Strona 1 z 3

Usuniecie wiskozy, wiatraka...

: 2010-11-30, 20:15
autor: Sql
Siedze ostatnio troche na forum audisrs.com, jedna z najnowszych drobnych modyfikacji bedacych "w modzie" dla 2.7t na tym forum to calkowite usuniecie wiatraka, wiskozy.

I tu moje pytanie - co o tym sadzicie? Ktos probowal?

Brytyjczycy pisza, ze same zalety. Wiecej mocy, mniejsza masa, szybsze wkrecanie na obroty, lepsza reakcja na dodanie gazu, wiecej miejsca na rury od IC.

Pisza, ze jezdza tak ponad poltora roku bez problemu, bez najmniejszych oznak przegrzewania....

Np: "i have now run years without the viscous fan. Never had any problems, not even in last summer which was very hot."

Wywalac?

: 2010-11-30, 20:27
autor: Jacars4
Ja bym tego nie robił skoro nie raz latem w korku słysze wisco ,więc pocoś to jest. Na pewno pomaga ,ale czuć spadek mocy po załaczeniu tego. Nie wierze ,że drugi elektryczny wystarczy w upale. Jechałem kiedyś rsem z Sardynii dość szybko i nagle korek stoimy. Na dworze 30 st a temp wody ponad pion, ale jak ruszyliśmy wszystko w było już w normie.

: 2010-11-30, 20:32
autor: Gracjan
W życiu bym tego nie zrobił, latem bardzo pomaga a i tak nie wydala bo praktycznie w korku cały czas się wentylator elektryczny kręci.

: 2010-11-30, 21:16
autor: SID
jak założysz IC chinol to musisz wyrzucic iatrak przód wiec sporo ludzi w PL bez wiartraka jezdzi,
ja już dawno nie mam wiatraka i wiskozy ;-)

jesli chodzi i szybkie wkręcanie to zmiana kółek silnika na pasku na alu też sugerowało by szybsze wkręcanie bo mniejsza masa,
żejsze koła, lżejsze tarcze ham .....

: 2010-11-30, 21:19
autor: Sql
O, i co, nie ma tragedii w lecie? Ja mam wrazenie, ze moj wiatrak za glosno slysze jak stoje przy samochodzie odpalonym, drazni mnie to mocno i glownie dlatego chcialbym sprobowac to wywalic!

: 2010-11-30, 21:21
autor: SID
no ja mam dwa duże wiatraki elektr. w tyle wiec w lecie czesto mi się włanczaja,
temp. zawsze 90 st

: 2010-11-30, 22:03
autor: killerwik
Maciek ja chetnie przygarne ta twoja wiskoze, :mrgreen:
Chyba lecho ci juz to wyjasnial dzisiaj, nie wiem ale jak mialem zwalona swoja to przy normalnej jezdzie bylo ok, nic sie nie dzialo, ale troche palowania i temp. momentalnie wskakiwala powyzej 100 , elektryczny sie zalaczal ale tez ciezko bylo go schlodzic
Wiec ja na twoim miejscu bym tego nie robil ....

: 2010-12-02, 22:16
autor: nosb
Hm... Ciekawy pomysl :) W b6 3,0 mam jeden duzy wiatrak w miejscu wisko. Nie ma malego (ale tego mam tez z S4 ) ... Moze faktycznie wywale to i zostawie te wiatraki :) W sumie mysle ze jesli by sie zalaczaly jak powinny i mialy duza wydajnosc moze to miec racje bytu. Z drugiej strony wisko tez ma zalety :) Nie spali sie nie , wywali bezpiecznika , no i dziala plynnie w zaleznosci od temp a nie on/off :)

: 2010-12-03, 15:01
autor: aw69
Cantona przez jakis czas miał elektryczny wentylator zamiast wisko......powrócił do seri :) Wiec panowie odpuście sobie takie przeróbki

: 2010-12-03, 16:13
autor: sportmile
musisz wywalic wszystko bo odkrecenie samego wisko spooduje uszkodzenie wentylatora elektrycznego bo jest na tyle blisko ze jak bujnie silnikiem to wjedzie w silnik wentylatora. Guys nawet Nik mial wisko i dwumas . Mozna zrobic wszystko tylko po co ?

: 2010-12-03, 17:05
autor: Jacars4
Wisco stawia duży opór, ale im obroty rosną tym wydajność lepsza. Wstawisz elektryczne to opór większy będzie stawiał alternator. Więc na jedno wychodzi.

: 2010-12-03, 17:11
autor: Sql
No to jacys dziwni ci Angole... Oni sa mega zadowoleni

: 2010-12-03, 18:19
autor: sportmile
no bo to jest dobra opcjia . Ale w modowanych furach grubo

: 2016-06-18, 18:40
autor: michall2107
Koledzy a w ktira strone powinien byc ulozony wentylator wisko w A6 c5 2.7 ?

Moze ktos podrzucilby jakies foto ?

: 2016-06-21, 08:25
autor: pawelosinski83
michall2107 pisze:Koledzy a w ktira strone powinien byc ulozony wentylator wisko w A6 c5 2.7 ?

Moze ktos podrzucilby jakies foto ?


w przód :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: