Usuniecie wiskozy, wiatraka...

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Sql
Posty: 85
Rejestracja: 2010-02-02, 16:29
Tytuł użytkownika: RS-maniak
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Usuniecie wiskozy, wiatraka...

Post autor: Sql »

Siedze ostatnio troche na forum audisrs.com, jedna z najnowszych drobnych modyfikacji bedacych "w modzie" dla 2.7t na tym forum to calkowite usuniecie wiatraka, wiskozy.

I tu moje pytanie - co o tym sadzicie? Ktos probowal?

Brytyjczycy pisza, ze same zalety. Wiecej mocy, mniejsza masa, szybsze wkrecanie na obroty, lepsza reakcja na dodanie gazu, wiecej miejsca na rury od IC.

Pisza, ze jezdza tak ponad poltora roku bez problemu, bez najmniejszych oznak przegrzewania....

Np: "i have now run years without the viscous fan. Never had any problems, not even in last summer which was very hot."

Wywalac?
Jacars4
Posty: 201
Rejestracja: 2010-02-02, 20:15
Lokalizacja: Bytów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jacars4 »

Ja bym tego nie robił skoro nie raz latem w korku słysze wisco ,więc pocoś to jest. Na pewno pomaga ,ale czuć spadek mocy po załaczeniu tego. Nie wierze ,że drugi elektryczny wystarczy w upale. Jechałem kiedyś rsem z Sardynii dość szybko i nagle korek stoimy. Na dworze 30 st a temp wody ponad pion, ale jak ruszyliśmy wszystko w było już w normie.
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

W życiu bym tego nie zrobił, latem bardzo pomaga a i tak nie wydala bo praktycznie w korku cały czas się wentylator elektryczny kręci.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

jak założysz IC chinol to musisz wyrzucic iatrak przód wiec sporo ludzi w PL bez wiartraka jezdzi,
ja już dawno nie mam wiatraka i wiskozy ;-)

jesli chodzi i szybkie wkręcanie to zmiana kółek silnika na pasku na alu też sugerowało by szybsze wkręcanie bo mniejsza masa,
żejsze koła, lżejsze tarcze ham .....
Ostatnio zmieniony 2010-11-30, 21:20 przez SID, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Sql
Posty: 85
Rejestracja: 2010-02-02, 16:29
Tytuł użytkownika: RS-maniak
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Sql »

O, i co, nie ma tragedii w lecie? Ja mam wrazenie, ze moj wiatrak za glosno slysze jak stoje przy samochodzie odpalonym, drazni mnie to mocno i glownie dlatego chcialbym sprobowac to wywalic!
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

no ja mam dwa duże wiatraki elektr. w tyle wiec w lecie czesto mi się włanczaja,
temp. zawsze 90 st
Obrazek
Awatar użytkownika
killerwik
Posty: 149
Rejestracja: 2010-05-17, 10:08
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: killerwik »

Maciek ja chetnie przygarne ta twoja wiskoze, :mrgreen:
Chyba lecho ci juz to wyjasnial dzisiaj, nie wiem ale jak mialem zwalona swoja to przy normalnej jezdzie bylo ok, nic sie nie dzialo, ale troche palowania i temp. momentalnie wskakiwala powyzej 100 , elektryczny sie zalaczal ale tez ciezko bylo go schlodzic
Wiec ja na twoim miejscu bym tego nie robil ....
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Hm... Ciekawy pomysl :) W b6 3,0 mam jeden duzy wiatrak w miejscu wisko. Nie ma malego (ale tego mam tez z S4 ) ... Moze faktycznie wywale to i zostawie te wiatraki :) W sumie mysle ze jesli by sie zalaczaly jak powinny i mialy duza wydajnosc moze to miec racje bytu. Z drugiej strony wisko tez ma zalety :) Nie spali sie nie , wywali bezpiecznika , no i dziala plynnie w zaleznosci od temp a nie on/off :)
Obrazek
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

Cantona przez jakis czas miał elektryczny wentylator zamiast wisko......powrócił do seri :) Wiec panowie odpuście sobie takie przeróbki
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

musisz wywalic wszystko bo odkrecenie samego wisko spooduje uszkodzenie wentylatora elektrycznego bo jest na tyle blisko ze jak bujnie silnikiem to wjedzie w silnik wentylatora. Guys nawet Nik mial wisko i dwumas . Mozna zrobic wszystko tylko po co ?
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
Jacars4
Posty: 201
Rejestracja: 2010-02-02, 20:15
Lokalizacja: Bytów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jacars4 »

Wisco stawia duży opór, ale im obroty rosną tym wydajność lepsza. Wstawisz elektryczne to opór większy będzie stawiał alternator. Więc na jedno wychodzi.
Sql
Posty: 85
Rejestracja: 2010-02-02, 16:29
Tytuł użytkownika: RS-maniak
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Sql »

No to jacys dziwni ci Angole... Oni sa mega zadowoleni
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

no bo to jest dobra opcjia . Ale w modowanych furach grubo
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
Awatar użytkownika
michall2107
Posty: 43
Rejestracja: 2015-10-28, 10:58
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: michall2107 »

Koledzy a w ktira strone powinien byc ulozony wentylator wisko w A6 c5 2.7 ?

Moze ktos podrzucilby jakies foto ?
Mapy RNS-E. RNS-D MMI 2g
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

michall2107 pisze:Koledzy a w ktira strone powinien byc ulozony wentylator wisko w A6 c5 2.7 ?

Moze ktos podrzucilby jakies foto ?


w przód :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ODPOWIEDZ