Strona 1 z 3

A8 D3 Biturbo

: 2015-03-15, 12:27
autor: guzior
To najpierw wytlumacze dlaczego takie slabe parametry:
- seria jeszcze nigdy nie wyplula nam wiecej jak 290HP
- osprzet rs6 - głownie turbosposprezarki pasuja do combo silnik/skrzynia jak piesc do oka - przespawane sa kompletnie cale - muszle ssace maja dospawane customowe wloty - mocno restrykcyjne, fi 40 bo wiecej sie nie miescilo, dodatkowo kolektory wydechowe tez musialy byc przespawane z bardzo cienkich rurek - bo rowniez sie nie miescily. Cale doloty maja srednice 50mm kazdy. Wiec nie dziwcie sie ze wynik, jest taki a nie inny. Jest plan na stage 2. ale o tym pozniej.
Generalnie fotki z prac:
kolektory
Obrazek
1 z DP
Obrazek
customowe umiejscowienie WG
Obrazek
turbo od dolu
Obrazek
belkodolot z IC od 4.2 TDI (dlaczego 2 ic - bo miedzy nimi jest radar od ACC)
Obrazek
komora od gory:
Obrazek
(widac duza customowa przeplywke 4")
hamulce 385 na zaciskach S8
Obrazek
tak to wyszlo z boczku:
Obrazek
i wykres
Obrazek

Strojenie ORI ECU Kris @ CPtuning

Slowo o Stage II:
po strojeniu (a zeszlo sie naprawde dlugo - oj dlugo - łacznie 3 dni na rolkach od rana do wieczora a potem sporo testow drogowych) auto oddalismy wlascicielowi. Wlasciciel zadowolony, bo samochod 100-200 robi 2 razy szybciej niz seria. Byloby wszystko w najlepszym porzadku, gdyby wlasciciel nie oddal auta na tuning w postaci LPG.
Podczas proby badania V-maxa na LPG wlasciciel do mnie zadzwonil i mowi ze caly silnik mu sie zarzygal olejem, zaczał nierowno pracowac i dymi na bialo/siwo. I teraz zgadywanka - co sie stalo przy 270km/h na LPG :)
Plan jest na wymiane slupka i T76 :)

Re: A8 D3 Biturbo

: 2015-03-15, 13:15
autor: RooS
guzior pisze:... Byloby wszystko w najlepszym porzadku, gdyby wlasciciel nie oddal auta na tuning w postaci LPG.
...
Obrazek


Co do autka to:

Patrzyłem właśnie w galerii imageshacka co to za A8... fajne... było.

: 2015-03-15, 13:30
autor: buba
Projekt mega :shock:

Jak pojechał do chujowego montera to efekt taki jak piszesz. Tylko teraz zasadnicze pytanie jaki wpływ miała instalacja lpg na wyjebanie silnika a jaki mody które zrobiłeś ;-) Piszesz jakby to była wina LPG (nie wiem czy była czy nie) ale równie dobrze silnik mógł nie wytrzymać modów i instalacja nie ma tutaj nic do gadania. Nie pisze tego w kwestii podważania Twojej roboty tylko mogło być wiele czynników które spowodowały blow engine po takich modach.

: 2015-03-15, 13:56
autor: guzior
Po oraniu fury na benzynie na hamowni te kilka dni kompresja byla idealna, jakby fura miała sie zepsuć to by się zepsuła juz na hamowni albo podczas powrotu z rzeszowa do Wrocławia - jezdzila wtedy tez 260-270 i nic sie nie działo. Zreszta ta moc na ten silnik to jest śmiech przeciez. I nie ma prawa sie nic stac skoro na benzynie seryjny sterownik sprawuje pelna piecze nad silnikiem (szerokopasmowki, knocki).
Dodatkowo czy w 15 minut mozna prawidłowo wystroić gaz?

: 2015-03-15, 13:58
autor: buba
Więc pewnie pojechał do magika i AFR/EGT wyjebało w kosmos :-/

: 2015-03-15, 14:33
autor: jakobus
jeżeli pojazd ma sondy szerokopasmowe to na LPG przy max bucie na 100% było ubogo.

: 2015-03-15, 14:52
autor: kurpiu
Zle dobrana instalacja zly monotaz i na koncu strojenie. Co zaowocowało bum:) hehe zycie.

: 2015-03-15, 15:15
autor: guzior
No wlasnie jak to jest:
Na benzynie mamy zadana lambde przy WOT 0.80. Jak jest w to wpieta sekwencja to sterownik nie będzie dążył do tego zeby taka lambde utrzymac wydluzajac czas wtrysku? Na gazie sie nie znam zupełnie stad pytanie

: 2015-03-15, 15:58
autor: jakobus
nie będzie na szerokopasmówce ...standardowe strojenie przy tych sondach nie wchodzi w grę i mija się z celem.

: 2015-03-15, 16:03
autor: guzior
Mozesz to opisać szerzej?

: 2015-03-15, 17:36
autor: jakobus
strojenie na sondę szerokopasmową jest najlepsze i otrzymasz prawie optymalną regulację instalacji LPG.W praktyce dazymy do bogatszej mieszance na LPG gdyż odchodzi nam efekt chłodzenia co automatycznie powoduje wzrost EGT.
problem pojawia się przy dłuższej jeździe na LPG przy pełnym obciążeniu. Ciśnienie LPG zazwyczaj idzie na łeb, dodatkowo spada temperatura parownika a sterwonik chce zrobić swoje. Lambda się utrzymuje na poziomie 1 co daje AFR 14,7, a nie jak zalecane na 0,9 (AFR 13,1).....skutek tego to zawyżone EGT a jak wiemy to destrukcja silnika.
ze zwykłą lambda sonda regulujesz na 0,9 i nie ma opcji by elektronika koregowała bo tego nie widzi.

: 2015-03-16, 08:19
autor: Warmooz
w sterowniku lpg powinno być widać czy zapętliło mu wtryski czy nie, jeśli tak to zapewne zabrakło gazu i bum. Sterownik benzynowy obsługuje egt?

: 2015-03-16, 08:57
autor: buba
jakobus pisze:strojenie na sondę szerokopasmową jest najlepsze i otrzymasz prawie optymalną regulację instalacji LPG.W praktyce dazymy do bogatszej mieszance na LPG gdyż odchodzi nam efekt chłodzenia co automatycznie powoduje wzrost EGT.
problem pojawia się przy dłuższej jeździe na LPG przy pełnym obciążeniu. Ciśnienie LPG zazwyczaj idzie na łeb, dodatkowo spada temperatura parownika a sterwonik chce zrobić swoje. Lambda się utrzymuje na poziomie 1 co daje AFR 14,7, a nie jak zalecane na 0,9 (AFR 13,1).....skutek tego to zawyżone EGT a jak wiemy to destrukcja silnika.
ze zwykłą lambda sonda regulujesz na 0,9 i nie ma opcji by elektronika koregowała bo tego nie widzi.
czyli dobrze rozumiem że na szerokopasmówce nie wystroisz a na zwyklej tak?

: 2015-03-16, 09:08
autor: guzior
Niestety nie obsluguje...

: 2015-03-16, 09:15
autor: buba
Dziwne. Mam kilku znajomych którzy śmigają na lpg i nikt nie miał nigdy problemów z silnikiem a też lekkiej nogi nie mają