Strona 1 z 2

Ciężkie zapalanie na lekko ciepłym silniku

: 2013-08-09, 00:43
autor: jezyk_05
Ok Panowie mam dla Was wyzwanie :) Auto - s4 po wymianie:

- pompa paliwa ( nowa)
- listwa wtryskowa z innym regulatorem
- wtryski po czyszczeniu / regeneracji
- nowe świece z rs4
- cewki podmieniane
- moduły zapłonowe podmieniane
- inny komp

Problem:

Auto odpala normalnie jak jest zimne, odpala normalnie jak jest rozgrzana oliwa do 80-90 stopni. Jest problem jeżeli się trochę ostudzi tak że woda spada do około 60 -70 stopni. Wtedy auto bardzo ciężko odpala, przylewa go paliwem i dopiero po większej ilości obrotów rozrusznika startuje i czasami tak wolno wchodzi na obroty jałowe. Późniejsza jazda jest ok, nie wywala żadnych błędów, nie przerywa i nie ma absolutnie żadnych innych objawów. Jakieś propozycje ? sugestie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?

: 2013-08-09, 09:37
autor: buba
LPG nie masz?

: 2013-08-09, 12:36
autor: jezyk_05
buba pisze:LPG nie masz?
Masz :) a co tutaj LPG będzie wnosić ? odpalany jest zawsze na PB i tutaj jest problem :/

: 2013-08-09, 13:06
autor: buba
No właśnie to nie problem silnika PB tylko instalacji gazowej ;-)

Możesz wymieniać każdy element po kolei w silniku a i tak to nic nie pomorze :-)

: 2013-08-09, 14:59
autor: robertukf
Zrób test. pojeździj na samej PB z zakręconym LPG. Jeżeli problem zniknie będzie wiadomo ze to lpg.

: 2013-08-09, 19:06
autor: martin s4
czujnik temp ??

: 2013-08-09, 23:16
autor: jezyk_05
martin s4 pisze:czujnik temp ??
Czujnik temp wody nowy, oleju nie wymieniany.
buba pisze:No właśnie to nie problem silnika PB tylko instalacji gazowej ;-)

Możesz wymieniać każdy element po kolei w silniku a i tak to nic nie pomorze :-)
LPG w tym przypadku nie ma żadnego znaczenia, bo wcześniej jak go nie było to na PB też to występowało :) a tak z ciekawości to dlaczego lpg może wywoływać takie coś ?

: 2013-08-09, 23:20
autor: Pasi
czujnik położenia wału korbowego ? też takie psikusy lubi robić :evil:

: 2013-08-10, 14:14
autor: jezyk_05
Pasi pisze:czujnik położenia wału korbowego ? też takie psikusy lubi robić :evil:
Ten był nie wymieniany :)

: 2013-08-12, 10:39
autor: ghost
LPG w tym przypadku nie ma żadnego znaczenia, bo wcześniej jak go nie było to na PB też to występowało :) a tak z ciekawości to dlaczego lpg może wywoływać takie coś ?
Czeste bolączki lpg które wpływają na odpalanie auta to :
-nieszczelne wtryski które walą domiszekę gazu do dolotu (Twoje wtryski H2000 blue raczej tego nie robią)
-wady reduktorów - znowu puszczenie gazu w dolot ;-) (o AC R01 czyta się raczej pozytywne opinie..)
-klejenie się / problem z otworzeniem się wtryskiwacza
-niestabilność ciśnienia
-błędne z dupy wystrojenie co powoduje rozjazd korekt sterownika i potem są jaja nie tylko z odpalaniem :lol:

wszystko to możesz sprawdzić w łatwy sposób... zakrecając dopływ lpg na zaworze w butli od lpg i przejezdzajac powiedzmy 30-50 km i wtedy sprawdz czy wszystko ok...

Jak bys chciał to możemy podmienić ECU na moje i się okaże czy to czasem nie wina błędnie napisanego softu... bo raz w życiu taki przypadek widziałem :shock:


ECU mam wytargane z auta ,mamy jeszcze podobne setupy więc jak bys chciał to podejdz i sprawdzimy :) moje zawsze odpalało ok!

: 2013-08-12, 10:43
autor: buba
Co do tych H2000 to niebyłbym taki pewny bo ja dwa razy cały komplet wymieniałem ;-)

Jak wrzuciliśmy na maszynę to tak wyglądała praca każdego z nich

Obrazek

: 2013-08-12, 12:32
autor: ghost
buba pisze:Co do tych H2000 to niebyłbym taki pewny bo ja dwa razy cały komplet wymieniałem ;-)

a co im było ,że zadecydowałeś sie wymienić cały komplet ?! Ja zrobiłem na swoich 50 tys i jest wszystko O.K! Auto użytkowane całorocznie... nie miało problemów z przejściem PB/LPG. Żadnych wypadań zapłonów nic... moje wtryski i autora tematu to AA+ które teoretycznie odpowiadają 430-440 CC benzynowym :-)


EDIT: napisz jeszcze co sie działo z czasami wtrysku na LPG na poszczególnych cylindrach

pozdro

: 2013-08-12, 12:34
autor: buba
jak wyżej. nie wiem jak ta maszyna się nazywa

[ Dodano: 2013-08-12, 12:38 ]
I to za każdym razem było podobnie. Teraz jest nowa seria która podobno jest poprawiona i już ta wada nie występuje. Co będzie to zobaczymy

[ Dodano: 2013-08-12, 12:42 ]
Zaczynało się od szarpania na jałowym, później problem z odpaleniem po postoju (najpierw po nocy, później juz po pół godziny) a później zaczynało jebać gazem. Wymiana i spokój. Za każdym razem wychodziła wina wtrysków i takie różnice w pracy jak na fotce

: 2013-08-12, 12:45
autor: jezyk_05
Ja mam wtryski wsadzone z czerwca tego roku, więc problemów nie powinno być. Ale tak jak pisałem wcześniej przed montażem LPG na Pb też tak było.

: 2013-08-12, 12:51
autor: buba
nie tylko ty masz ten problem. rozwiązania póki co brak