Strona 1 z 4
hamulce rs4 b5 vs brembo 18z
: 2015-04-09, 14:54
autor: pyk221
czesc...chcialbym Was zapytac najlepiej osoby ktorem mialy okazje jeździć na tych dwoch typach hamulcow o opinie. na ktore sie zdecydowac.? jaka jest roznica wyczuwalna pomiedzy seria s4/b5 a hamulcemi rs4/b5 (czy daja rade ogolnie i czy tak sie grzeja jak w serii s4/b5) i brembo 18z. bardzo bede wdzieczny za wasze opinie:) dziekuje i pozdrawiam
: 2015-04-09, 15:24
autor: buba
Seryjne heble to nie heble.
: 2015-04-09, 16:03
autor: pyk221
Tak Pan Buba...zdazylem to zauwazyc;) ale nie o to pytalem;) jesli ktos by mogl mi pomoc bede wdzieczny.
: 2015-04-09, 17:35
autor: Lukas1976
S4 na seryjnych heblach wogóle, nigdy nie powinno opuścić fabryki,
Na heblach od rs4 zaczyna zwalniać, na Brembo hamuje...
: 2015-04-09, 17:52
autor: LCQ
Lukas1976 pisze:S4 na seryjnych heblach wogóle, nigdy nie powinno opuścić fabryki,
Na heblach od rs4 zaczyna zwalniać, na Brembo hamuje...
Lukas miałeś na porównanie taki setup w aucie?
pyk221 pisze:czesc...chcialbym Was zapytac najlepiej osoby ktorem mialy okazje jeździć na tych dwoch typach hamulcow o opinie. na ktore sie zdecydowac.? jaka jest roznica wyczuwalna pomiedzy seria s4/b5 a hamulcemi rs4/b5 (czy daja rade ogolnie i czy tak sie grzeja jak w serii s4/b5) i brembo 18z. bardzo bede wdzieczny za wasze opinie:) dziekuje i pozdrawiam
u mnie na samym początku były tarcze Black Diamond nacinane i klocki tej firmy (seryjne wymiary), hamowało fajnie, klocki mocno pyliły, ale tarcze się skończyły więc wymieniłem z rs4 b5 tarcze zaciski kolanko przewody, a później 6 tłoczek i 345. Odczucia jak już pisałem (poszukaj sobie podawałem dokładną wagę itd). Tarcze z rs4 b5 są zajebiste, problem leży w zaciskach i kolanku, ważą w cholerę i mocno obciążają już i tak ciężki przód samochodu. W zestawie 6tłoczek i tarcze 345, jest dokładnie na odwrót, zaciski lekkie bardzo, a tarcze ważą krocie. Jeżeli masz kasę i chcesz zrobić najlepszy hamulec to 6tłoczek i tarcza rs4 b5 zrobiona z 360 mm na 352, wtedy mieści się pod zacisk i cały zestaw waży mało, do tego klocki DS a minimum Pagid z rowkami odprowadzającymi pył, dobry płyn i będziesz zadowolony. Nie wiem co masz z tyłu ale przy takim zestawie obowiązek tarczy 300mm a najlepiej z rs4 b5 312. Ponieważ hamując z mocnym przodem odciąża się tył samochodu powodując zagrożenie w extrymalnych sytuacjach, u mnie było 245 przedlift i była katastrofa, po zamianie na 300 było fajnie, na 312 były fajny lekki zestaw bo 300 też mają swoją wagę. Jak masz pytania
pyk221 to pisz.
: 2015-04-09, 18:12
autor: gowor86
Zależy jaką kasą dysponujesz i jak eksploatujesz auto.
Miałem najpierw serie (czyli lipa) następnie miałem 4tłokowy tarcze 330mm i jazda po mieście jak i na trasie dawało radę. Ale ostra zabawa i hamulec miękki się robił.
Więc jest tarcza 365mm i zaciski 8 tłokowe i jest bajka, oczywiście tył minimum 300mm musi wtedy być.
: 2015-04-09, 18:22
autor: pyk221
Bog zaplac;)
: 2015-04-09, 18:54
autor: Lukas1976
Mam u siebie serię z rs4 b5 z przewodami w oplocie od 5 m-cy i około 2 miesięcy temu miałem okazję spróbować auto na Brembo... Jest spora różnica...
Heble z Rs to minimum - jak skończę klocki to będę kombinował...
: 2015-04-09, 19:03
autor: LCQ
zacisk 6 tłoczkowy robi robotę, waga masy nie resorowanej ma duży wpływ na wszystko, od hamowania po przyspieszenie jak i sam komfort i prowadzenie samochodu
: 2015-04-09, 19:51
autor: Lukas1976
Przed babcią esą ganiałem Megane Rs cup z 2010 roku - tam były hamulce, a tu to są zwalniacze..:):):)
: 2015-04-09, 20:53
autor: RooS
Nie trzeba żadnych sportowców, Astra H 1.6 2010 zwykły hebel a zęby można moment stracić.
Nowsze pompy, serwa, zaciski. Może pareset kilo lżej napędów, cylindrów, turbin i wydechów ale swoją drogą też średnice mniejsze. Ten Typ Tak ma niestety.
Ciekawi mnie jak wychodzi patent nosba 360 na tle innych modów w oparciu o RS4 i Brembo.
Może trzebaby zrobić porównanie długości 2 hamowań 100-0, 150-0 statystycznie dałoby to jakieś miarodajne wyniki. Na różnych autach z podobnym zestawem uśredniłby się wpływ opon i nawierzchni.
: 2015-04-09, 21:27
autor: pyk221
Ja mam Audi s4 z 1998... Mam w dobrym stanie heble od rs4 b5 do kupienia przod i tyl. I mam pytanie jakie kolanko trzeba wymienic? Tak jak pisałeś w odpowiedzi na mojego posta:) i czy heble od rs4 przod i tyl bedzie pasowal bez zadnych przerobek? Dziekowka
: 2015-04-09, 22:13
autor: LCQ
pyk221 pisze:Ja mam Audi s4 z 1998... Mam w dobrym stanie heble od rs4 b5 do kupienia przod i tyl. I mam pytanie jakie kolanko trzeba wymienic? Tak jak pisałeś w odpowiedzi na mojego posta:) i czy heble od rs4 przod i tyl bedzie pasowal bez zadnych przerobek? Dziekowka
tego potrzebujesz do zamocowania zacisków, ale jak kupujesz całe hamulce to powinno być wszystko
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... dad92e2ae2
przód pasował bez problemu , z tyłu miałem zacisk polift (auto było przelift)i 300 mm, przy rs4 nie chce wprowadzić w błąd ale chyba nie będzie problemów jak masz wszystko, oczywiście potrzebne będą adaptery odpowiednie na zaciski, SID ma te graty. Problem jaki możesz napotkać to linka nie wiem jak z RS4 tarczą z tylnią, ale przy 300mm musiałem troche przerobić.
: 2015-04-09, 22:19
autor: SID
LCQ piszę się jarzma a nie kolanka
RS4 B5 heble można śmiało porównać z Brembo 6-tłok pod warunkiem że ma się sprawne zaciski i nową tarcze z klockiem, te zaciski powinno się serwisować bo dwa duże tłoki łatwo się "brudzą" i korodują
: 2015-04-09, 22:23
autor: LCQ
si to miałem na myśli haha

, co do zacisków z rs4 to generalnie najlepiej od razu jest zregenerować