Strona 1 z 3

zmniejszenie podstereowności w naszych esach

: 2010-12-21, 21:00
autor: 1kowal1
pytanie do znawców
co trzeba zrobić w naszych eskach,aby zmniejszyć tą podsterowność w zakrętach??
jakieś dobre zawieszenie?
i jak się ma np zeszperowanie-ktoś już próbował w tym temacie się zagłębić
czy audi V8 tylny most ma zeszperowany,bo gdzieś wyczytałem, że wkładają go do S2 aby poprawić trochę trakcję w zakrętach-jeżeli to prawda da rade tak np. zrobić w naszych S4?
czy może od czegoś innego(tańszym sposobem niż nowe dedykowane szpery :-) )

: 2010-12-21, 21:43
autor: SID
tanszego :-P
wywalic akumulator do tyłu
jezdzic z pustym zbiornikiem plynu na szybe
jezdzic z zaladowanym bagaznikiem :-D
lub omijac zakrety

: 2010-12-21, 21:58
autor: buba
glownym problemem jest ciezki silnik, jedyne rozwiazanie to jezdzic z pustakami w bagazniku ;-)

: 2010-12-21, 22:05
autor: BKMM
i tu ujawnia się delikatna przewaga avantów :mrgreen: choć sam jeżdżę bez koła zapasowego bez rolety i bez siatki, żeby było ogólnie lżej :lol:

: 2010-12-21, 22:22
autor: JohnyBI
A6 tego problemu nie ma.Ale za to ma innych w h..!

: 2010-12-21, 22:29
autor: deSigner
JohnyBI pisze:A6 tego problemu nie ma.Ale za to ma innych w h..!
Dokładnie to samo zauważyłem, S6 jechało jak po szynach, a RS jest nerwowy i trudniej nad nim zapanować, czasem czuję się jakbym jeździł autem z napędem na jedną oś :-(

: 2010-12-22, 12:33
autor: 1kowal1
SID pisze:wywalic akumulator do tyłu
miałem tak w 200sx ale dlatego ,że się nie mieścił pod maską :-D
a z mostem od audi V8 ktoś coś słyszał?

: 2013-12-27, 17:53
autor: g69
JohnyBI,

S4 jest często przez niektórych krytykowana własnie za podsterowność,tutaj czytam własnie,że tez ten problem jest obecny a A6 c5 niby mniej podsterowna. Szukam jakiegoś Audi Q z 2.7bit pod maska i waham sie pomiedzy s4 a a6c5 z bit pod maska. Jakie sa minusy a6 względem s4b5 jak juz kolega JohnyBI o tym wspomniał... poza masa i oczywistymi wzgledami z uwagi na wielkość obu aut? Jakies typowe słabości a6 bit?

: 2014-08-26, 11:42
autor: Savo
Zeby nie otwierac nowego tematu i nie zasmiecac forum podepne sie pod ten :-)
Chcialem poprawic ogolna trakcje, przyczpnosc mojej s4 sedan. Puerwsza zmiana byly opony z polki premium - Goodyear f1 asymetric . Juz na standardowym zawieszeniu czulem roznice kolosalna w przeciwienstwie do opon falken . Nastepnie chcialem jeszcze poprawic trakcje i zniwelowac kolysanie sie auta na zakretach. Kolejnym krokiem bylo nowe zawieszenie gwintowane h&r i efekt piorunujacy ! Auto stalo sie ulubiencem zakretow - poprostu kazde wieksze rondo bylo moje :-) ... No i jeszcze chialem poprawic i na koniec zakupilem nowe najgrubsze stabilizatory h&r na przod i tyl . I co ?? Zaskoczenie - auto stalo sie bardzo mocno nadsterowne i przy tym troche bardziej podsterowne , na parkingu moge zarzucic smialo tyl i zrobic cos w podobie do bmw ! Jestem zdziwiony nale coz myem ze bedzie troche inaczej. Czy ktos juz przerabial cos podobnego zmieniajac stabilizatory ?

: 2014-08-26, 12:00
autor: Rydel
może głupie pytanie, ale czy te stabilizatory wymagają regulacji czy to po prostu p&p?

: 2014-08-26, 12:08
autor: RRyb
Nadsterowne i podsterowne jednocześnie?

: 2014-08-26, 12:20
autor: Savo
Tak przod jest z regulacja , tyl p&p
Dla upewnienia sie ustawilem zbieznosc i nadal to samo. Tak przod ma troszke wielsza tendencje do uciekania na zakretach a tyl poprostu mozna zarzucic bokiem i lecisz w podobie do auta na tyl naped. Na deszczu bez esp wjedziesz w wieksza wode to tyl plywa na lewo , prawo . Jechalem z 120 na autostradzie w ulewe i auta wpadlo mi w poslizk ! Poczulem to pierwszy raz w quattro. Ktos mi mowil ze z tylem mozna szybko przesadzic bo jest lekki a teraz wszystko jest sztywne . Tylko dlaczego h&r cos takiego robi jesli to dziala w ten sposob, czyzby oni tego nie testowali na torze ?

: 2014-08-26, 12:37
autor: Rydel
czyli jest bardziej nadsterowny ale też przód się zachowuje gorzej, tak? Bo jeżeli tak to w sumie średnio, ogranicza bezpieczeństwo o ile można o nim mówić zapierdalając :mrgreen:

: 2014-08-26, 13:10
autor: Savo
Dokladnie . Musze wyrzucic tyl h&r wsadzic standard i zobaczyc co bedzie sie dzialo

: 2014-08-26, 13:57
autor: Wojt3q
takie zestawienie jak Ty założyłes no niestety nie ma sensu w aucie którym normalnie się śmiga . Z tym tyłem jak najbardziej tak się dzieje bo auto jest ku...sko sztywne i chodzi jak BMW ale tego co opisywałes w kałużach to nie odczułem . a zamiatnie jest fajne bo można nie jednego kozaka w BMW zaskoczyć