[S6 C5] Dziwne wibracje oraz dławienie sie silnika

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

clemast
Posty: 1
Rejestracja: 2015-09-17, 20:16
Lokalizacja: Sanok
Płeć:
Kontakt:

[S6 C5] Dziwne wibracje oraz dławienie sie silnika

Post autor: clemast »

Witam

Strone polecił mi użytkownik z pewnego forum. Szukam wiadomości juz wszędzie.

Otóż z 2 miechy temu zaczeło mi wibrować strasznie autem na gazie od czasu do czasu.
Najgorsze były na wolnych obrotach, ale jak jechałem to od 1200-2800 obr. nie chchiało jechac i wibrowało auto. Powyzej wibracje ustawały ale moc zostawała jakby mniej odczuwalna. Po jakims czasie zaczeło mi na PB tak samo robic. Pojechałem do "mechanika" wymienil mi cewki i po 3 tygodniach dochodzenia zadzownil zebym przyjechał po auto, oczywiscie nic nie zrobil oddałem mu cewki i odzyskałem pieniażki pojechałem do drugiego mechanika. po nie całym dniu zadzownił przyjezdzam uwalona przepustnica i wymienil swiece oraz moduł sterujacy 3 cylindrami. Auto zaczeło działac. Ucieszony przejechałem okolo 700 km i odstawiłem auto. Ale w korkach znacznie sie grzeje olej do 120 stopni sie nagrzewa a silnik do 110 nie raz ;O Zaczynam ruszac silnik spada do 91 stopni a olej do okolo 100-105. Po ostygnieciu silnika auto dostaje szału. Wibruje strasznie jakby chodził na 3 baniaki. strzela cos z silnika i z wydechu telepiąc go na boki dosc znacznie. Obroty spadają prawie do zera po czym ruszaja w góre do 1200-1300. Brak reakcji na pedał gazu przez jakies 4 sekundy dopiero pozniej powoli sie zbiera ladnie. Jak rusze i chce zmienic z D na R to wciskając pedał hamulca auto jedzie lekko dalej jakby był hamulec zapowietrzony.
A jak sie rozgrzeje auto działa wszystko ok tyle ze sie grzeje w korkach jak to wczesniej opisałem.
Nawet Po małej trasie jakiejs 3km-6km wydobywa sie z pod maski siwy dymek nizej przepustnicy ciezko mi to powiedziec gdzie on ma początek. i w kabinie od strony pasazera smierdzi nim jakby spalony olej (trudno okreslic) jak dam nawiew na cieply.

Dodam ze na komputerze nic nie pokazuje tylko uwalona ostatnia lambda/sonda ale to przez gaz moze pokazywac.

Mam dość już tego auta. Cały czas jakis problem i jeszcze nie wiadomo jak do tego sie zabrać.
Mieliście cos podobnego > albo wiecie co to może być jaka przyczyna.
I czy ktoś z forum może mi polecić dobrego mechanika w okolicach Sanoka ?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

Tutaj na forum nikt instalacji gazowej nie ma,
a Twój problem twki w samych elem silnika które się zwykle psują, szczelność, zawory, egt itp
od tego zacznij,
nie ma co dawać auta komuś kto nie robi często przy 2,7biturbo
Obrazek
bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bloku »

Ja bym zaczął od zbadania mieszanki spalin na analizatorze. Potem weryfikacja rozrządu (blok 90 i 93) oraz korekty paliw (blok 32 bodajże). Równiez warto sprawdzić czy są missfiry - zlicza je na kanałach 15-17.

Jest jeszcze jednak rzecz, która przychodzi mi do głowy - zapchane katy.
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

SID ale on pisał o S6 C5 czyli 4.2 V8 w gazie :)
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

Masta_J pisze:SID ale on pisał o S6 C5 czyli 4.2 V8 w gazie :)
O widzisz, gaz mnie odrazu na wstepie z rownowagi wyprowadzil
Obrazek
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

SID pisze:
Masta_J pisze:SID ale on pisał o S6 C5 czyli 4.2 V8 w gazie :)
O widzisz, gaz mnie odrazu na wstepie z rownowagi wyprowadzil
Uwazaj na cisnienie bo ci zylka peknie ;-)
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

Buba przeciez nie masz gazu i sam mowisz ze to zlo :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Z info profilowego i ze zdania "(...) wymienil swiece oraz moduł sterujacy 3 cylindrami" wynika że chodzi o V6 a nie V8 ;-)

A co do objawów, to trzeba zacząć od sprawdzenia ustawień i map gazowych bo tak najprawdopodobniej tkwi problem. Źle działające LPG rozjeżdża mapy Pb, a to tłumaczy złą pracę na benzynie po pewnym czasie.
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Najpierw doprowadź do poprawnego działania auta na PB. Jak na PB będzie ok to dopiero zabierz się za LPG. A jaka instalacja LPG ? Sterownik STAG ? może nawet STAG - ISA2 ? Zobacz czy jest podłączony pod sondę lambda, jeśli tak - odłącz go od sondy, wyłącz tą funkcję w sterowniku bo to nie działa tak dobrze jak mówią chwyty marketingowe. Co do temperatury....zobacz jak parownik został wpięty w obieg...może tu być problem też.
Pozdrawiam.
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Czyli OP nie wie co to jest za samochód to S6 C5 a sam ma A6 C5.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
ODPOWIEDZ