Strona 1 z 2
S4 agb problem z 1 i 2 biegiem
: 2013-12-13, 09:04
autor: Grigori
hej chłopy, wczoraj dałem się namówić na ustawkę z subarkami sti żekomo jedna 450hp a druga 350hp, ta mocniejsza do 3 szła równo a od 4 nie miały czego szukać, zarówno z roki jak i ze stojącego. Morał chcesz szybką fure nie kupuj subaru :) . Ale do rzeczy: po 2 rolkach i 1 z zatrzymanego, chciałem ruszyć z zatrzymanego po raz kolejny, nie weszła mi 2ka, kolejne światła i nie wchodzi ani 1 ani 2. Reszta biegów jest. Pojechaliśmy odpowietrzyć sprzęgło, i teraz 1 i 2 wchodzą ale bardzo ciężko, reszta biegów dużo lżej ale też ciężej niż przedtem. Skrzynia chodzi cicho, auto jeździ na każdym biegu, sprzęgło ok, bierze w połowie skoku. Wtf?
: 2013-12-13, 09:07
autor: buba
może synchronizatory
: 2013-12-13, 09:31
autor: jerzyk
mi sie tak działo z dwójką ostawiłem auto na 2 dni do garażu, wyjechałem i skrzynia jak nowa

: 2013-12-13, 13:43
autor: Grigori
ale u mnie nic nie zgrzyta Buba przy zmianie biegów, cisza spokój, lewarek ciężko chodzi tylko, i to zarówno na zgaszonym aucie jak na odpalonym
[ Dodano: 2013-12-13, 13:43 ]
jerzyk pisze:mi sie tak działo z dwójką ostawiłem auto na 2 dni do garażu, wyjechałem i skrzynia jak nowa

ok, mam nadzieje że może i tak tu będzie, ale chciałbym zrozumieć mechaniczną przyczynę tego zjawiska
: 2013-12-13, 15:05
autor: kurpiu
Sprawdz czy przy szarpnieciu lewarka nie przesunelo sie ciegno od skrzyni co zmienia biegi.
: 2013-12-13, 15:25
autor: jerzyk
ja właśnie miałem ten obiaw ale pojezdzilem troche spokojnie auto postało 2 dni i sie wytarło
: 2013-12-13, 15:34
autor: bracus
jerzyk pisze:mi sie tak działo z dwójką ostawiłem auto na 2 dni do garażu, wyjechałem i skrzynia jak nowa

nie no patent na naprawę pierwsza klasa ;)
: 2013-12-13, 15:41
autor: jerzyk
Nie no poprostu ta dwójka jest bardzo delikatna w skach jak szarpniesz za mocno to niestety albo synchronizator albo ciegno sie przesuneło..
Ja narazie nie narzekam jeszcze tylko czeka mnie kupno nowych dv i powinno śmigać jak ta lala na sofcie :).
: 2013-12-13, 15:44
autor: buba
bracus pisze:jerzyk pisze:mi sie tak działo z dwójką ostawiłem auto na 2 dni do garażu, wyjechałem i skrzynia jak nowa

nie no patent na naprawę pierwsza klasa ;)

: 2013-12-13, 15:56
autor: jerzyk
spokojnie chłopaki to taki żarcik sytuacyjny był

..
: 2013-12-13, 16:08
autor: bracus
w każdej s4ce 2-jka wchodzi z lekkim oporem ale jak sie odda skrzynie do przeglądnięcia to różnica jest kolosalna
: 2013-12-14, 10:43
autor: BurnOuT
Skrzynie w S4 podłubanych używanych zgodnie z przeznaczeniem czytaj rezaniem do odcięcia są elementem eksploatacyjnym jak klocki. Po prostu raz na jakiś czas trzeba ją wymienić/zrobić ;)
: 2013-12-30, 20:11
autor: Grigori
doszliśmy ostatnio, zgiął się wodzik... wyprostowaliśmy, ale ostatnio miałem start z evo X i znów mi się zgiął...zatem jutro biorę się za wyciąganie i wymianę na nowy, ktoś ma jakieś podpowiedzi czy trzeba mi skrzynię spuszczać aby wyciągnąć wszystkie wodziki?
: 2013-12-30, 22:20
autor: arielmax
da rade bez wyciągania skrzyni sam robiłem musisz ściągnąć gume z kanału odkręcić drążek od wybieraka śruba z góry od środka w kabinie imbus 6 ,odkręcić osłone przegubu zlewej i z prawej strony zlewej masz nakrętke na klucz 13 z prawej śruba na klucz 13 dobre dojście jak na s4 chyba że masz dłonie jak bochen chleba to ciężko bedzie powodzenia
: 2013-12-31, 13:49
autor: killerwik
Grigori pisze:doszliśmy ostatnio, zgiął się wodzik... wyprostowaliśmy, ale ostatnio miałem start z evo X i znów mi się zgiął...zatem jutro biorę się za wyciąganie i wymianę na nowy, ktoś ma jakieś podpowiedzi czy trzeba mi skrzynię spuszczać aby wyciągnąć wszystkie wodziki?
Wyprostowaliscie wodzik bez rozbierania skrzyni ??? ja wogole nie wiem o czy wy piszecie przeciez w tych skrzyniach to normalne ze jak zgrzytnie na 2-ce to sie przesowka zacina i dlatego nie mozna 1-2 lekko przełaczyć, rozbieralem 3 skrzynie i jakos niewyobrazam sobie tego bez wyjecia naprawic...