Problem z cisnieniem oleju po remoncie

Moderatorzy: buba, Mod-Team

marcindlug
Posty: 7
Rejestracja: 2011-07-29, 12:21
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Problem z cisnieniem oleju po remoncie

Post autor: marcindlug »

Jest zagadka dla wprawnych głów. 1.8t AEB było po remoncie, ciśnienie oleju - 1.8 bara na rozgrzanym, więc ok. Potem zaczęło spadać do 1,5, następnie 1,2. Stanęło na 1.0 bara po jakimś czasie (ok 5kkm). W międzyczasie w silniku miały zagościć kute korby, więc padła decyzja o zmianie pompy oleju przy okazji. Założona więc nowa pompa (zamiennik), kute korby, luz na korbowodach 0.08, więc dobry. Panewki nowe. Wał korbowy - nowe panewki, przepolerowany, bo była jakieś drobne ryski. Luzy - 0.06-0.07. Wkurzyliśmy się, bo zmiana pompy nic nie dała. Wyszło z pomiarów, że na panewce wałka pośredniego jest owalizacja (luz 0.03-0.13), więc panewki zmienione. Kupiona druga pompa oleju, żeby wykluczyć uszkodzenie zamiennika. Cały blok sprawdzony i nic złego nie wyszło - natryski na denka tłoków sprawdzone, pompy oleju nowe... Głowica - na 4 szklankach coś przerysowało gładzie - podłożona druga głowica i ten sam zonk - ciśnienie poniżej 1.0 bara. Podstawa filtra oleju też została wykręcona i sprawdzony zaworek zwrotny w niej - nie wygląda źle, niestety nie mam od czego podmienić na próbę (nie chce mi się wierzyć, że to pomoże, bo to tylko zawór zwrotny). W tym momencie ciśnienie oleju przy rozgrzanym do 90 stopni płynie i temperaturze oleju delikatnie powyżej 60 stopni wynosi 0.9 bara i oczywiście opada wraz ze wzrostem temperatury. Poratujcie, bo ręce mi opadają, a auto stoi - takie ciśnienie na jeszcze nie rozgrzanym oleju nie jest akceptowalne. Czyżby rzeczywiście jakiś urok, że kolejna pompa oleju jest uszkodzona? Niestety oryginalna też daje te same efekty... Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Aha - zegar oczywiście też wykluczony - podłączałem zwykły manometr. Aktualnie zalany jest Motul X-cess 8100 5w40, wcześniej jeździł na Millers CFS 5w40, filtr oczywiście wymieniony (mann). Podczas dodawania gazu ciśnienie budowane jest błyskawicznie ale na obrotach jałowych ciśnienia praktycznie brak.
Arthur
Posty: 72
Rejestracja: 2012-11-05, 13:48
Lokalizacja: krakow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arthur »

Jakosc wykonania pomp oleju z zamiennikow jest bardzo slaba, do tego sa rozne wysokosci zebow w nich. Zakladales nowa orginalna pompe?, wal jest po szlifie czy nominal?jaka ma dokladnie srednice czopow?
ODPOWIEDZ