Strona 1 z 2
					
				Temperatura w dolocie
				: 2015-06-08, 18:29
				autor: luk448
				Z racji ostatnich cieplych dni czulem ze autko jest slabsze niz zazwyczaj.Dzis mierzylem temperatue vagiemi oto efekty.Temperatura za oknem ok 25 st.Na vagu pokazywalo mi temperature ok 35-38 st.II bieg i ogien.W korkach temperatura dochodzila do ok 48 st lecz po chwili podczas jazdy spadala.I teraz pytania:
1.Czy temperatury sa wlasciwe?Mieszcza sie w jakis widelkach?
2.Czy ciag zderzak tzn wywalic miejsce na nr rej by centralny icek mial troche lezej.
Thx.
			 
			
					
				
				: 2015-06-08, 22:15
				autor: emay
				Temperatura na zewnatrz 20. Styl jazdy: dwa do odciny, trzy do odciny, potem spokój na 6 biegu i znowu 3 do odciny ...
http://vaglog.pl/log_218646.html 
			
					
				
				: 2015-06-08, 22:30
				autor: xan
				Dziwne te różnice w temperaturze na tych samych coolerach miedzy c5 a b5  bo mi przy 25st pokazuje tak:
Logi (2 i 3 do końca i 66 stopni przy 6k na 3 biegu)
tym bardziej że założyłem nadkola od RS6 (w serii nie było kratek).
Tak czy inaczej jak jechałem do Poznania przy temperaturze 25-28st na zewnątrz to nie odczuwałem żeby auto było słabsze niż przy niższych temperaturach.
P.S. emay Ty mierzyłeś to z halogenami czy bez? Ja z halogenami ale chyba je wywalę na lato. :)
 
			
					
				
				: 2015-06-08, 22:46
				autor: luk448
				Ja dzis takze nie czulem roznicy w przy takiej temperaturze.Ale w weekend jak za oknem bylo ponaad 30 kilka stopni to roznica byla odczuwalna.Pytanie tylko czy psuc zderzak by odslonic gore icka.
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 08:59
				autor: emay
				U mnie wszystko ori, halogeny i krateczki założone :)
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 09:42
				autor: luk448
				emay,  ale masz centralnego icka?Ja spadek mocy zauwazylem tylko w baaardzo upalny dzien-ponad 30 kilka stopni.Na codzien takie zjawisko nie wystepuje.Pytanie teraz czy wyciecie miejsca na nr rej. by odslonic icka w odczuwalnym stopniu pomoze.Na ten temat zdania sa podzielone.
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 10:04
				autor: emay
				Ja mam SMICe od SIDa te całe alu. Zamontowane jak ori, z prowadnicami powietrza itd.
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 19:34
				autor: kfasik
				W przypadku fmic, każdy dodatkowy, odkryty cm2 daje sporą różnice.
Gdy tablica rej. jest standardowo na środku, to 50% IC jest zakryta i w przypadku cieplejszych dni pojawia się duży problem z termiką. 
Tak było właśnie w moim przypadku. Gdy na dworze mieliśmy +20 st., to przy ostrym bucie w dolocie robiło się ponad 50 st.! i sterownik od razu zaczął ciąć dawki.
Po przeniesieniu rejestracji na bok, przy bucie temp. w dolocie spadała nawet chwilami poniżej 30 st.! (normalnie ok 30-35 st.)
Ja osobiście nie widzę sensu zakładania fmic-a bez zapewnienia mu dobrego chłodzenia.
Najważniejsze chyba w całej tej zabawie jest to, że im niższa temp. w dolocie, tym dłużej pożyją nasze turbinki. Tak więc warto powalczyć o każdy st. C.
P.S. Warto również pomalować swoje IC na czarno! Czarny kolor lepiej absorbuje jak i wypromieniowuje ciepło. Nie bez przyczyny, Wagner maluje swoje IC właśnie na czarno.
P.S.2 Bardzo istotne jest również, jak najlepsze owiniecie bandażem termicznym (najlepiej bazaltowym) całego dolotu jak również kolektora wydechowego i DP.
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 20:01
				autor: Papol
				Haa... smiali sie ze mnie ze na czarno maluje fmic.. ale mialem to w du... bo  wiedzialem czemu... dolot z alu firmy APR tez ze niby po co ale tez ja wiedzialem co i jak i na koncu owijam caaaly wydech wlasnie tym  bandarzem bo mam wlasnie w glowie ta wys temp do zbicia...
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 21:30
				autor: kurpiu
				Zbiecie temp w dolocie to dodatkowe koniki:) Darmowa moc:)
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 21:40
				autor: xan
				kurpiu pisze:Zbiecie temp w dolocie to dodatkowe koniki:) Darmowa moc:)
Ja chętnie zbiję tylko czemu już na starcie mam taką dużą temperaturę skoro latam na tych samych coolerach jak emay!? Czy chłodzenie w A6 naprawdę jest tak lipnie zorganizowane w stosunku do S4? W tygodniu chyba jeszcze halogeny wyrzucę.
Papol czym malowałeś ICka?
P.S. gdzie dorwać kratki do polifta bez halogenów? Na alledrogo szukam i wszędzie pod halogen.
 
			
					
				
				: 2015-06-09, 21:57
				autor: kurpiu
				Xan a jakie masz doladownie i z jakich turbin??
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 22:13
				autor: emilzizi
				xan, raczej nie znajdziesz do polifta 

 wywal całkowicie kratki 

 
			 
			
					
				
				: 2015-06-09, 22:46
				autor: xan
				kurpiu pisze:Xan a jakie masz doladownie i z jakich turbin??
1.2b z k03 od A6 C5. Pare postów wczesniej jest mój log i tam tez logowałem doladowanie.
Jak wyrzucę kratki to będzie lipnie wyglądać z takimi dziurami.
 
			
					
				
				: 2015-06-09, 22:54
				autor: kurpiu
				Xan nie bedziesz mial takiego chlodzenia jak emay poniewaz on ma 0.7b w porywie 0.8b doladowanie i turbiny jeszcze tak nie grzeja powietrza jak u ciebie.