Strona 1 z 1
zwrotnice aluminiowe
: 2015-07-03, 09:04
autor: Warmooz
Cześć,
szukałem w starych tematach ale coś nie mogłem znaleźć, myślę nad wymianą zwrotnic na aluminiowe w mojej '99 S4. Od czego szukać zwrotnic, czy pasują tylko od s4 b5 czy może a4 b5/b6/b7 też podejdą? Muszę wymieniać jakieś wahacze? Gdzieś czytałem że rozstaw otworów w górnym mocowaniu sworzni wahaczy jest inny i że zmienia się geometria? Jakieś specjalne nastawy trzeba wtedy podawać na regulacji zbieżności? No i czy są jakieś wady tego rozwiązania?
Piotrek
: 2015-07-03, 09:07
autor: buba
Jak chcesz zmienić to będziesz musiał wymienić jeden wahacz dolny. Reszta chyba jest taka sama
: 2015-07-03, 13:20
autor: Masta_J
Jaki jest cel takiego zabiegu?
Re: zwrotnice aluminiowe
: 2015-07-03, 13:27
autor: marko
Warmooz pisze:Cześć,
szukałem w starych tematach ale coś nie mogłem znaleźć, myślę nad wymianą zwrotnic na aluminiowe w mojej '99 S4. Od czego szukać zwrotnic, czy pasują tylko od s4 b5 czy może a4 b5/b6/b7 też podejdą? Muszę wymieniać jakieś wahacze? Gdzieś czytałem że rozstaw otworów w górnym mocowaniu sworzni wahaczy jest inny i że zmienia się geometria? Jakieś specjalne nastawy trzeba wtedy podawać na regulacji zbieżności? No i czy są jakieś wady tego rozwiązania?
Piotrek
od audi a4 b6 oraz b7 pasuja tylko musisz wymienic dolny wachacz prosty bo do alu jest mniejszy sworzen wszystko pasi p&p
a co to daje lzejsza masa nie reserowana
: 2015-07-14, 21:32
autor: grabiec
robilem zabieg taki u mnie i powiem tak przy mocno obnizonym aucie kola ida w negatyw i dupa jak seria zawieszenie to ok ale bez ustawiania geometri sie nie obejdzie :D (ja wrucilem do zeliwa :D)
: 2015-10-29, 01:05
autor: rs4wagon
grabiec pisze:robilem zabieg taki u mnie i powiem tak przy mocno obnizonym aucie kola ida w negatyw i dupa jak seria zawieszenie to ok ale bez ustawiania geometri sie nie obejdzie :D (ja wrucilem do zeliwa :D)
deko odkop ale przy zeliwnych przy mocno obnizonym aucie nie szla ci w negatyw

??kazda ingerencja w wysokosc zawieszenia wymaga zrobienie geometrii chyba oczywiste,zmiana za alu otwiera droge w swiat wielkich heblów bez uzycia adapteru
: 2015-10-30, 19:42
autor: michałswd
wymieniłeś juz zwrotnice ?
: 2015-10-31, 18:49
autor: rs4wagon
michałswd pisze:wymieniłeś juz zwrotnice ?
ja nie,to bylo w pasacie b5,auto bedzie na sprzedaz niedlugo i dalem se spokoj,teraz w a4 mam juz alu
: 2016-10-19, 09:18
autor: males93
czy zwrotnice alu pasują tylko od s4 i rs4 do eski z żeliwami tak, żeby się nie działy jakieś dziwne negatywy na opuszczonym aucie. Czy od czegoś jeszcze podejdą (PASSAT FL ) ?
: 2016-10-20, 17:11
autor: rs4wagon
males93 pisze:czy zwrotnice alu pasują tylko od s4 i rs4 do eski z żeliwami tak, żeby się nie działy jakieś dziwne negatywy na opuszczonym aucie. Czy od czegoś jeszcze podejdą (PASSAT FL ) ?
a4b6 wsio to samo i pasuje do passata,w a6 chyba tylko piasty/lozyska maja inne osadzenie ale jako tako sama piasta pasuje.Wachacze wsio to samo,roznica tylko przed liftem w jednym tym dolnym prostym,tak to wsio to samo
: 2016-10-22, 09:26
autor: males93
no tak ale zwrotnica z a4 b6 ma inna trochę konstrukcje i właśnie jak auto obniżone to potem dzieją się jakieś cyrk a nie chce na serii latać. "u mnie na gwincie na około 6cm~(do nadkola) już nie pracowało, objawiało się to pukanie zwrotnicy o bude, podczas skrętu(budowa zwrotnicy nieco różni się od żeliwnej)"

: 2016-10-22, 10:18
autor: Wojt3q
ja mialem z a6 i nic nie pukalo ani nie chaczylo na przeswicie 3 cm byl negatyw z przodu
: 2016-10-22, 17:57
autor: rs4wagon
males93 pisze:no tak ale zwrotnica z a4 b6 ma inna trochę konstrukcje i właśnie jak auto obniżone to potem dzieją się jakieś cyrk a nie chce na serii latać. "u mnie na gwincie na około 6cm~(do nadkola) już nie pracowało, objawiało się to pukanie zwrotnicy o bude, podczas skrętu(budowa zwrotnicy nieco różni się od żeliwnej)"

chyba proste,u mnie to nawet wachacze se wyrobily ladne gniazdka w nadkolu,konstrukcja nie ma tu nic do rzeczy,musi byc tak samo bo dlugosc wachacza jest taka sama dla b6 jak i np passat z zeliwna zwrotnica