Chciałbym przedstawić "Zieloną", która jest w moim posiadaniu już od ok 9 lat.
MODEL: 80 B4 quattro
SILNIK: aktualnie 4.2 V8 (AKH)
MOC: 340 KM/410Nm
MODY POD MASKA:
- Seria 2.8 12V AAH 174KM -> 4.2 32V ABZ 299KM -> 4.2 32V AKH 340KM -> ?????
- ECU seryjne manual + emulator IMMO
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Koło zamachowe robione od podstaw
- Sprzęgło z RS4 B7 4.2 FSI
- Skrzynia 6 biegow z S2 ABY
- Wał z S2 ABY
- Dyferencjał z S2 ABY
- Najgrubsze półosie + przeguby występujące w B4 z S2 ABY
- Piasty 5x112 również z S2 ABY
ZAWIESZENIE:
-Spręzyny H&R -40/-40, Amortyzatory przód Billstein B6, Amortyzatory tył seria ->
Na montaż czeka nowy gwint KW V1 INOX + wszystkie nowe pozostałe elementy przedniego zawieszenia.
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód:
4 tłokowe BREMBO z MB ML AMG + tarcza 345 mm z MB ML AMG
Tył:
4 tłokowe BREMBO z BMW E39 V8 + przednia tarcza 303 mm z MB ML 2.7 CDI
Przewody w stalowym oplocie TRW na przedzie i tyle
Hydrauliczny ręczny spięty z fabryczną wajchą (wszystko ukryte pod fabrycznym tunelem)
Pompa hamulcowa z VW T4 25.4mm (największa jaka bez przeróbek pasuje pod fabryczne serwo)
WYDECH:
Odseparowany z obu głowic 2x55mm, X-pipe i trzy tłumiki przelotowe. Końcowy tłumik ze stali kwasoodpornej walcowany z końcówką 2x75mm
DOLOT:
- Przerobiony Airbox z 2.8 AAH, z powiększonym wlotem + wkładka K&N
KOLA:
- aktualnie felgi pochodzące z RS6 C5 18" 8.5J (nie mylić ze zwykłymi S line) + Yokohama Parada Spec 2 214/40 Y
NADWOZIE:
- seria + zderzaki S2/Competition przód, tył
- dokładka DTM przedniego zderzaka
- soczewki HELLA z S2/RS2
- progi + listwy S2
- ramka grilla w czarnym macie
WNETRZE:
- seria + kierownica 3 ramienna z Coupe
AUDIO:
- seria włącznie z radiem
Dodatkowe dane:
Wyposażenie:
- skórzane fotele
- drewniane dekory
- AC, BC, dodatkowe zegary
- 4 x el. szyby
- el. lusterka
- grzane fotele
- el. szyberdach
- klimatronik (po klimie został tylko panel)
- tempomat (tymczasowo nieaktywny)
- tylna roleta
- pełne oświetlenie wnętrza, z podświetlanym lusterkiem w słoneczniku
- dodatkowe zegary
PLANY NA NAJBLIŻSZĄ PRZYSZŁOŚĆ:
- drugi Torsen z V8 D11 (czeka na montaż)
- może jakiś swap? :)
Kilka zdjęć:




Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=kkePl8UxwIY
https://www.youtube.com/watch?v=dRfYHGqmdDs
https://www.youtube.com/watch?v=lGAmliyINKE Stary setup z poprzednim silnikiem.
Nie ukrywam, że mam pewne plany związane z tym autem i mam nadzieję, że tutaj znajdę potrzebne mi informacje. Jedni zmieniają samochody, drudzy zmieniają silniki :) W planach miałem BCY (4.2 biturbo z RS6), ale po rozważeniu za i przeciw odpuściłem temat. Najprawdopodobniej do zielonej trafi 2.7 BIT, w związku z czym będę miał kilka pytań. Pomożecie? :)