Strona 1 z 2

Błąd ESP i ABS

: 2012-12-10, 17:30
autor: Bucik
Przed sekunda dosłownie wyskoczył mi błąd ESP i ABS. Hamulce działają ale ESP juz nie. Nie mam pojecia czym to moze bys spowodowane. Kontrolki wyskoczyły gdy auto stało na biegu jałowym. Przyznam że od jakiegos tygodnia czułem dziwny zapach gdy auto osiagneło 90 stopni lecz tłumaczyłem sobie to tym że nagrzewnica wydaje taki zapach, znajomy stwierdził że to olej lecz to nie może być on. Przed wczoraj po zdjeciu podłogi silnika zobaczyłem czerwona ciecz na skrzyni biegów (ale to na 100% nie olej bo była za rzadka) Możliwe zebym miał wyciek płynu hamulcowego?

Proszę o porady bo jutro jadę do ASO i musze im nakresilić sytułacje czyt. przyczyne

: 2012-12-10, 18:22
autor: Michał S4
do aso z tym? moze najpierw podepnij vaga?

: 2012-12-10, 18:24
autor: mik-17
Czerwona ciecz to raczej G12 o ile taki posiadasz.
podpiełeś vaga ?? myślę że przepławka Ci padła bo esp zbiera z niej dane chyba, podmień z kimś to będziesz wiedział

: 2012-12-10, 21:48
autor: Bucik
vaga nie podepne bo go nie mam :/ A co to G12?. przeplywke raczej odpada bo różnicy w mocy brak. Właśnie byłem się przejechać i wszystko ok brak info o błędach

: 2012-12-10, 21:51
autor: sergi
G12 to płyn chłodniczy

: 2012-12-10, 21:57
autor: mik-17
G12 to płyn chłodzący ori audi który bardzo fajnie pokazuje gdzie nam płyn ucieka, na świeżo widać płyn a jak już wyschnie to taki nalot(pył) różowy.
Ale to i tak nie powinno mieć nic wspólnego z ESP.
kup se vaga, jest tańszy niż wizyta w serwisie a dużo kasy zaoszczędzisz :)

: 2012-12-10, 22:10
autor: Bucik
tak chyba zrobie odnośnie Vaga, a z tym G12 to racja przesadziłem z pytaniem :).

Czyli ciężko coś wskazać dlaczego zasiwciły sie czeki od ABS i ESP?

: 2012-12-10, 22:39
autor: Barton66
Bucik, może jakieś zwarcie, może sterownik ABS się zwiesił, może czujnik pada( różne tematy mogą sie zdarzyć jak auto na mrozie siedzi)... ja bym póki co nie ruszał jak się pojawi jeszcze raz to wtedy bym się martwił... i faktycznie zainwestuj sobie w kabel pod Vaga będziesz miał spokój i sam będziesz mógł robić diagnozę, prosta sprawa jest ;-)

: 2012-12-11, 00:11
autor: mik-17
Bucik pisze:
Czyli ciężko coś wskazać dlaczego zasiwciły sie czeki od ABS i ESP?
ja tak miałem w b5 Q 96r abs jakby dłużej działał niż powinien, był przewrażliwiony, powyżej 140 wywalało błąd abs. Musiałem kupić kabel bo nie było żadnych błędów jak przyjeżdżałem do kogoś. Pojechałem na autostradę, wyskoczył błąd i wyszło że tylni lewy czujnik abs walnięty. Wymieniłem , błąd już nigdy nie wystąpił ale abs dalej jakiś wrażliwy był, w zimie się to nasilało. Po rozebraniu przegubu okazał się winny pierścień liczący obroty koła, po pospawaniu go :D wszystko było ok :)
dlatego warto mieć kabelek :D tani jest i nie musisz się nikogo prosić :D i zaraz po błędzie bez wyłączania autka vagujesz i wyłapiesz wszystko :D

: 2012-12-11, 11:12
autor: Bucik
No to żeście mnie namówili. Zaraz zobaczę na allegro co i jak z tym vagiem :).

: 2012-12-11, 11:32
autor: buba
przecież vag to podstawa egzystencji

: 2012-12-11, 11:33
autor: Bucik
Ja z każdą pierdułką jeździłem do ASO

: 2012-12-11, 11:34
autor: buba
:shock:

: 2012-12-11, 12:11
autor: mik-17
Bucik pisze:Ja z każdą pierdułką jeździłem do ASO
http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/

ja mam taki: Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2

niebieskie są tańsze ale to chinole

już prawie zaoszczędziłeś na wizycie w ASO :mrgreen:

: 2012-12-11, 12:54
autor: arti@R1
:shock: Pytam tak z ciekawości, ile za diagnozę i skasowanie błędu w ASO?