Strona 1 z 2

Wymiana głowic

: 2011-02-25, 15:04
autor: buba
Sytuacja jest taka że prawdopodobnie wysrała się uszczelka pod głowicą/albo głowica pękła.

Podczas jazdy wywaliło temperaturę na blacie, płyn się zagotował i wywaliło korkiem od zbiorniczka.

Wcześniej nie było żadnych objawów wskazujących na uszkodzenie głowic. Auto stoi u mechanika i jeszcze sprawdzają.

I teraz mam dylemat.

Robić ten silnik na tych samych głowicach, wziąć goły słupek i przerzucić cały osprzęt, czy wywalić te głowice i wsadzić od 2.4 lub 2.8

Nie orientuje się na razie w kosztach i stąd pytanie co bardziej się opłaca. Pewnie padnie pytanie dlaczego inne głowy. Tak po prostu gdyby za rok naszła mnie ochota na dmuchawy RS4/RS6

Doradźcie coś bo jestem w kropce. :-(

: 2011-02-25, 16:32
autor: aw69
w takim przypadku zakładaj głowice z 2,4 lub 2,8......w zasadzie inwestujesz tylko dodatkowe 500 - 800 zł więcej (czyli kwota zakupu głowic z 2,8 albo z 2,4). Niezależnie które głowice bedziesz zakładał...czy to swoje z S4 czy z 2,8 i tak musisz je remontować (około 1000zł )

: 2011-02-25, 16:37
autor: buba
a głowice z 2.4 lub 2.8 pasuja P&P czy trzeba cos przerabiać?

może ktoś ma na zbyciu jakieś pewniejsze bo nie chce sie wpiepszyć na minę przez allegro

: 2011-02-25, 17:00
autor: sportmile
jakbys potrzebowal oryginalnych glowic to lezy u mnie dosyc duzo ich nie potrzebnych. Chcialbym tez wam powiedziec ze wasze oryginalne mozna fajnie przerobic

: 2011-02-25, 17:12
autor: buba
znalazłem głowice z 2.4 AML 2000r za 400zł jeszcze siedzą na silniku

hmmm

: 2011-02-25, 20:02
autor: nosb
Wdg mnie niepotrzebna w tej chwili ci zabawa : policz 2 x glowica+ pewnie jej remont , 2 x wymiana glowicy , 2x niezbedne czesci ( uszczelki glowicy , dekli ) , sama robote pewnie 1500 zostawisz + czesci :)

: 2011-02-25, 22:27
autor: aw69
no ale ma uszczelke wydmuchaną przeciez tak czy siak którekolwiek głowice bedzie zakładał to musi je remontować, mui dawac nowe uszczelki pod glowice i pod dekle. Wiec powtarzam po raz kolejny jedyny dodatkowy koszt to zakup głowic 2,4 czy 2,8.
Głowice pasują P&P jesli zakupisz z magistralą olejową smarującą wałek rozrządu od dołu. Jeśli zakupisz głowice z magistralą olejową na górze (czyli takie rurki smarujące na górze stopek) to musisz troszke podrzeźbić dekle od wewnątrz (czyli zerwać blachy osłaniające i w kilku miejscach podfrezować kątówką/dremlem)

: 2011-02-25, 22:42
autor: nosb
albo kupic drugi silnik :P ale dzisiaj byba to juz sie z tego wszystkiego upił :)

: 2011-02-25, 22:59
autor: DOGI
Głowice pasują P&P jesli zakupisz z magistralą olejową smarującą wałek rozrządu od dołu. Jeśli zakupisz głowice z magistralą olejową na górze (czyli takie rurki smarujące na górze stopek) to musisz troszke podrzeźbić dekle od wewnątrz (czyli zerwać blachy osłaniające i w kilku miejscach podfrezować kątówką/dremlem)
aw69 masz jakieś foty obrazujące te magistrale - jak konkretnie wyglądają te głowice ponieważ też będę poszukiwał i te info może się przydać. Czy może jest to jakoś rocznikowo podzielone czy np. w 2.4 są te bez rzeźby a w 2.8 trzeba przerabiać??

: 2011-02-25, 23:23
autor: sportmile
Patrzysz na zdjecia i widzisz jak sa smarowane. Juz o tym pisalem dawno temu. Jak widzisz patrzac od gory wzdluz walkow rurke tzn ze musisz przerobic dekle.

: 2011-02-25, 23:34
autor: DOGI
Nie wiem czy dobrze trafiam i o dobrym elemencie myślę to tak dla przykładu

te bez przeróbki
http://moto.allegro.pl/audi-a4-a6-a8-2- ... 77769.html

a te z przeróbką
http://moto.allegro.pl/glowica-do-audi- ... 14367.html

?

: 2011-02-25, 23:38
autor: sportmile

: 2011-02-25, 23:42
autor: bolo-s4
Bez przeróbki dekli te dwie

: 2011-02-25, 23:45
autor: DOGI
Ok już wszystko jasne :mrgreen:

: 2011-02-26, 10:18
autor: buba
Dzięki wielkie

W poniedziałek będę wiedział coś więcej.

Powiedzcie mi czy jest możliwość żeby tak nagle wysrała się uszczelka? Wcześniej nie było żadnych objawów wskazujących na jakiekolwiek mieszanie płynu z olejem.