Strona 1 z 2
Uziemiony samochód - nie odpala
: 2014-07-12, 14:13
autor: Baloosh
Cześć!
Mam kłopot, w trasie przy przyśpieszaniu silnik mi zgasł (tak nagle), obroty zaczęły spadać i po zatrzymaniu nie odpala.
Co udało mi się ustalić - brak błędów w sterowniku, paliwo jest podawane - świece mokre od paliwa, brakuje iskry. Rozrusznik kręci.
Aktualnie jestem uziemiony w Białymstoku.
1. Jakieś sugestie co sprawdzić/naprawić? Już wiem, że sprawdzić moduły zapłonowe - czy coś jeszcze?
2. Ktoś z Białegostoku mógłby pożyczyć na sprawdzenie/pożyczyć na powrót do Warszawy/sprzedać moduły?
3. Gdzie się udać po pomoc?
Pozdrawiam!
: 2014-07-12, 19:22
autor: timon_86
Miałem kiedyś identyczny przypadek z nissanem...była to awaria immobilizera. Zerknij też na łączenie klem akumulatora czy nie są luźne, bądź też czy przewód się nie przełamał.
Sprawdz swoją polisę ubezpieczeniową, obecnie większość pakietów OC zawiera assistance nawet w przypadku awarii, jeżeli tak, przyjadą wstępnie zdiagnozują usterkę i ewentualnie załadują Cie na lawetę w zalezności od opcji posiadanego ubezpieczenia.
Resztę za chwile na priv Ci wysle ;)
: 2014-07-12, 20:14
autor: RooS
Prund jest bo rozruch kręci, masy też raczej całe, jak paliwo jest to może tylko iskry brakować. Nie wiem jak jest w przypadku immo w A6 czy rozruch będzie kręcił jak immo da ciała? Jak świece macie na wierzchu to sprawdzić czy iskra idzie, może go zalało jak świece mokre.
: 2014-07-12, 20:31
autor: buba
Sprobuj przeplywke odlaczyc
: 2014-07-12, 21:49
autor: Baloosh
Dzięki za pomysły.
Niedzielę odpuszczam - transportuję rodzinkę. W poniedziałek sprawdzę wszystkie Wasze pomysły.
Straszą mnie tutaj w jakimś lokalnym warsztacie, że mógł przeskoczyć rozrząd - o ile musiałby przeskoczyć, żeby była kolizja zawory/tłok? O ile musiałby przeskoczyć, żeby się zawory aż tak rozsynchronizowały, żeby nie dał rady odpalić? Nie słyszałem żadnego BUM przy awarii, ani nic mi nie stuka przy kręceniu silnikiem...
: 2014-07-12, 22:38
autor: kurpiu
Jesli przeskoczylby Ci rozrzad wywalilo by bledy. Sprawdz moduly zaplonu podejda od kazdego V6 30V. Na szrocie powinienes dostac.
: 2014-07-13, 12:48
autor: mato22
Może troszkę postraszę, ale u mnie jak się coś takiego zrobiło - to był wycięty klin na kole napędowym paska rozrządu. Dla tego lepiej dmuchać na zimne i sprawdzić ciśnienie na tłokach! Ogólnie sprawdzałeś czy jest iskra - czy też jest to wniosek z tego, że świece zalewa?
: 2014-07-15, 00:19
autor: Baloosh
Dziękuję za dotychczasową pomoc.
Stan na dziś:
1. Silnik próbuje załapać, potem się dławi.
2. Wróciłem już do Warszawy, a auto jest już w Sportmile.
Dziękuję za szeroki odzew i pomoc - szczególnie użytkownikom timon_86 i zaprzal.
Jak tylko dowiem się jaka jest przyczyna niedomagania auta - podzielę się nią na forum.
: 2014-07-15, 00:53
autor: Fiko
Mialem identyczne obawy - poszedl napinacz lancucha walka rozrzadu i przestawila sie jego praca. W konsekwencji zmielilo glowice, jeden zawor nawet wpadl do silnika. Nie chce Cie straszyc,ale roznie to bywa.
: 2014-07-21, 07:51
autor: Ekonomiczny
brat przerabiał tez napinacz w swoim angolu , hałasował olał to i kaput:) ale to było u niego
: 2014-10-30, 11:16
autor: Baloosh
No to trochę lipa wyszła z samochodem - 6 cylinder umarł - nie da się świecy wykręcić i nie ma na nim kompresji.
Wychodzi na to, że szukam silnika :(
[ Dodano: 2014-10-30, 11:16 ]
Aktualizacja:
Na szóstym cylindrze urwał się zawór i zrobił kaszanę nie do uratowania.
Znalazłem BESa w wydaje się bardzo dobrym stanie - obecnie auto w końcu jeździ.
Z ciekawostek: przed awarią był ARE - po samym sofcie wyszło 325 KM, po wymianie na BES na hamowni wypluł 340KM.
Ja wiem, że tu nikt nie uznaje samego softu, tylko wszyscy modzą ile wlezie - ale i tak się cieszę z takiego "dodatku" do serii :)
: 2014-10-30, 14:19
autor: Fiko
Co było przyczyną? To co mówiłem?
: 2014-10-30, 21:53
autor: Flyer
Baloosh pisze:Z ciekawostek: przed awarią był ARE - po samym sofcie wyszło 325 KM, po wymianie na BES na hamowni wypluł 340KM.
Ja wiem, że tu nikt nie uznaje samego softu, tylko wszyscy modzą ile wlezie - ale i tak się cieszę z takiego "dodatku" do serii :)
Co to za hamownia?
: 2014-10-30, 22:27
autor: RooS
Flyer pisze:Baloosh pisze:Z ciekawostek: przed awarią był ARE - po samym sofcie wyszło 325 KM, po wymianie na BES na hamowni wypluł 340KM.
Ja wiem, że tu nikt nie uznaje samego softu, tylko wszyscy modzą ile wlezie - ale i tak się cieszę z takiego "dodatku" do serii :)
Co to za hamownia?
Wykres dawać i będzie widać parametry pomiaru.
: 2014-10-30, 22:42
autor: Baloosh
Fiko pisze:Co było przyczyną? To co mówiłem?
Zawór się urwał - napinacze nie zawiniły.
[ Dodano: 2014-10-30, 22:42 ]
Flyer pisze:Baloosh pisze:Z ciekawostek: przed awarią był ARE - po samym sofcie wyszło 325 KM, po wymianie na BES na hamowni wypluł 340KM.
Ja wiem, że tu nikt nie uznaje samego softu, tylko wszyscy modzą ile wlezie - ale i tak się cieszę z takiego "dodatku" do serii :)
Co to za hamownia?
Masters w Piasecznie :)