Silnik zgasł - nie pali
Silnik zgasł - nie pali
Witajcie,
wczoraj moja żona jadąc do Łomży, przejechała jakieś 50 km od domu i na trasie w okolicy 140km/h zgasł jej silnik. Mówi że pierwszy objaw był taki że ona mu w gaz a tu brak reakcji. Auto zaczęło zwalniać, hamulce nie działały, auto automat wiec wyhamowała ręcznym i stanęła na poboczu i auto zgasło. Próbowała je odpalić ale nic to nie dało. Aku wyczerpała. Silnik 2.7 ajk, rozrząd 3 tys temu, olej w silniku jest. Auto na lawetę dziś dzwoni mechanik i mówi że rozrusznik lata - silnik stoi tzn wogule nie widać relacji silnik - rozrusznik. Podejrzewa że mógł się zatrzeć, tylko ja się pytam jak? Sam z siebie? Nic nigdy nie pukało i nie waliło. Olej Motul. Silnik z udokumentowanym przebiegiem 217 tys. Ręce mi opadają bo każdą złotówkę wkładam w auto aby mieć igłę a tu takie coś... Macie może jakieś pomysły na diagnozę?
Dodam że przed zdechnięciem nie było żadnych objawów, po-prostu cicha powolna śmierć, żadnego szarpania itd, Obrotomierz powoli opadał a nie stanął.
wczoraj moja żona jadąc do Łomży, przejechała jakieś 50 km od domu i na trasie w okolicy 140km/h zgasł jej silnik. Mówi że pierwszy objaw był taki że ona mu w gaz a tu brak reakcji. Auto zaczęło zwalniać, hamulce nie działały, auto automat wiec wyhamowała ręcznym i stanęła na poboczu i auto zgasło. Próbowała je odpalić ale nic to nie dało. Aku wyczerpała. Silnik 2.7 ajk, rozrząd 3 tys temu, olej w silniku jest. Auto na lawetę dziś dzwoni mechanik i mówi że rozrusznik lata - silnik stoi tzn wogule nie widać relacji silnik - rozrusznik. Podejrzewa że mógł się zatrzeć, tylko ja się pytam jak? Sam z siebie? Nic nigdy nie pukało i nie waliło. Olej Motul. Silnik z udokumentowanym przebiegiem 217 tys. Ręce mi opadają bo każdą złotówkę wkładam w auto aby mieć igłę a tu takie coś... Macie może jakieś pomysły na diagnozę?
Dodam że przed zdechnięciem nie było żadnych objawów, po-prostu cicha powolna śmierć, żadnego szarpania itd, Obrotomierz powoli opadał a nie stanął.
Buba jak ostatnim razem wymieniał napinacz wałków rozrządu to stwierdził że kosmos...
Na razie zawalone stanowiska ma wiec muszę czekać. Z tego tylko co widziałem po przekręceniu kluczyka rozrusznik startuje ba nawet widać ruch paska rozrządu z kołem pasowym na jakieś 1cm i wraca pierwotnego ustawienia...
Ciekła mi też jedna turbina, czy jest szansa na to żeby kawałek wirnika wpadł do silnika i zablokował go?
Słyszałem że od silników najlepszy będzie Adaś z Zambrowa, ktoś coś wie?
Na razie zawalone stanowiska ma wiec muszę czekać. Z tego tylko co widziałem po przekręceniu kluczyka rozrusznik startuje ba nawet widać ruch paska rozrządu z kołem pasowym na jakieś 1cm i wraca pierwotnego ustawienia...
Ciekła mi też jedna turbina, czy jest szansa na to żeby kawałek wirnika wpadł do silnika i zablokował go?
Słyszałem że od silników najlepszy będzie Adaś z Zambrowa, ktoś coś wie?
przyznam racje tu faktycznie w tych intercolerach nie powinno przeleciec , robiłem kiedys opla gdzie turbina rozwaliła ale tam byl śmieszny intercoler że wejscie było obok wyjsca a na koncu rdzenia powietrze zawracało i uszkodziło jeden cylinder . schematycznie zadziałem od razu mi sie z tamtym skojarzyło
z tym silnikiem to nic tanio nie wychodzi - nawet wymiana hamulcy.
Dziwi mnie jedno temperatury silnika oleju ok, auto dzien wczesniej na Vag-u nawet 1 błędu.
Brak jakichkolwiek objawów. Silnik cichutki jak pszczółka. Olej w silniku świeży, duży przegląd z 4 miesiące temu. Czy zacierany silnik nie powinien dawać o sobie znać.?
Powiedzmy że silnik na złom, myślę że lepiej używkę kupić i na moim obecnym osprzęcie tzn wszystko przełożyć zmieszczę się w 4k? Orientacyjnie.?
Dziwi mnie jedno temperatury silnika oleju ok, auto dzien wczesniej na Vag-u nawet 1 błędu.
Brak jakichkolwiek objawów. Silnik cichutki jak pszczółka. Olej w silniku świeży, duży przegląd z 4 miesiące temu. Czy zacierany silnik nie powinien dawać o sobie znać.?
Powiedzmy że silnik na złom, myślę że lepiej używkę kupić i na moim obecnym osprzęcie tzn wszystko przełożyć zmieszczę się w 4k? Orientacyjnie.?
Kupic slupek plus robota. Raczej w 4k idzie sie zmiescic jesli nie bedzie robil dodatkowych rzeczy. Ale niewymienisz uszczelniacza na wale od zamachu czy rozrzadu na nowym silniku??
Sprobuj kluczem recznie zakrecic silnikiem dla pewnosci jesli stoi to nic dobrego to niewrozy.
Najpierw trzeba rozebrac chociaz pokrywy zaworow zeby zobaczyc jak wyglada ustawienie rozrzadu.
Jesli sie zatarl motor to zabardzo nie bedzie osprzetu do przekladania bo turbo tez moglo sie zatrzec. A reszta to pieroly niestety.
Sprobuj kluczem recznie zakrecic silnikiem dla pewnosci jesli stoi to nic dobrego to niewrozy.
Najpierw trzeba rozebrac chociaz pokrywy zaworow zeby zobaczyc jak wyglada ustawienie rozrzadu.
Jesli sie zatarl motor to zabardzo nie bedzie osprzetu do przekladania bo turbo tez moglo sie zatrzec. A reszta to pieroly niestety.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
a pisales ze zona rozladowala akumulator krecac rozrusznikiem, czyli wtedy krecil? jezeli tak to poczekaj bo moze jutro albo pojutrze zakreci, nie mowie ze odpali, bo pewnie nie ;) ale to ze nie moze zakrecic w danym momencie niekoniecznie musi oznaczac tragedie.
Tak czy inaczej, mechanik ma znaczenie, nie oddawaj komus kto sie nie zna bo sobie szkody wiekszej narobisz, powodzenia
Tak czy inaczej, mechanik ma znaczenie, nie oddawaj komus kto sie nie zna bo sobie szkody wiekszej narobisz, powodzenia