Dziwna przypadłość, jakieś pomysły?

Moderatorzy: buba, Mod-Team

dara
Posty: 48
Rejestracja: 2012-09-23, 12:33
Lokalizacja: Eastbourne
Płeć:
Kontakt:

Dziwna przypadłość, jakieś pomysły?

Post autor: dara »

Mój post pojawił się wczoraj i wczoraj znikł (nie wiem czemu) więc pisze raz jeszcze :-) chodzi o to że autko jeździ normalnie, oczywiście zanim zaczynam "deptać" czekam aż wszystko osiągnie optymalną temperaturę, gdy jest już po wszystkim "chłodzę" turbiny. Gasze silnik, wracam do auta załóżmy po ok 30- 40 minutach, wsiadam w auto, przejadę 10 metrów temperatura nadal jest okej więc chce przycisnąć i efekt jest taki że turbo tak jakby dmuchało słabiej, przejadę jakieś 100- 200metrów i wszystko wraca do normy bez żadnego problemu, czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być? Czy najzwyczajniej w świecie IC musi "zaczerpnąć świeżego chłodnego powietrza"?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
covall
Posty: 229
Rejestracja: 2012-04-17, 07:58
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: covall »

dara pisze:Czy najzwyczajniej w świecie IC musi "zaczerpnąć świeżego chłodnego powietrza"?
podłącz pod vaga i odczytasz temperaturę dolotu.. jeden problem będziesz miał mniej..
choć uważam że przy tej temperaturze to nie jest wina smiców
Barton66
Posty: 351
Rejestracja: 2012-03-06, 17:10
Lokalizacja: PO/FG
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Barton66 »

jaka powinna być optymalna temp. w dolocie? 30-40'C?
Awatar użytkownika
covall
Posty: 229
Rejestracja: 2012-04-17, 07:58
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: covall »

Barton66 pisze:jaka powinna być optymalna temp. w dolocie? 30-40'C?
wszystko zależy od temperatury zewnętrznej powietrza i od stylu jazdy ... jak zewnętrzna temperatura będzie 15-20'C to w dolocie będzie około 30'C przy normalnej dość wolnej jeździe
dara
Posty: 48
Rejestracja: 2012-09-23, 12:33
Lokalizacja: Eastbourne
Płeć:
Kontakt:

Post autor: dara »

covall pisze:choć uważam że przy tej temperaturze to nie jest wina smiców
muszę przyznać że w letnie upały przypadłość bardziej zauważalna teraz gdy na zewnątrz chłodniej to "chwilowe osłabienie" jest dużo dużo mniejsze niż w letni upał, więc dlatego stawiam na "przedmuchanie" IC. Taka jest moja pierwsza myśl, ponieważ skoro auto stało po "sportowej jeździe" nagrzane bez pędu powietrza przez 4 minuty na biegu jałowym aby "wystudzić" turbiny, gaszę silnik. Mija załóżmy 40 minut wsiadam do auta wciskam gaz i słabiej dmucha turbo, po czym przejade 200m i wszystko wraca do normy to pierwsze na co przychodzi mi myśl to właśnie to że całe nagrzane powietrze trzeba "wydmuchać"
Pozdrawiam.
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

wy chłopaki nie macie większych problemów ze swoimi autami ? :)
Obrazek
Barton66
Posty: 351
Rejestracja: 2012-03-06, 17:10
Lokalizacja: PO/FG
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Barton66 »

aw69 pisze:wy chłopaki nie macie większych problemów ze swoimi autami ? :)
bo my mamy igiełki od starszej babci z niemiec a czemu pytasz? :mrgreen:
dara
Posty: 48
Rejestracja: 2012-09-23, 12:33
Lokalizacja: Eastbourne
Płeć:
Kontakt:

Post autor: dara »

Dziś po wpieciu w cudo komputerowe dowiedziałem sie że wszystko jest w .... normie.
Mam takie pytanie do szanownych kolegów, czy ktoś z was czyścił już smic? Bo pewnie z czasem sie brudem zapychają, macie jakieś porady sposoby jak nalezycie tego dokonać i czy opłaca się taka operacje przeprowadzać?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

ja myśle że masz zajebistego laga bo po zgaszeniu silnika ciąg wsteczny turbin powoduje próżnię w układzie i dopiero po jakimś czasie układ zdąży się napełnić
dara
Posty: 48
Rejestracja: 2012-09-23, 12:33
Lokalizacja: Eastbourne
Płeć:
Kontakt:

Post autor: dara »

ja myśle że masz zajebistego laga bo po zgaszeniu silnika ciąg wsteczny turbin powoduje próżnię w układzie i dopiero po jakimś czasie układ zdąży się napełnić
ciąg wsteczny turbin dobre hehe :mrgreen:
Awatar użytkownika
OWOC
Posty: 89
Rejestracja: 2012-07-28, 16:13
Lokalizacja: T-ów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OWOC »

buba pisze:ja myśle że masz zajebistego laga bo po zgaszeniu silnika ciąg wsteczny turbin powoduje próżnię w układzie i dopiero po jakimś czasie układ zdąży się napełnić
Buba troszkę złego określenia użyłeś :roll:

To jednak nie samolot... ;-)
AUDI RS4 b5.

Probably the best RS4 in the world...
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

dlaczego złego?

nie wiem jak w twoim przypadku ale moja faktycznie nie wygląda jak samolot ale tak się zachowuje :mrgreen:
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

dara pisze:Mam takie pytanie do szanownych kolegów, czy ktoś z was czyścił już smic?
Ja czyscilem kiedys w ex 2.5TDI oba smicki (mniej wiecej takie same jak w S4) - po zabiegu bylo lepiej, wiec mozesz zrobic to u siebie.

Na pytanie sam sobie juz odpowiedziales... to wszystko kwestia temp. w dolocie. Mi nawet wiskoza sie wlacza w miescie w tych temperaturach, jak postoje dluzej/czesciach na swiatlach, czy korkach.
Awatar użytkownika
OWOC
Posty: 89
Rejestracja: 2012-07-28, 16:13
Lokalizacja: T-ów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OWOC »

buba pisze:dlaczego złego?

nie wiem jak w twoim przypadku ale moja faktycznie nie wygląda jak samolot ale tak się zachowuje :mrgreen:
A dlatego ;-) :arrow: http://pl.wikipedia.org/wiki/Odwracacz_ci%C4%85gu

Jej to jak Twoje AUDI ma problemy z utrzymaniem się na drodze to Buba czas wy stopować z podnoszeniem mocy i wziąć się za geometrie, zawias, lepsze opony itp :-P :mrgreen:
[/b]

[ Dodano: 2012-11-08, 10:37 ]
Flyer, czy Ty też masz podobne zachowanie co Dara w takich warunkach :?: :roll:
AUDI RS4 b5.

Probably the best RS4 in the world...
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Dalej nie rozumiem o co ci chodzi z tym ciągiem wstecznym. Wszyscy najwięksi tunerzy specjalnie odwracają wirniki żeby żeby większe moce uzyskać poprzez właśnie ciąg wsteczny

a czy ja napisałem że ma problem z utrzymaniem się na drodze?
ODPOWIEDZ