Temperatura w dolocie

Moderatorzy: buba, Mod-Team

luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Temperatura w dolocie

Post autor: luk448 »

Z racji ostatnich cieplych dni czulem ze autko jest slabsze niz zazwyczaj.Dzis mierzylem temperatue vagiemi oto efekty.Temperatura za oknem ok 25 st.Na vagu pokazywalo mi temperature ok 35-38 st.II bieg i ogien.W korkach temperatura dochodzila do ok 48 st lecz po chwili podczas jazdy spadala.I teraz pytania:
1.Czy temperatury sa wlasciwe?Mieszcza sie w jakis widelkach?
2.Czy ciag zderzak tzn wywalic miejsce na nr rej by centralny icek mial troche lezej.
Thx.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Temperatura na zewnatrz 20. Styl jazdy: dwa do odciny, trzy do odciny, potem spokój na 6 biegu i znowu 3 do odciny ...

http://vaglog.pl/log_218646.html
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

Dziwne te różnice w temperaturze na tych samych coolerach miedzy c5 a b5 bo mi przy 25st pokazuje tak:

Logi (2 i 3 do końca i 66 stopni przy 6k na 3 biegu)

tym bardziej że założyłem nadkola od RS6 (w serii nie było kratek).

Tak czy inaczej jak jechałem do Poznania przy temperaturze 25-28st na zewnątrz to nie odczuwałem żeby auto było słabsze niż przy niższych temperaturach.

P.S. emay Ty mierzyłeś to z halogenami czy bez? Ja z halogenami ale chyba je wywalę na lato. :)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Ja dzis takze nie czulem roznicy w przy takiej temperaturze.Ale w weekend jak za oknem bylo ponaad 30 kilka stopni to roznica byla odczuwalna.Pytanie tylko czy psuc zderzak by odslonic gore icka.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

U mnie wszystko ori, halogeny i krateczki założone :)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

emay, ale masz centralnego icka?Ja spadek mocy zauwazylem tylko w baaardzo upalny dzien-ponad 30 kilka stopni.Na codzien takie zjawisko nie wystepuje.Pytanie teraz czy wyciecie miejsca na nr rej. by odslonic icka w odczuwalnym stopniu pomoze.Na ten temat zdania sa podzielone.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Ja mam SMICe od SIDa te całe alu. Zamontowane jak ori, z prowadnicami powietrza itd.
kfasik
Posty: 169
Rejestracja: 2013-10-14, 22:33
Lokalizacja: WBR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kfasik »

W przypadku fmic, każdy dodatkowy, odkryty cm2 daje sporą różnice.
Gdy tablica rej. jest standardowo na środku, to 50% IC jest zakryta i w przypadku cieplejszych dni pojawia się duży problem z termiką.

Tak było właśnie w moim przypadku. Gdy na dworze mieliśmy +20 st., to przy ostrym bucie w dolocie robiło się ponad 50 st.! i sterownik od razu zaczął ciąć dawki.

Po przeniesieniu rejestracji na bok, przy bucie temp. w dolocie spadała nawet chwilami poniżej 30 st.! (normalnie ok 30-35 st.)

Ja osobiście nie widzę sensu zakładania fmic-a bez zapewnienia mu dobrego chłodzenia.

Najważniejsze chyba w całej tej zabawie jest to, że im niższa temp. w dolocie, tym dłużej pożyją nasze turbinki. Tak więc warto powalczyć o każdy st. C.

P.S. Warto również pomalować swoje IC na czarno! Czarny kolor lepiej absorbuje jak i wypromieniowuje ciepło. Nie bez przyczyny, Wagner maluje swoje IC właśnie na czarno.

P.S.2 Bardzo istotne jest również, jak najlepsze owiniecie bandażem termicznym (najlepiej bazaltowym) całego dolotu jak również kolektora wydechowego i DP.
Ostatnio zmieniony 2015-06-09, 21:43 przez kfasik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Haa... smiali sie ze mnie ze na czarno maluje fmic.. ale mialem to w du... bo wiedzialem czemu... dolot z alu firmy APR tez ze niby po co ale tez ja wiedzialem co i jak i na koncu owijam caaaly wydech wlasnie tym bandarzem bo mam wlasnie w glowie ta wys temp do zbicia...
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Zbiecie temp w dolocie to dodatkowe koniki:) Darmowa moc:)
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

kurpiu pisze:Zbiecie temp w dolocie to dodatkowe koniki:) Darmowa moc:)
Ja chętnie zbiję tylko czemu już na starcie mam taką dużą temperaturę skoro latam na tych samych coolerach jak emay!? Czy chłodzenie w A6 naprawdę jest tak lipnie zorganizowane w stosunku do S4? W tygodniu chyba jeszcze halogeny wyrzucę.

Papol czym malowałeś ICka?

P.S. gdzie dorwać kratki do polifta bez halogenów? Na alledrogo szukam i wszędzie pod halogen.
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Xan a jakie masz doladownie i z jakich turbin??
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

xan, raczej nie znajdziesz do polifta :-/ wywal całkowicie kratki ;-)
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

kurpiu pisze:Xan a jakie masz doladownie i z jakich turbin??
1.2b z k03 od A6 C5. Pare postów wczesniej jest mój log i tam tez logowałem doladowanie.

Jak wyrzucę kratki to będzie lipnie wyglądać z takimi dziurami.
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Xan nie bedziesz mial takiego chlodzenia jak emay poniewaz on ma 0.7b w porywie 0.8b doladowanie i turbiny jeszcze tak nie grzeja powietrza jak u ciebie.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
ODPOWIEDZ