B4 quattro 4.2 V8 BITURBO

Moderatorzy: buba, Mod-Team

kuba411vm
Posty: 49
Rejestracja: 2014-10-17, 21:15
Lokalizacja: DZA
Płeć:
Kontakt:

B4 quattro 4.2 V8 BITURBO

Post autor: kuba411vm »

Witam.
Chciałbym przedstawić "Zieloną", która jest w moim posiadaniu już od ok 9 lat.

MODEL: 80 B4 quattro

SILNIK: aktualnie 4.2 V8 (AKH)

MOC: 340 KM/410Nm

MODY POD MASKA:
- Seria 2.8 12V AAH 174KM -> 4.2 32V ABZ 299KM -> 4.2 32V AKH 340KM -> ?????
- ECU seryjne manual + emulator IMMO

UKŁAD NAPĘDOWY:
- Koło zamachowe robione od podstaw
- Sprzęgło z RS4 B7 4.2 FSI
- Skrzynia 6 biegow z S2 ABY
- Wał z S2 ABY
- Dyferencjał z S2 ABY
- Najgrubsze półosie + przeguby występujące w B4 z S2 ABY
- Piasty 5x112 również z S2 ABY

ZAWIESZENIE:
-Spręzyny H&R -40/-40, Amortyzatory przód Billstein B6, Amortyzatory tył seria ->
Na montaż czeka nowy gwint KW V1 INOX + wszystkie nowe pozostałe elementy przedniego zawieszenia.

UKŁAD HAMULCOWY:
Przód:
4 tłokowe BREMBO z MB ML AMG + tarcza 345 mm z MB ML AMG
Tył:
4 tłokowe BREMBO z BMW E39 V8 + przednia tarcza 303 mm z MB ML 2.7 CDI

Przewody w stalowym oplocie TRW na przedzie i tyle

Hydrauliczny ręczny spięty z fabryczną wajchą (wszystko ukryte pod fabrycznym tunelem)

Pompa hamulcowa z VW T4 25.4mm (największa jaka bez przeróbek pasuje pod fabryczne serwo)

WYDECH:
Odseparowany z obu głowic 2x55mm, X-pipe i trzy tłumiki przelotowe. Końcowy tłumik ze stali kwasoodpornej walcowany z końcówką 2x75mm

DOLOT:
- Przerobiony Airbox z 2.8 AAH, z powiększonym wlotem + wkładka K&N

KOLA:
- aktualnie felgi pochodzące z RS6 C5 18" 8.5J (nie mylić ze zwykłymi S line) + Yokohama Parada Spec 2 214/40 Y

NADWOZIE:
- seria + zderzaki S2/Competition przód, tył
- dokładka DTM przedniego zderzaka
- soczewki HELLA z S2/RS2
- progi + listwy S2
- ramka grilla w czarnym macie

WNETRZE:
- seria + kierownica 3 ramienna z Coupe

AUDIO:
- seria włącznie z radiem


Dodatkowe dane:

Wyposażenie:
- skórzane fotele
- drewniane dekory
- AC, BC, dodatkowe zegary
- 4 x el. szyby
- el. lusterka
- grzane fotele
- el. szyberdach
- klimatronik (po klimie został tylko panel)
- tempomat (tymczasowo nieaktywny)
- tylna roleta
- pełne oświetlenie wnętrza, z podświetlanym lusterkiem w słoneczniku
- dodatkowe zegary


PLANY NA NAJBLIŻSZĄ PRZYSZŁOŚĆ:
- drugi Torsen z V8 D11 (czeka na montaż)
- może jakiś swap? :)

Kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=kkePl8UxwIY

https://www.youtube.com/watch?v=dRfYHGqmdDs

https://www.youtube.com/watch?v=lGAmliyINKE Stary setup z poprzednim silnikiem.


Nie ukrywam, że mam pewne plany związane z tym autem i mam nadzieję, że tutaj znajdę potrzebne mi informacje. Jedni zmieniają samochody, drudzy zmieniają silniki :) W planach miałem BCY (4.2 biturbo z RS6), ale po rozważeniu za i przeciw odpuściłem temat. Najprawdopodobniej do zielonej trafi 2.7 BIT, w związku z czym będę miał kilka pytań. Pomożecie? :)
Ostatnio zmieniony 2015-10-13, 07:45 przez kuba411vm, łącznie zmieniany 1 raz.
b4 quattro 4.2 V8 BiTurbo
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

Obywatele pomozecie ?
Pomożemy !

