ]
pawelosinski83 a dużo roboty z wywaleniem wisko?
A samo wywalenie wisko to nie problem, odkręcasz podstawę i wrzucasz trochę krótszy pasek, kawałek blaszki jako zaślepka w osłonie i już.
a ja myslalem ze mam problemu jak mi skoczy o grubosc wskazowki ponad 90 :-]... generalnie nigdy w zadnych aucie nawet modyfikowanym nie mialem takich wahan temperatury, albo stalo pion 90 albo szlo niemilosiernie w gore gdy cos bylo" nie halo" a tutaj zaleznie od predkosci a nawet temp na zewnatrz mam od kreska przed 90 do kreska za 90 i tak sobie faluje... patrzac na te posty stwierdzic moge ze to jest normalne
Moje dywagacje:
Mając cały oryginalny przód czyli 3 wiatraki. Nigdy nie zaobserwowałem takiej sytuacji jak tutaj opisana w tym wątku. Nawet w 36 stopniowym upale klima działa, a temperatura wody to max 90 stopni na blacie. Miałem tak autem seryjnym bez dodatkowej chłodnicy oleju.
Po dodaniu chłodnicy oleju spadła mi jedynie temperatura oleju. Temperatura wody dalej tak samo czyli max 90 stopni.
Przepraszam za OT bo mam SMICe
Mając cały oryginalny przód czyli 3 wiatraki. Nigdy nie zaobserwowałem takiej sytuacji jak tutaj opisana w tym wątku. Nawet w 36 stopniowym upale klima działa, a temperatura wody to max 90 stopni na blacie. Miałem tak autem seryjnym bez dodatkowej chłodnicy oleju.
Po dodaniu chłodnicy oleju spadła mi jedynie temperatura oleju. Temperatura wody dalej tak samo czyli max 90 stopni.
Przepraszam za OT bo mam SMICe
