Strona 1 z 2

Temperatura w dolocie

: 2015-06-08, 18:29
autor: luk448
Z racji ostatnich cieplych dni czulem ze autko jest slabsze niz zazwyczaj.Dzis mierzylem temperatue vagiemi oto efekty.Temperatura za oknem ok 25 st.Na vagu pokazywalo mi temperature ok 35-38 st.II bieg i ogien.W korkach temperatura dochodzila do ok 48 st lecz po chwili podczas jazdy spadala.I teraz pytania:
1.Czy temperatury sa wlasciwe?Mieszcza sie w jakis widelkach?
2.Czy ciag zderzak tzn wywalic miejsce na nr rej by centralny icek mial troche lezej.
Thx.

: 2015-06-08, 22:15
autor: emay
Temperatura na zewnatrz 20. Styl jazdy: dwa do odciny, trzy do odciny, potem spokój na 6 biegu i znowu 3 do odciny ...

http://vaglog.pl/log_218646.html

: 2015-06-08, 22:30
autor: xan
Dziwne te różnice w temperaturze na tych samych coolerach miedzy c5 a b5 bo mi przy 25st pokazuje tak:

Logi (2 i 3 do końca i 66 stopni przy 6k na 3 biegu)

tym bardziej że założyłem nadkola od RS6 (w serii nie było kratek).

Tak czy inaczej jak jechałem do Poznania przy temperaturze 25-28st na zewnątrz to nie odczuwałem żeby auto było słabsze niż przy niższych temperaturach.

P.S. emay Ty mierzyłeś to z halogenami czy bez? Ja z halogenami ale chyba je wywalę na lato. :)

: 2015-06-08, 22:46
autor: luk448
Ja dzis takze nie czulem roznicy w przy takiej temperaturze.Ale w weekend jak za oknem bylo ponaad 30 kilka stopni to roznica byla odczuwalna.Pytanie tylko czy psuc zderzak by odslonic gore icka.

: 2015-06-09, 08:59
autor: emay
U mnie wszystko ori, halogeny i krateczki założone :)

: 2015-06-09, 09:42
autor: luk448
emay, ale masz centralnego icka?Ja spadek mocy zauwazylem tylko w baaardzo upalny dzien-ponad 30 kilka stopni.Na codzien takie zjawisko nie wystepuje.Pytanie teraz czy wyciecie miejsca na nr rej. by odslonic icka w odczuwalnym stopniu pomoze.Na ten temat zdania sa podzielone.

: 2015-06-09, 10:04
autor: emay
Ja mam SMICe od SIDa te całe alu. Zamontowane jak ori, z prowadnicami powietrza itd.

: 2015-06-09, 19:34
autor: kfasik
W przypadku fmic, każdy dodatkowy, odkryty cm2 daje sporą różnice.
Gdy tablica rej. jest standardowo na środku, to 50% IC jest zakryta i w przypadku cieplejszych dni pojawia się duży problem z termiką.

Tak było właśnie w moim przypadku. Gdy na dworze mieliśmy +20 st., to przy ostrym bucie w dolocie robiło się ponad 50 st.! i sterownik od razu zaczął ciąć dawki.

Po przeniesieniu rejestracji na bok, przy bucie temp. w dolocie spadała nawet chwilami poniżej 30 st.! (normalnie ok 30-35 st.)

Ja osobiście nie widzę sensu zakładania fmic-a bez zapewnienia mu dobrego chłodzenia.

Najważniejsze chyba w całej tej zabawie jest to, że im niższa temp. w dolocie, tym dłużej pożyją nasze turbinki. Tak więc warto powalczyć o każdy st. C.

P.S. Warto również pomalować swoje IC na czarno! Czarny kolor lepiej absorbuje jak i wypromieniowuje ciepło. Nie bez przyczyny, Wagner maluje swoje IC właśnie na czarno.

P.S.2 Bardzo istotne jest również, jak najlepsze owiniecie bandażem termicznym (najlepiej bazaltowym) całego dolotu jak również kolektora wydechowego i DP.

: 2015-06-09, 20:01
autor: Papol
Haa... smiali sie ze mnie ze na czarno maluje fmic.. ale mialem to w du... bo wiedzialem czemu... dolot z alu firmy APR tez ze niby po co ale tez ja wiedzialem co i jak i na koncu owijam caaaly wydech wlasnie tym bandarzem bo mam wlasnie w glowie ta wys temp do zbicia...

: 2015-06-09, 21:30
autor: kurpiu
Zbiecie temp w dolocie to dodatkowe koniki:) Darmowa moc:)

: 2015-06-09, 21:40
autor: xan
kurpiu pisze:Zbiecie temp w dolocie to dodatkowe koniki:) Darmowa moc:)
Ja chętnie zbiję tylko czemu już na starcie mam taką dużą temperaturę skoro latam na tych samych coolerach jak emay!? Czy chłodzenie w A6 naprawdę jest tak lipnie zorganizowane w stosunku do S4? W tygodniu chyba jeszcze halogeny wyrzucę.

Papol czym malowałeś ICka?

P.S. gdzie dorwać kratki do polifta bez halogenów? Na alledrogo szukam i wszędzie pod halogen.

: 2015-06-09, 21:57
autor: kurpiu
Xan a jakie masz doladownie i z jakich turbin??

: 2015-06-09, 22:13
autor: emilzizi
xan, raczej nie znajdziesz do polifta :-/ wywal całkowicie kratki ;-)

: 2015-06-09, 22:46
autor: xan
kurpiu pisze:Xan a jakie masz doladownie i z jakich turbin??
1.2b z k03 od A6 C5. Pare postów wczesniej jest mój log i tam tez logowałem doladowanie.

Jak wyrzucę kratki to będzie lipnie wyglądać z takimi dziurami.

: 2015-06-09, 22:54
autor: kurpiu
Xan nie bedziesz mial takiego chlodzenia jak emay poniewaz on ma 0.7b w porywie 0.8b doladowanie i turbiny jeszcze tak nie grzeja powietrza jak u ciebie.