Wyłożenie teorii - jak to działa? Zawór PCV

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

winczako
Posty: 5
Rejestracja: 2012-10-24, 14:33
Lokalizacja: toronto
Płeć:
Kontakt:

Wyłożenie teorii - jak to działa? Zawór PCV

Post autor: winczako »

Witam

Panowie, zmieniałem już jeden taki zawór... Szukałem informacji jak to dokładniej działa (i po co jest). Niewiele jest info o tym. Z etki coś tam sobie wywnioskowałem, ale jak ten układ działą? w którą stronę? Chodzi o moj silnik 4.2 BBK. Niedawno zaczął wydawać odgłos taki jakby jakieś podciśnienie przepuszczało (albo ta membrana wewn PCV?) tylko pod lekkim obciążeniem silnika - bez wpływu na jego pracę i osiągi. Odłgos jest z okolicy przepustnicy i tego zaworu PCV, który jest za nią. Dokładnie nie wiem skąd się dobywa. Po zdjęciu przepływki przepustnica wygląda na czystą (z resztą czyszczona rok temu). Błędów też vcds nie widzi, oprócz sporadycznego p0441 z evapu który mam od kupna (2,5roku), ale jakoś nie zainteresowałem się nim dociekliwiej.
Generalnie dostęp w tej okolicy jest fatalny i jak się już zabiorę to chciałbym mieć chociaż kilka teorii, pomysłów z gotowymi rozwiązaniami i wiedzieć dokładniej jak to działa.

ten zawór to to: http://www.ecstuning.com/Audi-B6_S4--V8/ES1931423/
Z góry dzięki.

[ Dodano: 2014-10-11, 19:32 ]
Może komuś to się przyda!
http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/197

http://www.aa1car.com/library/pcv.htm

[ Dodano: 2014-10-11, 20:31 ]
Rozebrałem to gówno.
Dla mnie to ten zawór w jedną stronę prowadzi bez względu na podawane ciśnienie, a w drugą stronę zamyka się ale tylko przy baaaardzo dużym przepływie/podciśnieniu. Niewielkie podciśnienie (max które potrafię wywołać ustami.... :-P choć biegły akurat w tę grę nie jestem :P) nie wywołuje zamknięcia się zaworu. Zawór w środku nie ma nic skomplikowanego - ot taka membranka z gumy ze sprężynką - wszystko wydaje się ruszać bez oporów, jest czyste.

Zawór ma też taki jakby wentyl - po zamknięciu z jednej strony i dmuchaniu max w drugą, powietrze uchodzi takim małym wentylkiem z boku obudowy...

w tych linkach to jest opisane w taki sposób jakby mogło to być przyczyną wielu problemów... ale mechanicy z którymi do tej pory gadałem to na nazwę "zawór PCV" szeroko rozdziawiali gębę.... coniektórzy co najwyżej wiedzieli, że coś takiego jest... ale po co? dlaczego?? tego już nie.. Zarówno ASO, cenione warsztaty ofowe, pan mieciu w garażu.. A u mnie ten zawór po prostu pierdział...
ODPOWIEDZ