Strona 1 z 1
					
				zwrotnice aluminiowe
				: 2015-07-03, 09:04
				autor: Warmooz
				Cześć,
szukałem w starych tematach ale coś nie mogłem znaleźć, myślę nad wymianą zwrotnic na aluminiowe w mojej '99 S4. Od czego szukać zwrotnic, czy pasują tylko od s4 b5 czy może a4 b5/b6/b7 też podejdą? Muszę wymieniać jakieś wahacze? Gdzieś czytałem że rozstaw otworów w górnym mocowaniu sworzni wahaczy jest inny i że zmienia się geometria? Jakieś specjalne nastawy trzeba wtedy podawać na regulacji zbieżności? No i czy są jakieś wady tego rozwiązania? 
Piotrek
			 
			
					
				
				: 2015-07-03, 09:07
				autor: buba
				Jak chcesz zmienić to będziesz musiał wymienić jeden wahacz dolny. Reszta chyba jest taka sama
			 
			
					
				
				: 2015-07-03, 13:20
				autor: Masta_J
				Jaki jest cel takiego zabiegu?
			 
			
					
				Re: zwrotnice aluminiowe
				: 2015-07-03, 13:27
				autor: marko
				Warmooz pisze:Cześć,
szukałem w starych tematach ale coś nie mogłem znaleźć, myślę nad wymianą zwrotnic na aluminiowe w mojej '99 S4. Od czego szukać zwrotnic, czy pasują tylko od s4 b5 czy może a4 b5/b6/b7 też podejdą? Muszę wymieniać jakieś wahacze? Gdzieś czytałem że rozstaw otworów w górnym mocowaniu sworzni wahaczy jest inny i że zmienia się geometria? Jakieś specjalne nastawy trzeba wtedy podawać na regulacji zbieżności? No i czy są jakieś wady tego rozwiązania? 
Piotrek
od audi a4 b6 oraz b7 pasuja tylko musisz wymienic dolny wachacz prosty bo do alu jest mniejszy sworzen wszystko pasi p&p 
a co to daje lzejsza masa nie reserowana
 
			
					
				
				: 2015-07-14, 21:32
				autor: grabiec
				robilem zabieg taki u mnie i powiem tak przy mocno obnizonym aucie kola ida w negatyw i dupa jak seria zawieszenie to ok  ale bez ustawiania geometri sie nie obejdzie :D (ja wrucilem do zeliwa :D)
			 
			
					
				
				: 2015-10-29, 01:05
				autor: rs4wagon
				grabiec pisze:robilem zabieg taki u mnie i powiem tak przy mocno obnizonym aucie kola ida w negatyw i dupa jak seria zawieszenie to ok  ale bez ustawiania geometri sie nie obejdzie :D (ja wrucilem do zeliwa :D)
deko odkop ale przy zeliwnych przy mocno obnizonym aucie nie szla ci w negatyw  

 ??kazda ingerencja w wysokosc zawieszenia wymaga zrobienie geometrii chyba oczywiste,zmiana za alu otwiera droge w swiat wielkich heblów bez uzycia adapteru
 
			
					
				
				: 2015-10-30, 19:42
				autor: michałswd
				wymieniłeś juz zwrotnice ?
			 
			
					
				
				: 2015-10-31, 18:49
				autor: rs4wagon
				michałswd pisze:wymieniłeś juz zwrotnice ?
ja nie,to bylo w pasacie b5,auto bedzie na sprzedaz niedlugo i dalem se spokoj,teraz w a4 mam juz alu
 
			
					
				
				: 2016-10-19, 09:18
				autor: males93
				czy zwrotnice alu pasują tylko od s4 i rs4 do eski z żeliwami tak, żeby się nie działy jakieś dziwne negatywy na opuszczonym aucie. Czy od czegoś jeszcze podejdą (PASSAT FL ) ?
			 
			
					
				
				: 2016-10-20, 17:11
				autor: rs4wagon
				males93 pisze:czy zwrotnice alu pasują tylko od s4 i rs4 do eski z żeliwami tak, żeby się nie działy jakieś dziwne negatywy na opuszczonym aucie. Czy od czegoś jeszcze podejdą (PASSAT FL ) ?
a4b6 wsio to samo i pasuje do passata,w a6 chyba tylko piasty/lozyska maja inne osadzenie ale jako tako sama piasta pasuje.Wachacze wsio to samo,roznica tylko przed liftem w jednym tym dolnym prostym,tak to wsio to samo
 
			
					
				
				: 2016-10-22, 09:26
				autor: males93
				no tak ale zwrotnica z a4 b6 ma inna trochę konstrukcje i właśnie jak auto obniżone to potem dzieją się jakieś cyrk a nie chce na serii latać. "u mnie na gwincie na około 6cm~(do nadkola) już nie pracowało, objawiało się to pukanie zwrotnicy o bude, podczas skrętu(budowa zwrotnicy nieco różni się od żeliwnej)" 

 
			
					
				
				: 2016-10-22, 10:18
				autor: Wojt3q
				ja mialem z a6 i nic nie pukalo ani nie chaczylo na przeswicie 3 cm byl negatyw z przodu
			 
			
					
				
				: 2016-10-22, 17:57
				autor: rs4wagon
				males93 pisze:no tak ale zwrotnica z a4 b6 ma inna trochę konstrukcje i właśnie jak auto obniżone to potem dzieją się jakieś cyrk a nie chce na serii latać. "u mnie na gwincie na około 6cm~(do nadkola) już nie pracowało, objawiało się to pukanie zwrotnicy o bude, podczas skrętu(budowa zwrotnicy nieco różni się od żeliwnej)" 

 
chyba proste,u mnie to nawet wachacze se wyrobily ladne gniazdka w nadkolu,konstrukcja nie ma tu nic do rzeczy,musi byc tak samo bo dlugosc wachacza jest taka sama dla b6 jak i np passat z zeliwna zwrotnica