Pytanie do posiadaczy fmic'a

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Pytanie do posiadaczy fmic'a

Post autor: RRyb »

Nie mam siły do tego samochodu, mam zamontowany fmic (oczywiście przy tym usunięty wentylator) od środka jest wisko i jeszcze jeden wentylator (ten chyba od klimy ale nie jestem właśnie pewien) gotowiec i to tyle.
Sytuacja z dnia wczorajszego doprowadziła mnie do szału. Jadę sobie na klimie jakieś tam parę minut, z 1h wcześniej też jeździłem także samochód rozgrzany (temp wody 90st, temp oleju ciut powyżej 110st czyli standard u mnie) temperatura na dworzu jakieś 27st godzina 21 czy coś, podleciałem do kolegi (jechałem spokojnie jakieś 2-3km) samochód stoi, ja wysiadam, silnik odpalony, klima sobie chodzi i po 10minutach zaglądam do samochodu po długopis a tam kur** temperatura wody ponad 110st a samochód stoi w miejscu!!! Wentylator pracuje bo nie raz zaglądałem, żeby to sprawdzić, może się wyłącza gdzieś w między czasie może nie, tego nie wiem, ale jak klima chodzi to jego też tam czasem słychać. No i o co tu kur** chodzi? Też tak macie?

Za parę dni biorę się za montaż dodatkowej chłodnicy oleju no i wycinam zderzak, no ale tak czy inaczej nie powinno tak być
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

U mnie było podobnie jak były upały. Tyle że temperatura aż tak nie rosła. Działo tak się tylko jak zapierdalałem, no i w korkach.
Założyłem sobie taki wentylator.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6284977775

Przy normalnej jeździe wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

U mnie tak było jak nie podpiąłem kiedyś wiatraka elektrycznego (dołożonego po wywaleniu wisko).
Nie doszło co prawda do 110, ale pod 100 gdzieś już było...
Wcześniej, jak jescz wisko było też się tak zdarzało w upały - wisko nie dawało rady, ale było raczej niesprawne już...
Także polecam wywalić wisko i wrzucić duży wiatrak zamiast niego - będzie dobrze chłodził także w korkach.
Sterowanie robisz z kabelka od sterownika wiatraków i gitara.
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

wszedł normalnie nad fmic? tylko w a6 jednak jest trochę więcej miejsca

[ Dodano: 2016-07-29, 12:51 ]
pawelosinski83 a dużo roboty z wywaleniem wisko?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

Ostatnio zmieniony 2016-07-29, 13:01 przez emilzizi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Ciekaw jestem co będzie jak dołożę chłodnice oleju bo może wtedy już zabawa z wiatrakami będzie zbędna

[ Dodano: 2016-07-29, 13:02 ]
emilzizi i podpiąłeś to pod przewód z wyrzuconego wentylatora?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

Chłodnica oleju zdecydowanie pomoże temperaturze wody.
Też planuje do siebie wsadzić mniejszy wentylator zamiast przedniego i podpiąć go pod starą kostkę.
Nie ma co się dziwić że po wyrzuceniu jednego z wentylatorów są problemy z temperaturą ;-) Bez powodu on tam nie był

BTW też mi skacze temp wody powyżej do ok 100 w ciepłe dni na postoju, więc nie jesteś sam
Ostatnio zmieniony 2016-07-29, 13:37 przez peacenotwar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

ja byłbym w stanie jak najbardziej to zrozumieć jak do miejsca docelowego korzystałbym tylko z 3-ech pierwszych biegów do odcinki (na tym odcinku jak najbardziej wykonalne) ale jechał tam naprawdę emeryt + niedziela stajl no i nie mogłem w to uwierzyć, że samochód od samej pracy klimy stojąc na postoju potrafi złapać ponad 110st...jak jadę bez klimy to jak ręką odjął
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

RRyb, tak właśnie zrobiłem ;-)
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

RRyb pisze:wszedł normalnie nad fmic? tylko w a6 jednak jest trochę więcej miejsca

[ Dodano: 2016-07-29, 12:51 ]
pawelosinski83 a dużo roboty z wywaleniem wisko?
No trochę było, bo wrzuciłem największy wiatrak (chinol) i jego kosz podocinałem i poprzykręcałem/ponitowałem do pasa przedniego. Sam pas też trzeba było trochę podocinać, poszlifować. Wyrzucenie chłodnicy jest konieczne... Ja to robiłem przy okazji rozrządu i wymiany chłodnicy (bo stara ciekła) więc dodatkowej pracy nie było za wiele.
A samo wywalenie wisko to nie problem, odkręcasz podstawę i wrzucasz trochę krótszy pasek, kawałek blaszki jako zaślepka w osłonie i już.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Problem pewnie sam zniknie jak zamontujesz chlodnice oleju

[ Dodano: 2016-07-29, 16:44 ]
Pozatym w terenie zabudowanym silnik powinien pracowac 1 minute 😁😁 gdybys Go zgasil oszczedzil bys Sobie nerwow 😜
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

luk448 idąc Twoim tokiem rozumowania równie dobrze mógłbym jeździć tak aby nie rozgrzać oleju do ponad 100st ale sam wiesz z autopsji, że to jest nie do zrobienia :-D
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Oj tam oj tam :mrgreen:
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

a ja myslalem ze mam problemu jak mi skoczy o grubosc wskazowki ponad 90 :-]... generalnie nigdy w zadnych aucie nawet modyfikowanym nie mialem takich wahan temperatury, albo stalo pion 90 albo szlo niemilosiernie w gore gdy cos bylo" nie halo" a tutaj zaleznie od predkosci a nawet temp na zewnatrz mam od kreska przed 90 do kreska za 90 i tak sobie faluje... patrzac na te posty stwierdzic moge ze to jest normalne
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Moje dywagacje:
Mając cały oryginalny przód czyli 3 wiatraki. Nigdy nie zaobserwowałem takiej sytuacji jak tutaj opisana w tym wątku. Nawet w 36 stopniowym upale klima działa, a temperatura wody to max 90 stopni na blacie. Miałem tak autem seryjnym bez dodatkowej chłodnicy oleju.
Po dodaniu chłodnicy oleju spadła mi jedynie temperatura oleju. Temperatura wody dalej tak samo czyli max 90 stopni.

Przepraszam za OT bo mam SMICe :mrgreen:
ODPOWIEDZ