Strona 1 z 2

S4 B5 kilka pytanek

: 2011-01-14, 10:07
autor: drive
Witam wszystkich serdecznie.
Kupiłem niedawno eske chcę zrobić serwis i mam kilka pytanek świerzaka.
Jaki najlepiej lać olej do silnika, skrzyni, dyfra? i jakie stosować świece zapłonowe?
I mam jeszcze taki problem, bo silnik po rozgrzaniu tak dziwnie nierówno chodzi na jałowym, a do 3k rpm ma tez takie dziwne drgania i poza tym na wyższych obrotach nie ma dobrego ciągu, tak do 4tys jest ok a pozniej tak jakby szarpał i nie ciągnie równo i dobrze. Czasami tez jak na postoju wkręce do odcinki, to tak powyzej 5tys. słychać tak jakby zapłony wypadały czy coś, bo słabo się kręci powyżej 5k.
Ma ktos jakieś pomysły co to możę być? cewki, świece, pompa paliwa...?

Dzieki z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam

: 2011-01-14, 10:11
autor: bracus
drive pisze:Czasami tez jak na postoju wkręce do odcinki,
miałem coś pisać ale nie napisze :-/

: 2011-01-14, 10:17
autor: drive
oj, oczywiscie na rozgrzanym silniku i sprawdzeniu jak wchodzi na obroty, mialem juz kiedys inna benzyne w turbo i nie zajezdzam silnikow.
Zapomnialem napisac, ze pokazalo dwa bledy, ze za uboga i za bogata mieszanka

: 2011-01-14, 10:23
autor: sportmile
mam pomysl ... masz zepsute auto a po opisie radze ci nim nie jezdzic.

: 2011-01-14, 10:24
autor: drive
:roll:

: 2011-01-14, 10:32
autor: gelon
Odcinki lepiej już nie powtarzaj,nawet na ciepłym silniku. Powiedzmy że 2.7 tego nie lubi ;-)
A auto wstaw do kogoś kto ogarnia biturbo bo trafisz na Heńka jakiegoś i popsuje bardziej.

: 2011-01-14, 10:45
autor: drive
hmm, tego to nie wiedzialem, a podczas jazdy tez nie mozna? tzn nie chodzi mi do odcinki (bo to nie ma sensu) tylko tak pod odcinke...
czy wogole ten motor nie lubi wysokich obrotow?

: 2011-01-14, 10:55
autor: edi_nt
Po pierwsze dla nowych użytkowników jest dział "Tutaj się witamy"
Po drugie jak już się przywitasz poczytaj forum czy nie ma tu odpowiedzi na Twoje pytania (np o oleju było już dużo)
Potem możesz pisać nowe tematy na nurtujące Cie pytanie.
Dobrze by było jakbyś porobił logi, wtedy np będziesz wiedział czy Ci wypada zapłon czy nie.
Temat o logach też jest na forum.

: 2011-01-14, 10:56
autor: Flyer
Jakbys wpisal poprawnie skad jestes to chociaz moglibysmy Ci podsunac pomysl gdzie oddac auto na naprawe.

: 2011-01-14, 11:06
autor: gelon
Motor lubi wysokie obroty,ale seryjne turbo tego nie lubi. Pod odcinke możesz tylko po co? Przy końcowych obrotach nie ma juz ani takiej mocy ani momentu. O oleju poczytaj bo sporo było tematów ostatnio na ten temat.

: 2011-01-14, 11:06
autor: drive
:oops: ok, jak ze wszystkim sie uporam to wystartuje jeszcze raz...

Pozdrawiam

: 2011-01-14, 12:14
autor: nosb
Odepnij na kilka chwil przeplywke i przejedz sie kawalek. Bron boze cie jezdzic z odpieta :) Ale na sprawdzenie mozesz. Moze to byc problem przeplywki te objawy (jak mi padla mimo ze pokazywala wskazania auto powyzej 3 k nie chcialo sie wogole wkrecic ) .

: 2011-01-14, 13:33
autor: SID
tak jak koledzy pisza wyzej sie i ja podpisuje

na temat olejow jest juz wiele postow - poszukac wystarczy

a Twoje objawy najczesciej to przyczyna :
- padnieta swieca
- padnieta cewka
- dziura w ukladzie
- modol zaplonu
- i inne

: 2011-01-15, 15:29
autor: drive
Dzieki wszystkim za porady, padniety byl przeplywomierz..., zrobilem test tak jak ktos tam pisal, po wymianie autko jezdzi az milo, mimo to, ze narazie seria.
Jak zrobie jakies mody to zawitam do Was jeszcze raz.

Pozdrawiam

: 2011-01-15, 16:39
autor: aw69
co wy tu za dyrdymały pierdolicie....Odcinka to co to cenzura allmighty ? A jak sie startuje z odcinki to co, szkodliwe ? To powiedzcie i mi i innym użytkownikom mocnych S4 ze to szkodliwe..... Chlopak sie pyta bo ma popsute auto, jak nic nie potraficie powiedziec to wogole nie piszcie....Jedynie Adam sensownie i treściwie napisał.
Wszyscy nagle świętojebliwi co nikt S4 pod odcinke nie wkręcił.....eh szkoda słów

[ Dodano: 2011-01-15, 16:42 ]
Odepnij na kilka chwil przeplywke i przejedz sie kawalek. Bron boze cie jezdzic z odpieta :)
Nic się nie stanie....Auto jedzie wtedy po korekcji i ecu podaje sobie zastępcze wartości......Moze i sobie tak 50 tys. km zrobić i nic.

[ Dodano: 2011-01-15, 16:45 ]
Przy końcowych obrotach nie ma juz ani takiej mocy ani momentu.
Bzdura !!!! Kwestia softu....Na K03 moze mieć i max mocy przy 7300 obr. (czyli przy odcince "heloł" )