Strona 1 z 3
Sprawdzenie szczelności układu dolotowego.
: 2013-07-04, 17:23
autor: cys
Chodzi mi o napompowanie układu pompką, z manometrem, bo gdzieś mi doładowanie ucieka...
Da sie coś takiego zrobi, jeśli tak to jak jest procedura, co i gdzie zaślepić.
Żeby nie było, trójnik od przepustnicy cały, trójnik F zrobiony z miedzi

, reszta węży też cała.
Jedynie DV nie sprawdziłem, ale to będzie pierwsze przed sprawdzeniem
A jak jest z tym zaworkiem przy trójniku F, to jest zwykły zawór kierunkowy?
: 2013-07-04, 21:41
autor: buba
Wpinasz się w miejsce przepływki, zaślepiasz wyjście które jest na łuku Y (tam idzie przewód do odmy) i dmuchasz
: 2013-07-04, 23:44
autor: cys
Spoko, żadna filozofia widze.
Ale dalej mnie fascynuje mnie jak to jest z tym zaworkiem przy trójniku F, z tego co pamiętam, to jak mocnej w niego dmuchłem to puszczał...
: 2013-07-05, 06:27
autor: SID
jeśli pytasz o zielony zaworek to on ma w jedna strone tylko puszczać, one też często siadają

: 2013-07-05, 08:09
autor: cys
O ten chodzi:

: 2013-07-05, 11:02
autor: buba
ja go chyba wyjebałem
: 2013-07-05, 11:19
autor: cys
I bez żadnych konsekwencji?
Do czegoś on służy

: 2013-07-05, 11:28
autor: buba
wydaje mi się że go wywaliłem ale nie jestem pewny bo to było 2 lata temu
: 2013-07-05, 11:45
autor: skalarx
poszukaj na forum najpierw, bo ktoś miał problemy po takim badaniu szczelności. Z tego co pamiętam to fura po tym dymiła jak lokomotywa...
: 2013-07-05, 11:48
autor: buba
: 2013-07-05, 11:52
autor: skalarx
jak to buba napisał

:
NIESZCZELNOŚCI
Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy).
Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany.
Dla pewności WSZYSTKIE przewody i wężyki należy wymienić na silikonowe. Oryginalne po latach pękają. Wymienia się raz i zapomina o problemach z nieszczelnościami
: 2013-07-05, 13:32
autor: buba
Ale pijany musiałem być

: 2013-07-23, 11:09
autor: cys
Układ napompowany i raczej szczelny..
Winne sa chyba DV, przy zwykłym dmuchaniu, nie puszczaja, ale po podpięciu pompki, jeden przepuszcza przy 0.5 a drugi przy 0.3

.
Tylko nie wiem czy aby to dobra metoda do sprawdzenia

: 2017-03-27, 19:12
autor: 16vg60
podpije temat co by nie spr... czegos ,bo ktops napisal ze po tescie walil olejem ...
w 2.7 azr ,robie zaslepke z zaworkirm co by bic powietrze na wejsciu do Y ,zaslepiam odme i pompuje powietrze
co z zaplonem , wlaczony ?
jakies jeszcze wskazówki co do testu szcelnosci w 2.7bit ?
Pozdr.
: 2017-04-02, 17:45
autor: marsab
Robisz tak jak napisałeś. Nie musisz z zapłonem nic robić.