QUATTRO a sprawdzanie hamulców na zwykłych rolkach
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 2015-02-04, 22:29
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
QUATTRO a sprawdzanie hamulców na zwykłych rolkach
Powiedzcie, jakie są Wasze doświadczenia z badaniami hamulców na rolkach, bo słyszałem, że w czteropędach nie wolno sprawdzać tego w standardowy sposób, bo można napęd zniszczyć. Jeśli ktoś wie dokładnie co może się stać, to prosze o wytłumaczenie tego. Podobno można badać jedną oś, jeśli jedno koło kręci sie do przodu, a drugie do tyłu, albo każde z kół ososbno.... Jeśli ktoś zna dobrze temat, to prosimy o instrukcję i skutki złego badania :)
-
- Posty: 363
- Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
- Lokalizacja: ŁDZ/WWA
- Płeć:
- Kontakt:
- Kamil_2.7BiT
- Posty: 158
- Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
- Lokalizacja: podlaskie
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 363
- Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
- Lokalizacja: ŁDZ/WWA
- Płeć:
- Kontakt:
Uzasadnienie techniczne jakieś? Grzebałem trochę na ten temat ale jednoznacznej odpowiedzi nie mam.Masta_J pisze:Dokładnie, jest to bardzo niezalecane.
Zdaje mi się że przy zaciągnięciu ręcznego cała "praca" torsena związana z "blokowaniem" osi idzie w skrzynię (oczywiście na sprzęgle, bo inaczej to logiczne że coś cenzura)

- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 363
- Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
- Lokalizacja: ŁDZ/WWA
- Płeć:
- Kontakt:
No dobrze rozłanczas skrzynie od silnika, notabene to samo mozna uzyskac wbijajac luzpawelosinski83 pisze: Zmienia to, że silnik nie trzyma obrotów, wałek sprzęgłowy skrzyni jest wtedy "luźny" i może pracować z potrzebnymi w takiej sytuacji obrotami.
Tak mi się wydaje

- Kamil_2.7BiT
- Posty: 158
- Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
- Lokalizacja: podlaskie
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 363
- Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
- Lokalizacja: ŁDZ/WWA
- Płeć:
- Kontakt:
Po wsadzeniu na rolki wszyskie 4 koła się kręciły w takim samym tempie?Pabler pisze:No dobrze rozłanczas skrzynie od silnika, notabene to samo mozna uzyskac wbijajac luzpawelosinski83 pisze: Zmienia to, że silnik nie trzyma obrotów, wałek sprzęgłowy skrzyni jest wtedy "luźny" i może pracować z potrzebnymi w takiej sytuacji obrotami.
Tak mi się wydajea ja sie pytam co dalej co z torsenem co z włem i co z dyfrem, to dalej wszystko jest ze soba spięte. Oczywiscie jest torsen i ma mozliwość jakiejś tam regulacji ale z tego co wiem nie da sie uzyskać 100% przekazania momentu tylko na jedną oś zawsze jakaś jego cześć bedzie przekazywana dalej. Kilka przeglądów z quattro zrobilem i zawsze się pytałem czy bedzie mozliwość zrobić z napędami i albo słyszałem że nie, albo tak i gość wskazywał dodatkowe rolki.
weźcie się nie spuszczajcie nad tym tematem :) jeżeli to quattro quattro to cholerstwo wytrzyma mega dużo, gorzej jakby upalać na suchej nawierzchni non stop, prawda jest taka że jak ma się zadbany sprzęt to cholerstwo daje rady, kiedyś czytałem że granicą wytrzymałości przeniesienia momentu przez klasyczne quattro może być nawet 2500 NM, może ktoś potwierdzi? oczywiście nie ma co liczyć na to bo szybciej ukręcą się pozostałe elementy... 