Dobry projekt, włożone sporo pracy w niego.

2,7 bi z turbo RS6 i 450-480 ps gotowe
Przy okazji odciazysz przód
Obrazek
Arek_HB
Posty: 184
Rejestracja: 2012-08-02, 22:02
Tytuł użytkownika: Arek_HB
Lokalizacja: Bremen/Ger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arek_HB »

kurde fajny projekt! elegancka fura! fajnie dzialasz.
Samochod w jakim celu? du upalania czy smigania po zakretach czy moze jakies inne przeznaczenie?
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Wyglada naprawde mega kozak. Dzwiek V8 robi robote. Pogratulowac tylko zawziecia i oby dalej do przodu.
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
duffy
Posty: 88
Rejestracja: 2011-07-31, 12:55
Lokalizacja: kolesin
Kontakt:

Post autor: duffy »

ręczny masz wpięty pod seryjny układ przewodów hamulcowych i działa na jednym zacisku z hamulcem roboczym?
masz może jakieś foty tego rozwiązania?
auto kozak :mrgreen:
kuba411vm
Posty: 49
Rejestracja: 2014-10-17, 21:15
Lokalizacja: DZA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kuba411vm »

SID pisze:Obywatele pomozecie ?
Pomożemy !

Dobry projekt, włożone sporo pracy w niego.

2,7 bi z turbo RS6 i 450-480 ps gotowe
Przy okazji odciazysz przód
Cieszę się bardzo!
Dzięki za słowo uznania, szczególnie że auto jest praktycznie od A do Z robione własnoręcznie i będzie tak nadal.
Jeśli chodzi o odciążenie, to raczej wielkiej różnicy nie będzie bo 4.2 jest stosunkowo lekkie (aluminiowy blok). Z tego co się orientuję jest chyba delikatnie lżejsze od AAN z osprzętem.
Nie ukrywam, że chciałbym wystartować z "czwórką z przodu", żeby nie było załamki po 340 konnym wolnossaku.
w B4 nie jestem w stanie wykorzystać seryjnych kolektorów wydechowych z 2.7 BIT, bo ten od strony pasażera kolidowały z drążkiem kierowniczym. W przypadku robienia nowych kolektorów nadal iść w stronę K04 RS6, czy niekoniecznie? Jak ewentualnie wypadają chińskie nowe turbiny na tle oryginałów?
I jeszcze jedno pytanie. Między innymi na Twojej stronie wyczytałem, że przy mocach 400+ zmienia się głowice na te z wolnossącego 2.8 30V. W takim wypadku blok musi pochodzić koniecznie z S4, czy mogę kupić słabszą wersję z A6/Allroad. Czym one się różnią?
Przepraszam za pytania laika, ale w temacie 2.7 jestem jeszcze zielony, mam nadzieję, że to się zmieni.

Arek_HB - auto nie ma konkretnego przeznaczenia, po prostu ma mi dawać frajdę. Nie ścigam się nim na żadnych imprezach. Głównie w weekendy jeżdżę nim na wycieczki po krętych drogach. Priorytetem jest dla mnie dobre prowadzenie.
Zdarza się też pojechać na jakiś zlot, w tym roku udało mi się pojechać między innymi na VagEvent.
Z wielką chęcią pouczestniczył bym w track day'ach, ale wiadomo jak to u nas jest....

Jachyr - dzięki za miłe słowo!

duffy - zdjęcia nie mam niestety. w b4 na tył idzie jeden przewód hamulcowy, po czym rozdziela się na tylnym wózku. W tunel środkowy schowana jest pompka sprzęgła służąca jako pompka hamulca ręcznego i spięta z fabryczną wajchą. Hamulec jest bardzo skuteczny, w pozycji opuszczonej wajchy ciśnienie swobodnie przepływa przez pompkę do tylnych kół, jakby w ogóle jej nie było. Rozwiązanie to ma jeden minus - gdy się zapomnimy i wbijemy nożny hebel kiedy zaciągnięty jest ręczny uszkadza się gumka w pompce ręcznego.

