Sprawdzenie szczelności układu dolotowego.

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
cys
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-13, 07:00
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Sprawdzenie szczelności układu dolotowego.

Post autor: cys »

Chodzi mi o napompowanie układu pompką, z manometrem, bo gdzieś mi doładowanie ucieka...
Da sie coś takiego zrobi, jeśli tak to jak jest procedura, co i gdzie zaślepić.

Żeby nie było, trójnik od przepustnicy cały, trójnik F zrobiony z miedzi 8-), reszta węży też cała.
Jedynie DV nie sprawdziłem, ale to będzie pierwsze przed sprawdzeniem
A jak jest z tym zaworkiem przy trójniku F, to jest zwykły zawór kierunkowy?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Wpinasz się w miejsce przepływki, zaślepiasz wyjście które jest na łuku Y (tam idzie przewód do odmy) i dmuchasz
Awatar użytkownika
cys
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-13, 07:00
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cys »

Spoko, żadna filozofia widze.

Ale dalej mnie fascynuje mnie jak to jest z tym zaworkiem przy trójniku F, z tego co pamiętam, to jak mocnej w niego dmuchłem to puszczał...
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

jeśli pytasz o zielony zaworek to on ma w jedna strone tylko puszczać, one też często siadają
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
cys
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-13, 07:00
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cys »

O ten chodzi:
Obrazek
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

ja go chyba wyjebałem
Awatar użytkownika
cys
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-13, 07:00
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cys »

I bez żadnych konsekwencji?
Do czegoś on służy :-P
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

wydaje mi się że go wywaliłem ale nie jestem pewny bo to było 2 lata temu
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

poszukaj na forum najpierw, bo ktoś miał problemy po takim badaniu szczelności. Z tego co pamiętam to fura po tym dymiła jak lokomotywa...
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

jak to buba napisał :mrgreen: :

NIESZCZELNOŚCI
Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy).

Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany.

Dla pewności WSZYSTKIE przewody i wężyki należy wymienić na silikonowe. Oryginalne po latach pękają. Wymienia się raz i zapomina o problemach z nieszczelnościami
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Ale pijany musiałem być :mrgreen:
Awatar użytkownika
cys
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-13, 07:00
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cys »

Układ napompowany i raczej szczelny..
Winne sa chyba DV, przy zwykłym dmuchaniu, nie puszczaja, ale po podpięciu pompki, jeden przepuszcza przy 0.5 a drugi przy 0.3 :-/ .
Tylko nie wiem czy aby to dobra metoda do sprawdzenia :-P
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

podpije temat co by nie spr... czegos ,bo ktops napisal ze po tescie walil olejem ...

w 2.7 azr ,robie zaslepke z zaworkirm co by bic powietrze na wejsciu do Y ,zaslepiam odme i pompuje powietrze
co z zaplonem , wlaczony ?
jakies jeszcze wskazówki co do testu szcelnosci w 2.7bit ?

Pozdr.
marsab
Posty: 13
Rejestracja: 2017-01-21, 20:15
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marsab »

Robisz tak jak napisałeś. Nie musisz z zapłonem nic robić.
ODPOWIEDZ