Nasza historia nie zaczela sie za ciekawie(takie szczescie).
Auto ze szwajcarii. Od 1-go wlasciciela. 174tys przebiegu. Od zakupu do tego roku serwisowane w tym samym serwisie co zakup tej sztuki.
Koncowka 2001r. Ostatnie juz praktycznie wypusty
Full opcja lacznie z szyberdachem
Niespotykane listwy w srodku szczotkowane aluminium
BOSE, NAVI, RECARO itd
Kupilem ja uderzone lekko w przod:
-maska
-prawy blotnik
-zderzak
-lampa
-obudowa filtra
Niestety po przyjechaniu do kraju okazalo sie iz nadkruszyla sie obudowa rozrzadu i przeskoczyl pasek rozrzadu. Jak pech to pech.
Wiec zapadla jedyna sluszna decyzja o wyszarpaniu serducha i oszacowaniu strat.
Teraz moze o specyfikacji:
Z zew:
-nowy blotnik ASO
-nowy zderzak ASO
-nowe lampy+zarniki xenonowe
-nowe spryskiwacze
-nowe kratki przod
-nowe wzmocnienie czolowe
-nowe nadkole P
-masa pierdol
-nowe znaczki RS4 ASO
-nowy grill ASO
-uzywana maska nigdy nie malowana polift.
Z racji iz nigdy nie podobal mi sie siwy kolor, zapadla decyzja o zmianie koloru auta(i tak trzeba bylo malowac caly przod, a silnik byl na zew.)
Buda zostala rozebrana lacznie ze srodkiem, zakupione wszystkie spineczki, klipsy, naklejki w ASO
I dostala jedyny sluszny kolor ori z rs4 b5 RED
Auto zostalo przemalowane z zew i wew. wszystkie elementy z dwoch stron oraz komora silnika lacznie z podszybiem
Dostalo tez nowa szybe czolowa
Troche o silniku:
-nowe uszczelki pokryw
-nowe uszczelki wariatorow
-nowe lancuszki walkow
-nowe zimmeringi walkow
-nowe zaslepki walkow
-nowe zimmeringi przod+tyl
-nowy napinacz+lancuszek pompy oleju
-nowe panewki korbowodowe
-nowe pierscienie
-nowe czujniki EGT
-nowe sondy lambda
-nowy przeplywomierz
-nowe odmy
-nowe zaworki zwrotne
-uszczelki pod glowice
-nowe sroby glowicy
-glowicy po kpl. remoncie ori AZR rs4 nie popekane
-nowe zawory wydechowe ori ASO
-nowe popychacze
-nowy rozrzad
-pasek rozrzadu kevlarowy gates racing
-nowe wisco
-nowy termostat
-nowy napinacz paska micro
-nowy pasek mirco
-nowy alternator
-nowe oringi+uszczelki ukladu dolotowego
-nowy zbiorniczek plynu
-nowe czujniki temp
-nowe weze wodne(czesc)
-nowe oslony rozrzadu
-nowa pompa wody
-nowa el. pompa wody
-nowe uszczelki miedziane turbin
-nowe oringi wodne kpl.
-nowy n75
-2xDV rs4
-2 wariatory wymienione w aso 35tys km temu
Szkoda zanudzac was wszystkich teraz troche konkretow:
-wtryski 550 bosch
-pompa bosch 044
-zmodyfikowane tloki
-nowe CHRA turbosprezarek K04 RS4
-zmodyfikowana puszka powietrza z rs4
-filtr powietrza K&N
-DP 2,75" wydech 3" na 1 tlumiku z ori koncowkami RS4
-wskaznik AFR
-SMICE WAGNER TUNING
-sprzeglo KEVLAR+docisk RS4
-nowe hamulce ori RS4 b5 przod+tyl
-plyn hamulcowy RBF660
-Chlodniczka oleju mocal+podstawka+weze teflonowe w stalowym oplocie
-poliuretanowa podpora dyfra 034motorsport
Co do wrazen po wsadzeniu wagnerow(daja rade) +15st w stosunku do otoczenia
przy 8st. na zew. 23st w dolocie na odcieciu 5 biegu.
Pomiar seri: 0,95b doladowanie

Wynik bdb. Widac ze remont+modyfikacje przyniosly oczekiwany rezultat
Teraz soft 1,2b Paliwo 98ron z orlena bez zadnych smiesznych dodatkow
EGT 930st max przy odcieciu 5biegu i przepince na 6 do 300km/h (na niemieckiej DE)

W wolnej chwili doszlifujemy soft na finalne 1,35b czyli max ori turbosprezarek
Wynik chyba najwyzszy jak do tej pory w PL na tych turbinach. Ale jest to zasluga temp. w dolocie 23st. przy obecnych na zew. Przy temp. zew. ok 25-35st pewnie bedzie z 15-20PS mniej na tym doladowaniu
Teraz troche fotek auta









Troche fotek z budowy:





Wkrotce moze znowu cos wrzuce. Pewnie wykres po finalnym strojeniu