Przy okazji foto gratów czekających na montaż:
Obrazek
Obrazek

"Gleby" nie będzie, myślę że finalnie maksymalnie ok 1cm niżej niż do tej pory na starym zawiasie. Priorytetem w moim wypadku jak już wspomniałem jest pewne prowadzenie, bez szurania spodem co 5 metrów :)
b4 quattro 4.2 V8 BiTurbo
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Otwórz dział projekty i tam masz sporo samochodów zrobiony na K04 z RS4 i RS6. Widać że nie masz tiktaków w głowie więc szybko wykombinujesz co ci jest potrzebne do jakiej mocy :-P
kuba411vm
Posty: 49
Rejestracja: 2014-10-17, 21:15
Lokalizacja: DZA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kuba411vm »

buba pisze:Otwórz dział projekty i tam masz sporo samochodów zrobiony na K04 z RS4 i RS6. Widać że nie masz tiktaków w głowie więc szybko wykombinujesz co ci jest potrzebne do jakiej mocy :-P
Już czytam od jakiegoś czasu i mniej więcej wiem co i jak. Moje pytanie odnośnie turbin pojawiło się po przeczytaniu postu SID'a w temacie o coupe quattro 2.7 bit, cytuję:

"kedzior mam pytanie
- ile dzis kosztuje taka zadbana 80 coupe którą by chciał wykorzystać do swapa na 2,7
- czemu wybór padł na K04 z RS6 ? kiedy miałeś prawie każde inne turbo do wyboru w tym miejscu"
b4 quattro 4.2 V8 BiTurbo
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

A czemu nie uturbisz V8?
Fajne autko! ;)
Awatar użytkownika
Source
Posty: 56
Rejestracja: 2014-02-22, 23:44
Lokalizacja: KOS
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Source »

A może 2.2T z RS2 dźwięk tej R5 jest niesamowity. Dźwięk V8 również piękny ale brakuje tutaj gwizdania. ;-)
kuba411vm
Posty: 49
Rejestracja: 2014-10-17, 21:15
Lokalizacja: DZA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kuba411vm »

Nie chcę uturbiać V8 z kilku powodów:
- mam kupca na cały mój swap w rozsądnych pieniądzach
- chciałbym pomieścić wszystko (IC, chłodnica oleju, chłodnica wody) bez cięcia zderzaka itp. Auto ma wyglądać w miarę możliwości fabrycznie.
- 2.7 BIT to jest jednak przetarty szlak, dużo gratów, recept na tuning. Wiem, że może mniej ambitnie, ale chcę żeby to jeździło w miarę bezawaryjnie, a wiadomo że po uturbieniu V8 może być różnie.
- dobrze zrobiony wydech w 2.7 brzmi podobnie jak uturbione VR6, a bardzo ten dźwięk mi odpowiada, choć wiadomo, że to drugorzędna sprawa.
- BCY (4.2 biturbo z RS6) przerasta mnie finansowo.

Nie ukrywam, że R5 turbo jest najbliższe mojemu sercu, głównie jeśli chodzi o brzmienie, ale nie chcę robić repliki S2 LIMO, bo zawsze będzie mnie bolało, że to jednak nie jest prawdziwe S2.
Robiąc swapa na V8 miałem zamysł zrobienia tego w taki sposób, żeby wyglądało jakby seryjnie w takim setupie wyjechało z fabryki. Stąd wszystkie praktycznie wszystkie wykorzystane elementy włącznie z felgami są fabryczne Audi, nie ma stożków itp. Po prostu to była taka moja wizja 80 B4 4.2 quattro jeśli takie coś by istniało seryjnie. Po prawie trzech latach już troszkę mi się ten setup znudził, dlatego pomysł zmiany silnika na inny i wygenerowanie większej mocy.
b4 quattro 4.2 V8 BiTurbo
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Dlatego napisalem ze masz gotowe przepisy na poszczegolne moce. Pytanie tylko ile chcesz osiagnac. Do GT28 masz opisane co trzeba zrobic. Reszta to twoja decyzja
Awatar użytkownika
Source
Posty: 56
Rejestracja: 2014-02-22, 23:44
Lokalizacja: KOS
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Source »

luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Kuba w koncu pokazales tutaj projekt bo auto znam z Audi 80 klub Polska.Co tu duzo gadac auto kosa juz teraz a jak jeszcze wsadzisz tam 2.7 bi turbo to juz wgl bedzie zajebiste.Dwie opcje co do silnika w tym aucie.Albo wlasnie bi turbo albo pakowac ADU. :mrgreen: ale chyba w Pl biturbo jest bardziej przetartym szlakiem ;-)
Pasi
Posty: 183
Rejestracja: 2013-06-25, 17:44
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pasi »

kupić ADU to wyzwanie ;) troszkę wieksze niż ASJ czy AZR
ODPOWIEDZ