QUATTRO a sprawdzanie hamulców na zwykłych rolkach

Moderatorzy: buba, Mod-Team

richie1983
Posty: 28
Rejestracja: 2015-02-04, 22:29
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

QUATTRO a sprawdzanie hamulców na zwykłych rolkach

Post autor: richie1983 »

Powiedzcie, jakie są Wasze doświadczenia z badaniami hamulców na rolkach, bo słyszałem, że w czteropędach nie wolno sprawdzać tego w standardowy sposób, bo można napęd zniszczyć. Jeśli ktoś wie dokładnie co może się stać, to prosze o wytłumaczenie tego. Podobno można badać jedną oś, jeśli jedno koło kręci sie do przodu, a drugie do tyłu, albo każde z kół ososbno.... Jeśli ktoś zna dobrze temat, to prosimy o instrukcję i skutki złego badania :)
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Też tak słyszałem ostatnio.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

Stacja diagnostyczna powinna mieć małe rolki i podkładac je pod nie badana oś aby koloa mogły sie swobodnie obracać. A co może sie stać, od przemielonego napedu w najgorszym przypadku do wyskoczenia auta z rolek w najlepszym.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

stare rolki faktycznie tak mialy ze trzeba bylo dawac pod os niebadana rolki zastepcze, te nowe wlasnie robia tak ze jedno kolo w ta drugie w ta i podobno daje rade bez dodatkowych rolek, musze sprawdzic ;-)
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

Idąc tym tokiem myślenia nie można latać na łapie w quattro :-D
Obrazek
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Dokładnie, jest to bardzo niezalecane.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

To ja nastepnym razem opierdole diagnoste za to :)
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

Masta_J pisze:Dokładnie, jest to bardzo niezalecane.
Uzasadnienie techniczne jakieś? Grzebałem trochę na ten temat ale jednoznacznej odpowiedzi nie mam.
Zdaje mi się że przy zaciągnięciu ręcznego cała "praca" torsena związana z "blokowaniem" osi idzie w skrzynię (oczywiście na sprzęgle, bo inaczej to logiczne że coś cenzura) :lol:
Obrazek
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

A co zmienia wcisniecie sprzegła ? Podpowiem ze nic bo sprzegło nie rozpina Ci napedu tylko odłancza skrzynie od silnika.
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Pabler pisze:A co zmienia wcisniecie sprzegła ? Podpowiem ze nic bo sprzegło nie rozpina Ci napedu tylko odłancza skrzynie od silnika.
Zmienia to, że silnik nie trzyma obrotów, wałek sprzęgłowy skrzyni jest wtedy "luźny" i może pracować z potrzebnymi w takiej sytuacji obrotami.
Tak mi się wydaje :mrgreen:
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

Dokładnie o to mi chodzi ;) Torsen nie ma uślizgu/sprzęgieł/itp więc albo zgrzytnie i powie papa, albo może pracować w danych warunkach (mowa o czymś więcej niż rolki podczas przeglądu)
Obrazek
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

pawelosinski83 pisze: Zmienia to, że silnik nie trzyma obrotów, wałek sprzęgłowy skrzyni jest wtedy "luźny" i może pracować z potrzebnymi w takiej sytuacji obrotami.
Tak mi się wydaje :mrgreen:
No dobrze rozłanczas skrzynie od silnika, notabene to samo mozna uzyskac wbijajac luz ;-) a ja sie pytam co dalej co z torsenem co z włem i co z dyfrem, to dalej wszystko jest ze soba spięte. Oczywiscie jest torsen i ma mozliwość jakiejś tam regulacji ale z tego co wiem nie da sie uzyskać 100% przekazania momentu tylko na jedną oś zawsze jakaś jego cześć bedzie przekazywana dalej. Kilka przeglądów z quattro zrobilem i zawsze się pytałem czy bedzie mozliwość zrobić z napędami i albo słyszałem że nie, albo tak i gość wskazywał dodatkowe rolki.
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

A mechanizm roznicowy?
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

Pabler pisze:
pawelosinski83 pisze: Zmienia to, że silnik nie trzyma obrotów, wałek sprzęgłowy skrzyni jest wtedy "luźny" i może pracować z potrzebnymi w takiej sytuacji obrotami.
Tak mi się wydaje :mrgreen:
No dobrze rozłanczas skrzynie od silnika, notabene to samo mozna uzyskac wbijajac luz ;-) a ja sie pytam co dalej co z torsenem co z włem i co z dyfrem, to dalej wszystko jest ze soba spięte. Oczywiscie jest torsen i ma mozliwość jakiejś tam regulacji ale z tego co wiem nie da sie uzyskać 100% przekazania momentu tylko na jedną oś zawsze jakaś jego cześć bedzie przekazywana dalej. Kilka przeglądów z quattro zrobilem i zawsze się pytałem czy bedzie mozliwość zrobić z napędami i albo słyszałem że nie, albo tak i gość wskazywał dodatkowe rolki.
Po wsadzeniu na rolki wszyskie 4 koła się kręciły w takim samym tempie?
Obrazek
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

weźcie się nie spuszczajcie nad tym tematem :) jeżeli to quattro quattro to cholerstwo wytrzyma mega dużo, gorzej jakby upalać na suchej nawierzchni non stop, prawda jest taka że jak ma się zadbany sprzęt to cholerstwo daje rady, kiedyś czytałem że granicą wytrzymałości przeniesienia momentu przez klasyczne quattro może być nawet 2500 NM, może ktoś potwierdzi? oczywiście nie ma co liczyć na to bo szybciej ukręcą się pozostałe elementy... :mrgreen:
ODPOWIEDZ